• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Alexiaa
    BettanB skrev 2008-01-07 12:21:15 följande:
    Nu blev det lite bättre. Att "barnspråk" skall fungera så bra. Ja, jag finner att tidningar med riktiga journalister, som inte pressas att sälja lösnummer med flashiga rubriker är betydligt mer tillförlitliga än de som måste dra till sig människors uppmärksamhet med snyfthistorier, nakenchockar, skandalutrop och liknande. Inte sagt att man inte skall ta allt med en nypa salt, men naturligtvis litar jag betydligt mer på de förstnämnda. De är vanligtvis betydligt bättre i sin forskningsförankring (har du försökt backtrackka källor hos Aftonblaskan någon gång? Det har jag. Man brukar bl.a. hamna hos föga tillförlitliga källor som Ill.vet och liknande. Inte riktigt samma som att hitta Svd's källor i PubMed eller PsykInfo Som du säkert förstår).Men som sagt, man skall ALLTID vara källkritisk, även om man läser en originalartikel från en vetenskaplig tidning med "peer-review".
    Fast läs Aftonbladet, bortse ifrån deras löpsedlar som det är logiskt att de har eftersom de vill gå med vinst.
    Men läs där så ser du att mycket av deras information kommer ifrån samma källa som SVD.
    Sedan är det ju komiskt att även SVD tyckte Britney spears var den största nyheten för någon dag sedan!
    Men ta NY Times som ett exempel, de blandar nyheter om kändisar med väldigt seriösa artiklar...prisbelönta artiklar.
    Nu tycker jag svensk press är rätt usel och litar inte så mycket på vare sig svensk forskning eller media!
    Eftersom forskning i tex Frankrike och England är bättre...
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-07 12:19:14 följande:

Utseende spelar dessutom roll, är bara fula människor som tycker annat.
    Jag är snygg som fan och anser att utseende inte alls spelar någon roll vad gäller förmåga och sköta en arbetsuppgift.
  • cDk3r

BettanB

"VAD i S-politik menar du banat väg för denna högkonjuktur?"

En hel del tydligen, eller vänta nu, politiken som förs i landet har ingen inverkan på konjukturen va? Just ja så var det. ELLER så kunde man trolla fram en högkonjuktur över en natt om man heter moderaterna och är bundis med Loket?:)

Seriöst, lägg ner.

Sista inlägget nu, jag ger upp en totalt ointressant debatt som berör saker som de flesta borde ha lärt sig i grundskolan.

• Alexiaa

el skåpet skrev 2008-01-07 12:33:38 följande:

Alexiaa skrev 2008-01-07 12:19:14 följande:
    Jag är snygg som fan och anser att utseende inte alls spelar någon roll vad gäller förmåga och sköta en arbetsuppgift.
    Att ens måsta säga att man är snygg som fan säger ju motsatsen!!!
    Men det beror väl på hur man ser sig själv...

För att sköta ett land och representera det bra behöver du inte vara snygg, se bara på Göran Persson han var inte snygg men han utstrålade makt och beslutsamhet.
    Carl Bildt samma sak, men Reinfeldt ser ut som någon lärare eller liknande...en tråkig människa som ser rädd ut.
    Det är ingen bra förebild för Sverige!
    Sedan är det ju ganska logiskt att om du ska anställa en person som du vill ska arbeta för dig och du har 2 att välja på med lika meriter så tar man den snyggaste.
    För den kan representera på ett helt annat sätt och utseende spelar roll...se bara hur det funkar på ex Wall Street eller fastighetsmäklare på Manhattan.
  • mo m2007

oj här kom vi in på utseendet.

heter du Muhammedina och ser ut som ringaren i notredam så har du svårare att få ett jobb än Anna som tävlade för fröken Sverige. Tyvärr så är det så på endel företag.

• el skåpet

Alexiaa skrev 2008-01-07 12:36:54 följande:

el skåpet skrev 2008-01-07 12:33:38 följande:Att ens måsta säga att man är snygg som fan säger ju motsatsen!!!
    Tackar igen!
  • BettanB

Jag läser faktiskt Aftonbladet, tycker blaskan är kul om än inte tillförlitlig. Saken är den att jag, när jag finner att de exempelvis refererar till ny forskning eller liknande, brukar be om källan eller så kollar jag upp den utifrån information i artikeln. Det ÄR ofta skillnad på kvällspressen och morgontidningarna. NY Times läser jag inte, av förklarliga skäl.

Vad gäller forskning så beror det helt på vilken typ av forskning man menar; visst du exempelvis att Sverige har väldens största och bästa tvillingregister som används i mycket forskning (för att exempelvis avgöra om något beror på arv eller miljö). Svensk forskning är inte bara bra, den är oerhört bra, på många områden. Olika länder är ofta olika bra på olika områden. Exempelvis är ju Kanada bra på fängelseforskning (England har en och annan bra forskare också) osv. Så riktigt så enkelt är det inte. Fast fransk forskning.. njae.. jag vet inte. Vilket fält tänkte du på då?

Alexiaa skrev 2008-01-07 12:33:02 följande:
    Fast läs Aftonbladet, bortse ifrån deras löpsedlar som det är logiskt att de har eftersom de vill gå med vinst.Men läs där så ser du att mycket av deras information kommer ifrån samma källa som SVD.Sedan är det ju komiskt att även SVD tyckte Britney spears var den största nyheten för någon dag sedan!Men ta NY Times som ett exempel, de blandar nyheter om kändisar med väldigt seriösa artiklar...prisbelönta artiklar.Nu tycker jag svensk press är rätt usel och litar inte så mycket på vare sig svensk forskning eller media!Eftersom forskning i tex Frankrike och England är bättre...
  • BettanB

Att du orkar skriva så mycket utan att komma med något konkret. Du kan ju lika gärna knattra ner bokstäver slumpmässigt.

Javisst, nu är debatt ointressant så  klart. Så fort någon begär att du skall komma med något. Hohojaja. Ja, det känner jag också igen från grundskolan.

cDk3r skrev 2008-01-07 12:36:37 följande:
    BettanB"VAD i S-politik menar du banat väg för denna högkonjuktur?"En hel del tydligen, eller vänta nu, politiken som förs i landet har ingen inverkan på konjukturen va? Just ja så var det. ELLER så kunde man trolla fram en högkonjuktur över en natt om man heter moderaterna och är bundis med Loket?:)Seriöst, lägg ner.Sista inlägget nu, jag ger upp en totalt ointressant debatt som berör saker som de flesta borde ha lärt sig i grundskolan.
  • el skåpet

Alexiaa: BettanB leker ju med dig, du får nog höja dig några snäpp på smarthetskalan

• BettanB

Gör jag väl inte alls det heller. Paja nu inte när vi äntligen börjat bli hövliga mot varandra. Gillar när man är hövliga.

el skåpet skrev 2008-01-07 12:56:01 följande:
    Alexiaa: BettanB leker ju med dig, du får nog höja dig några snäpp på smarthetskalan
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!