• lollypop

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

Första tråden blev en stor hit!!!

Så därför startar jag nu uppföljningstråden...

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  

Så gamla som nya... HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!!!

En mamma håller sina barn i handen en tid men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 08:28:23:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 08:29:54:
    Länkar till de gamla trådarna...

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m24597691.html

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m24898225.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 09:18:48:
    OBS!!!
    Länk till NYA bildtråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m27551883.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2
  • lollypop
    miniGrynet skrev 2007-12-06 12:09:15 följande:
    Låter lovande! Dom har laddat upp inför alla galna kupong-shoppare kanske! Haha!
    En mamma håller sina barn i handen en tid men i sitt hjärta förevigt!
  • Snorky
    miniGrynet skrev 2007-12-06 12:08:14 följande:
    Tillstånden kände jag inte till. Men om inte Lindex mfl har tillstånd heller så borde dom ju inte få kopiera, så då borde ju inte kläderna få säljas? Leta upp mönster är nog inte så svårt (jag kanske bagatelliserar) då jag sett flera som sparat sina klädesplagg ifrån 70-talet, och har man ett sånt plagg så är det ju inte så svårt att kopiera trycket/mönstret? Jag tycker för övrigt också att det kan kännas en aningens fantasilöst när "alla" gör likadana kläder men i olika prisklasser (iofs bra för oss som inte vill/kan köpa de lite dyrare kläderna).
    nä, de har ju blivit stämda... tror det var för det första luftballongstrycket... men jag är inte säker. Vet dock att de varit/är i en tvist.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • miniGrynet
    Snorky skrev 2007-12-06 12:13:02 följande:
    nä, de har ju blivit stämda... tror det var för det första luftballongstrycket... men jag är inte säker. Vet dock att de varit/är i en tvist.
    Jaha?

Ja, då är det ju kanske inte så smidigt att fortsätta med liknande saker om man redan fått en stämning.

Men men, det är ju tur för oss som gillar att shoppa dessa kläder på Lindex.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Snorky

Jag vill också shoooooppa!!! Men jag måste ju vänta tills kupongen gäller!! Men på tisdag... då J*VLAR!! Jag har isolerat mig från stan i över en veckas tid nu... så det är inte mer än rätt att jag får sätta sprätt på lite pengar sen! Måste kolla igenom julklappar o födelsedagpresenter vad det är som fattas! Lillpojken ska ju ha både födelsedagspresenter o julklappar så tätt inpå så det får bli en hel del kläder... han kan ju inte bada i leksaker direkt! En bra orsak till att mamma får shoppa ännu mer!

• snigelina
    miniGrynet skrev 2007-12-06 12:08:14 följande:
    Tillstånden kände jag inte till. Men om inte Lindex mfl har tillstånd heller så borde dom ju inte få kopiera, så då borde ju inte kläderna få säljas? Leta upp mönster är nog inte så svårt (jag kanske bagatelliserar) då jag sett flera som sparat sina klädesplagg ifrån 70-talet, och har man ett sånt plagg så är det ju inte så svårt att kopiera trycket/mönstret? Jag tycker för övrigt också att det kan kännas en aningens fantasilöst när "alla" gör likadana kläder men i olika prisklasser (iofs bra för oss som inte vill/kan köpa de lite dyrare kläderna).
    Jo, fast alla har väl inte de kläderna sparade och säkert inte just de som designar kläderna.

Lindex luftballonger var inte identiska. Det måste skilja på fem punkter vid mönsterskydd och tydligen så gjorde det det. Men pinsamt likt iaf.
  • snigelina
    Snorky skrev 2007-12-06 12:17:07 följande:
    Jag vill också shoooooppa!!! Men jag måste ju vänta tills kupongen gäller!! Men på tisdag... då J*VLAR!! Jag har isolerat mig från stan i över en veckas tid nu... så det är inte mer än rätt att jag får sätta sprätt på lite pengar sen! Måste kolla igenom julklappar o födelsedagpresenter vad det är som fattas! Lillpojken ska ju ha både födelsedagspresenter o julklappar så tätt inpå så det får bli en hel del kläder... han kan ju inte bada i leksaker direkt! En bra orsak till att mamma får shoppa ännu mer!
    Haha, så han får bada i kläder istället?
  • stido

Nu kommer en fråga till (ja, jag är frågvis) som jag funderat lite på; Om man föder ett barn som är lagom tungt och ca 52-53 cm långt...är det då storlek 50 eller 56 som gäller när man åker hem från BB?
    Har en del 56-kläder, och vet att de växer ganska snabbt, men jag vill ju inte att bebisen ska "drunkna" i sina åka-hem-kläder!
    Behöver jag köpa något plagg i 50 också, eller vad tycker ni?

• Snorky
    miniGrynet skrev 2007-12-06 12:14:07 följande:
    Jaha? Ja, då är det ju kanske inte så smidigt att fortsätta med liknande saker om man redan fått en stämning. Men men, det är ju tur för oss som gillar att shoppa dessa kläder på Lindex.
    Ja, jag ska inte säga nåt, för jag shoppar också kopior (om man nu ska kalla de för det)! Kan ju inte låta bli! För allt har jag inte råd att köpa hos de dyrare danska/svenska märkerna. Sen känns det ju rätt menlöst att köpa ett princip identiskt plagg för minst 100:- mer bara för att det är från ett visst märke... då kan jag shoppa lindex (el andra billiga kedjors) kläder. För jag köper ju kläderna för att de är snygga, inte för att det är ett visst märke.
  • Snorky
    snigelina skrev 2007-12-06 12:18:30 följande:
    Haha, så han får bada i kläder istället?
    ja, men det vet du väl... att kläder kan man inte ha för mkt av!
  • miniGrynet
    stido skrev 2007-12-06 12:21:02 följande:
    Nu kommer en fråga till (ja, jag är frågvis) som jag funderat lite på; Om man föder ett barn som är lagom tungt och ca 52-53 cm långt...är det då storlek 50 eller 56 som gäller när man åker hem från BB?Har en del 56-kläder, och vet att de växer ganska snabbt, men jag vill ju inte att bebisen ska "drunkna" i sina åka-hem-kläder!Behöver jag köpa något plagg i 50 också, eller vad tycker ni?
    Vi köpte nästan bara 56-kläder, alla sa att 50 är så onödigt då de flesta som föds inte drunknar i 56.
    Hade några få 50-kläder, typ några pyjamaser och ett set med byxa/tröja.

Vår dotter var väldigt sjuk och var tvungen att tas ut i v 35, så där stod vi, utan ett enda klädesplagg hon kunde ha.
    Vi fick då köpa stl 40 på babyaffärer, och även dom var STORA!
    Fanns även stl 44 på vanliga affärer såsom H&M, men de gick inte heller.

Men som svar, köp lite 50 också, det hade jag gjort.
    Så som jag förstått det så ska stl 50 täcka upp till barnet är 56 cm, stl 56 till barnet är runt 62 cm osv.
    Men jag vet inte om det stämmer.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2