• Majblo­mma12
    Äldre 18 Apr 15:00
    7872 visningar
    16 svar
    16
    7872

    Slemhinnan??????????? Vad vet ni????

    Slemhinnan stöts ju ut vid mesn, sen börjar kroppen ånyo bygga upp en. För att ett ägg ska få god chans att fästa och gräva sig fats och få bra blodförsörjning ska slemhinnan helst vara 10 mm tjock eller mer. Slemhinnan växer till sig undefär 0,5 - 1 mm per dygn, så jag natar att din läkare mätte och var nöjd med tillväxten på den cykeldag du var på när VUL gjordes. Lycka till!

  • Majblo­mma12
    Äldre 18 Apr 15:14
    #0

    Slemhinnan är, precis som det låter, en blodfylld hinna som byggs upp på väggen av livmodern. När inget befruktat ägg fäster stöts den av och en blödning uppstår, det vi kallar mens. När läkaren säger att det ser fint ut så har du alltså byggt upp en tillräckligt tjock hinna för att ägget ska få en chans att fästa.

  • Majblo­mma12
    Äldre 19 Apr 11:59
    #0

    Anne69, minst tio mm tjock, helst mer.

  • Majblo­mma12
    Äldre 19 Apr 12:23
    #0

    Isis, min läkare sa att genomsnittsslemhinnan växer mellan 0,5 och 1 mm/dygn. det borde ge tid för din hinna att bli tio mm, eller hur?
    Vet tyvärr inte om den växer snabbare pga preparaten du nämner.
    LYCKA TILL!

  • Majblo­mma12
    Äldre 19 Apr 16:49
    #0

    Em 1, jag förstår precis hur du menar. Men jag tror att din läkare har rätt, det kan definitivt variera från månad till månad. Sen tror jag de inte vill säga för mycket innan de vet med säkerhet. Vi är alla unika individer och till slut är det ändå din läkare som vet mest om dig och din situation. Önskar dig stort lycka till!

  • Majblo­mma12
    Äldre 19 Apr 17:00
    #0

    Rent logiskt så borde ju hormonnivåerna i kroppen ha betydelse för hur tjock slemhinnan blir, eftersom man vid en IVF (då massor av hormoner tillsätts) t o m blir varnad för att mensen kommer bli "rikligare" och hålla på längre än "normalt".

Svar på tråden Slemhinnan??????????? Vad vet ni????