• Snorky

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

Buttelina skrev 2007-12-29 15:32:07 följande:
    så nu finns det bild på den i bild tråden
    åhhh... tack! Fast jag blev lite besviken... hade önskat den var mörklila... ja, vi får väl se om det blir en sån! Nu var det dock mkt lättare att hålla sig helt plötsligt!
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    FrogLeg skrev 2007-12-31 21:39:33 följande:
    Idag har jag tvättat de gröna velourbyxorna stl 80, tvättade dem i 40 grader och dom krymte ca 2 cm på längden . Måste testa dem på Thea imorrn och överväga om jag ska lämna tillbaka de lila.
    de gröna var väl mindre redan från början väl?
  • Snorky

ja, gott nytt år på er! Här sitter vi, alldeles isolerade o ensamma på nyårsaftonen! Det är fortfarande krassligt här efter en jobbig influensa i jul. 3 rätters middagen är uppäten, barnen sover o gubben o jag har hamnat vid varsin dator.

• Snorky
    FrogLeg skrev 2007-12-31 22:01:15 följande:
    Är dom! Toppen isåfall... Var dumt att jag inte mätte innan tvätt. Men jag testade dem iaf på Thea Får se hur dom sitter nu. Hon har ju egentligen 86 så nån cm gör mycket.
    jag har inte de gröna själv, men jag vet att det diskuterades innan i tråden att de gröna var typ en storlek mindre än de i andra färger... lite småskumt.
  • Snorky
    snigelfart skrev 2008-01-01 20:37:58 följande:
    Tror att 80 är minsta storleken. Konstaterade det före jul då jag ville ha dem i 86 men inte hittade några.EgoNu är det tredje plagget på kort tid från Lindex som fäller så enormt mycket färg vid första tvätten. Första gången det hände så var det en dress som fortfarande finns i baby, flick. Det är mönstrade gröna tights med en tunika i brunt. Det gröna tyget som är i tightsen är sytt som kant i hals och om handleden. Jag gick tillbaka med första setet och fick ett nytt. Blev något mindre blekt i första tvätten (värst blev halskanten och armslutet) men har blekts med tiden och plaggen är använda max 7-8 gånger vid det här laget. Nästa plagg som blektes var en svart, vit och röd mönstrad tunika som jag köpte till mig själv. Efter första tvätten såg tunikan ut som jag hade haft den hur länge som helst och tvättat massor. Fick en ny. Den blev likadan och lämnade tillbaka den. Nu till tredje plagget. En lilamönstrad tunika som lilltösen fick i julklapp. Tvättar ALLTID hennes kläder innan de används. Likadant med den! Ser ut som den är tvättad 20 gånger efter första tvätten! HUR kul är det? Att sätta på sitt barn eller sig själv kläder som ser ut som lump? SKÄRPNING LINDEX!!!! Nu är det nära att jag ger upp snart för nu har det varit alldeles för mycket plumpar. SÅ mycket kläder handlar jag inte, men när det sker så blir det ofta på Lindex.
    tråkigt att kläderna blivit så fula efter tvätt. Men som vanligt brukar jag fråga hur ni tvättat. Har ni tvättat efter tvättrådet, dvs rätt temperatur o utoin?!? Vet många som tvättar i lägre temp än vad som står i tvättrådet och det kan resultera i att färgerna inte fäster ordentligt i tyget och därför fort blir urtvättade, det kan även resultera i att plagget fäller. Visst finns det plagg som blir urtvättade trots att man tvättar på rätt sätt, men jag tycker faktiskt de flesta plagg vi har från Lindex har hållt bra i tryck. Sen har vi vissa som släppt i trycket också, men det brukar synas innan vilka typ av tryck som gör det, så såna köper jag sällan längre.
    Jag vet inte om det kan bero på vilket tvättmedel man använder också. Min mamma har alltid tutat i mig att man ska använda de kändare lite dyrare tvättmedlena före budgetvarianterna för de förstör kläder, hurvida det är sant eller inte vet jag inte.
  • Snorky
    snigelfart skrev 2008-01-01 22:18:37 följande:
    SnorkyJag har tvättat exakt enligt tvättanvisningen och alla tre plaggen har jag tvättat separat första gången för att det inte ska fälla på andra kläder. Ut och in och med Skonas färgtvättmedel. Har varit särskilt noga med dosering osv de nya plaggen för att verkligen göra allt på rätt sätt.Använder alltid Skonas tvättmedel numera och inget annat plagg har blivit så här.
    ja, då är det verkligen tråkigt! Då tycker jag du ska reklamera o inte nöja dig med nåt annat än pengarna tillbaka eller byte till helt andra plagg.
  • Snorky
    snigelfart skrev 2008-01-01 22:48:03 följande:
    SnorkyJo det har jag gjort men det är så tråkigt att springa tillbaka och lämna tillbaka. Känner mig som en gnällkärring även om jag vet att jag inte ska behöva göra det. Synd att Lindex fina kvalitet börjar försvinna.
    jo, man gör ju det. Men samtidigt som det tar emot så måste man ju för att de ska kunna skärpa sig och dessutom bli medvetna om att deras kläder inte håller måttet. Sen är det ju dessutom inte så kul att slänga ut massa pengar o kläderna blir fula direkt, då har man ju rätt till pengarna tillbaka. Men jag håller med om att det är jobbigt att reklamera.
  • Snorky

Hösten har varit hemsk på pojkavdelningen. Har inte funnits någonting förutom stjärnserierna enligt mig! Har bara handlat från flick då. Så jag hoppas våren blir bättre för våren 07 fanns det faktiskt en hel del fint även på pojk. Men de måste ju skärpa till sig tycker man. Tråkigt bara att allt måste vara så tufft o häftigt, pojkar kan också vara mjuka och ha söta kläder!

• Snorky
    LillaÄrtan skrev 2008-01-02 00:04:01 följande:
    Javisst!Men de jag har hört är att dem tyvärr bara satsar på tjejer!Där finns ju förklaringen till varför killkollektionerna är så trista!!Men vi får alla hoppas att dem tar sig i kragen nu & fixar snygga killkläder också!

men den där anledningen köper jag inte!!! Varför ska de ha en pojkkollektion öht isf?!?!?! Ta bort den då, för det är ju ingen mening att ha en halvdann som inte säljer!! Antingen satsar man fullt eller så satsar man inte alls, varför ska man göra nåt halvdant?!? Jag har lite svårt att tro det.

Sen det med att pojk går till 160 och flick till 170, inget konstigt i sig... de kläderna är ju lika stora eftersom allt är mindre på flick! Sen vet jag inte, men när jag hade typ stl 160-170 så skulle jag aldrig fått för mig att handla på Lindex damavdelning!!! Det var ju typ tantkläder! Då var det typ hm, gina o jc som gällde. Fast jag vet inte... lindex kanske inte är så tantigt längre?!? Men de under 20 som jag känner handlar ytterst sällan där nåt annat än underkläder så jag tror de har en tantstämpel fortfarande.

• Snorky
    2007 Mamma skrev 2008-01-02 22:54:47 följande:
    Hittade denna modell på FLICK i brunt idag när jag handlade.De är så skön modell om man jämför med de vanliga joggingbyxorna på POJK, dessa är smalare över rumpa och lår och blir inte så där tok stora då även tyget är tunnare & mjukare! Sån nu har min lilla kille ett par röda och ett par bruna i strl 86 att växa i!!
    jag älskar de!! Jag köpte 3 par åt min stora son i brunt, svart o rött några veckor innan jul. De sitter helt kanon på honom!
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2