• Bumpis­en
    Äldre 4 Dec 19:40
    5159 visningar
    75 svar
    75
    5159

    Present till dagisfröknarna ?

    Jag undrar om ni tänker ge fröknarna på dagis någon
    present e.l när era barn går på jullov ?

  • Svar på tråden Present till dagisfröknarna ?
  • IdaM
    Äldre 5 Dec 10:04
    #41

    Jag arbetar ju som hudvårdskonsult, tänkte ge dem ett presentkort var på 200kr inkl hudvård och makeuprådgiving. Tror ni att det uppskattas?

  • Bidosa­s
    Äldre 5 Dec 10:06
    #42

    Vill man ge nått mysigt å lite kul så kan man göra sin egna glögg... Hälla upp på små-flaskor å sätta en liten lapp med snöre runt halsen! Även om de själva inte dricker glögg så finns de säkert nån som dricker glögg i deras närhet.

    Hemmagjort godis e oxå bra!

    Som fröken själv förväntar jag mig INGENTING! Med ofta så kommer ju nått barn (förälder) med något! Förra året fick jag en hyaccint, vilket e superfint, men inte så bra i min allergiska familj!

    Presentkort på SPA vore nått, men mina döttrar går på varsinn avdelning så de blir 9 (!!!) presentkort! *hjääälp* Typ 20-30 kr per fröken tycker jag e lagom!


    (¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
  • ALisaE
    Äldre 5 Dec 10:11
    #43
    IdaM skrev 2007-12-05 10:04:38 följande:
    Jag arbetar ju som hudvårdskonsult, tänkte ge dem ett presentkort var på 200kr inkl hudvård och makeuprådgiving. Tror ni att det uppskattas?
    Det är nog väldigt uppskattat! Jag är säker på att en av fröknarna dricker alkohol (känner henne privat). Men jag vet inte om jag vill gå in på systemet höggravid och köpa alkohol (bor i ett litet samhälle), så det blir kanske något annat i år och vin nästa år.
  • ALisaE
    Äldre 5 Dec 10:15
    #44

    Är det bara mammor som är engagerade i presenterna till dagisfröknarna?

  • Bidosa­s
    Äldre 5 Dec 10:24
    #45
    IdaM skrev 2007-12-05 10:04:38 följande:
    Jag arbetar ju som hudvårdskonsult, tänkte ge dem ett presentkort var på 200kr inkl hudvård och makeuprådgiving. Tror ni att det uppskattas?
    9 fröknar à 200 kr... HJÄLP!!!
    (¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Miim
    Äldre 5 Dec 10:30
    #46

    Jag hade tänkt sätta ihop en liten "njutningskorg" med fin choklad, ansiktsmasker och lite badkulor till våra underbara fröknar.
    Julklappen får kosta mellan 50-100 kr beroende på vad jag hittar att lägga i korgarna - de är helt klart värda det! Som exempel fick vi ett jättefint grattiskort från dagis när lillasyster föddes..
    Mer uppvaktning från dem än vissa inom den egna släkten kan jag nämna..

  • IdaM
    Äldre 5 Dec 10:42
    #47
    Miim skrev 2007-12-05 10:30:14 följande:
    Jag hade tänkt sätta ihop en liten "njutningskorg" med fin choklad, ansiktsmasker och lite badkulor till våra underbara fröknar.Julklappen får kosta mellan 50-100 kr beroende på vad jag hittar att lägga i korgarna - de är helt klart värda det! Som exempel fick vi ett jättefint grattiskort från dagis när lillasyster föddes..Mer uppvaktning från dem än vissa inom den egna släkten kan jag nämna..
    Håller med! Dessa underbara människor är alltid på topp och tar hand om våra små älsklingar hela dagarna. Klart att vi ska visa vår uppskattning, men det behöver ju inte kosta en massa om man inte har råd, det är faktiskt tanken som räknas. Varför inte ett personligt julkort med en bild på barnet, eller en fint textad vers på ett lite finare papper eller kort? Förra året fick "mina" fröknar en blomma var, lite olika till var och en beroende på hur jag upplever dem. En fick en gul gerbera, en fick en ros osv. Inte så dyrt alls men något iallafall. Dock var vår familj den enda som gav något Fundersam kändes lite knasigt först men fröknarna blev glada iaf!
  • Äldre 5 Dec 10:44
    #48

    Har inte läst trådens alla svar men jag gör numera såhär;

    då jag har 2 barn emd 4 fröknar vardera så blir det för dyrt att köpa individuella presenter så jag köper istället ett tackkort och en present till repektive avdelning. Det kan vara en bok, et spel, en CD skiva eller en leksak värd 150:- styck. Så jag lägger ändå nut ca 200-300:- varje terminslut på det. Men det känns ok då både fröknaran o barnen uppskattar dessa presenter.

    Bäst hade ju varit om man inte kände pressen alls att man "måste" köpa ngt, vet ju at man inte måste men det känns så.. eller att ngn orkade ta tag i en insamling isället.

  • IdaM
    Äldre 5 Dec 10:45
    #49
    Bidosas skrev 2007-12-05 10:24:14 följande:
    9 fröknar à 200 kr... HJÄLP!!!
    Ja, men jag ger det ju från mitt "företag" så att säga. Egentlig "kostnad" kanske 100 kr, men då får jag nya kunder också plus att de antagligen köper något mer när de ändå är här och har sin hudvårdsrådgiving...så för mig blir det ju en bra affär! Sen är det "bara" 4 fröknar som det berör..
  • Bidosa­s
    Äldre 5 Dec 11:01
    #50
    IdaM skrev 2007-12-05 10:45:41 följande:
    Ja, men jag ger det ju från mitt "företag" så att säga. Egentlig "kostnad" kanske 100 kr, men då får jag nya kunder också plus att de antagligen köper något mer när de ändå är här och har sin hudvårdsrådgiving...så för mig blir det ju en bra affär! Sen är det "bara" 4 fröknar som det berör..
    ahhh smart!!! :)
    (¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Present till dagisfröknarna ?