• Snorky

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

Var på Lindex idag och böt o lämnade tillbaka lite kläder. Kollade på den grönvita djurbodyn... men jag kan inte låta bli och tycka att den illgröna färgen är så HEMSK!! Det skriker 80-tal om den neongröna färgen!  Uss, hoppas verkligen inte 80-tals modet kommer tillbaka... vet inte vad jag gör då... antagligen vänjer jag mig. Men snälla... låt 70-talet stanna!!! Det blev iaf en gulbrun djurbody och sen en gulbrunrandig body också. De färgerna passar så extremt bra till lillkillen!

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    IntravenösFylletös skrev 2007-12-18 21:03:05 följande:
    där är vi nog olika då.visst är färgen skrikig. hellre det än att bara ha murriga färger.fast att det skriker 80-tal vet ja inte om ja är beredd att hålla med om.tur att smaken är som baken
    ja, fast det ena utesluter väl inte det andra?!? Det är bara färgen jag inte tycker är snygg... tycker annars tex riktig ärtgrön färg är jättefint... men inte neongrön! Annars är jag en riktig färgmänniska och hatar enbart murriga trista färger. Men eftersom jag inte har några problem att handla tex från flick så får jag ofta de färgerna jag vill ha ändå!
    Men visst är det så... alla tycker olika och det är ju bara bra det! O det är bra att jag inte tycker allt är snyggt heller... då skulle jag bli helt ruinerad eftersom jag vill ha allt som är snyggt!
  • Snorky
    Squeezetoy skrev 2007-12-18 21:05:06 följande:
    Här hade de den minsann bara i blå/grönt Vi har tyvärr helt kassa termostater på våra element så emellanåt behöver vi en jacka extra inomhus. Annars tycker jag att om det inte är för kyligt är det lagom som en extra jacka när han sover ute i vagnen. Det är också bra att ha under fleecejackan när han sitter i vagnen. Så här använder vi en del jacka. Jo, det är mycket man vill ha, men som man får säga nej till...
    Svart/röd finns här också! Riktigt snygg!
    här är det tvärtom... vi har fast pris på fjärrvärmen vilket gör att vi oftast får vädra ut värmen trots att de flesta element är avstängda! Så inomhus är det inga problem för grabbarna att ha kortärmat ens! Jo, nån jacka under kan ju vara bra utomhus o så... men det känns som det spelar inte så stor roll om nåt man ska ha under är snyggt! Då kan han ta nån annan kofta eller tröja han har! Jag menar mina barn har ingen brist på kläder... utan det är bara mamma som tokshoppar för så mkt är snyggt! Men ibland måste jag tänka till om det verkligen är nödvändigt o kommer användas också. Han har redan 2st randiga velourset från kappahl med stjärna på magen tex!
  • Snorky
    Maj bebis 07 skrev 2007-12-18 22:05:50 följande:
    Är de gröna plyschbyxorna samma färg som de gröna djuren på djurbodyn?
    nä, det är inte samma färg... djuren är mer neongröna och plyschbyxorna är typ äppel-, ärt-gröna...
  • Snorky
    Maj bebis 07 skrev 2007-12-18 22:03:43 följande:
    snorkyhörde att nästa me&I kollektion ska lämna 70talet lite och kika på 80talet.... så då är ju Lindex helt "rätt" ute med såna färger! Är nog bara väldigt ovant nu när man vant sig vid brunt och orange . Ska iaf bli spännande att se, har bokat me&I party i början av februari. Hoppas fortfarande att nya djurbodyn kommer in i nån färgkombo som matchar till de orange brallorna.
    jo, det är väl så... man brukar ju tycka mkt är fult precis när det kommer, men sen brukar man vänja sig! Fast det vore bara bra om jag kunde tycka lite var fult hos me&I...
  • Snorky
    Squeezetoy skrev 2007-12-18 22:10:53 följande:
    Snorky, nä det är ju ingen idé att köpa något som mest bara kommer att ligga på hyllan. Man känner ju oftast på sig när man köper något bara för att man vill ha det eller om det är något som behövs också. Vi behövde lite nytt i garderoben, dessutom försöker jag uppmuntra när sambon faktiskt lyckas bryr sig lite om kläder, det var ju han som verkligen gillade dressen. Även om jag i morse nästan satte andan i halsen när jag såg vad han hade lyckats kombinera ihop. (orangea velourbyxorna, den nya bodyn i grått/blått/grönt och ett par randiga strumpor i ljublått/mörkblått) Jag antar att han tänkte att man ska se till att använda det nya man köpt Vid nästa blöjbyte så bytte jag ut byxorna mot ett par mer passande.
    miniGrynet skrev 2007-12-18 22:15:33 följande:
    Haha!! Låter som min sambo lite grann... Försöker uppmuntra till att han ska välja kläder åt dottern, men ibland kan jag bara inte låta bli att ändra någonting.... känner mig så elak, men alltså, allt som ligger i hennes byrå matchar inte med varandra!!
    haha... jag tror helt enkelt de inte tänker så mkt. För min sambo är likadan. Men nu på sistone har jag märkt att han börjat anstränga sig mer för att det ska passa ihop. O ibland har jag tom blivit förvånad! Men det är nog för att jag klagat så många gånger! Vissa gånger har jag gått o bytt nåt plagg om vi ska åka iväg... då har han sagt "vadå, dög det inte?" Då har jag ljugit några gånger o sagt "de var smutsiga" el något annat passande!
  • Snorky
    LillaÄrtan skrev 2007-12-18 22:59:34 följande:
    Kikar in här. Jag har lagt lite bilder i Bild-tråden just.. dagens inköp + sånt som tjejerna fått i present i helgen Fick dessutom presentkort på Lindex för att köpa åt minstingen så de vart en del.... Kuuuuul!!
    men gu vilken söt omlottbody på sista fotot!!! Den går förstårs bara upp till stl 62 eller? Den måste nog köpas till min ofödda systerdotter!! Tur att jag kan shoppa åt henne, sen måste jag nog skaffa en egen bebis igen!
  • Snorky
    Cajsan skrev 2007-12-18 23:21:25 följande:
    Dottern är typ 66-67 lång, men jag kan kanske tränga in henne i bodyn ändå?
    köp bodyförlängare!
  • Snorky
    Sassah skrev 2007-12-19 09:26:46 följande:
    Har tightsen kommit i nya färger på t3b2 också, tyckte mig ana det i bildtråden. Någon som är uppdaterad?
    jo, de i bildtråden var stl 86 o uppåt...
  • Snorky
    almn skrev 2007-12-19 10:40:41 följande:
    Måste säga jag med at den bodyn med elefanter apor och lejon på var sååå fin!MÅSTE HA! Är det för tidigt att köpa bebis kläder nu? Bebisen kommer i maj. KAn ju inte vänta snart mer.  Speciellt inte när man får se så fina kläder!
    jag handlar åt min systers bebbe som ska komma i maj. omlottbodyn med djur är given!!!
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2