• Myhipsdontlie

    Vätska ur brösten

    Nu börjar jag verkligen fundera på vad som händer med min kropp nu börjar det komma vätska ur brösten på mig. Någon som vart med om liknande å vet vad det e??

  • Svar på tråden Vätska ur brösten
  • Mjuk

    Är du gravid eller?


    Myhipsdontlie skrev 2007-12-10 01:51:05 följande:
    Nu börjar jag verkligen fundera på vad som händer med min kropp nu börjar det komma vätska ur brösten på mig. Någon som vart med om liknande å vet vad det e??
  • Myhipsdontlie
    Mjuk skrev 2007-12-10 01:56:01 följande:
    Är du gravid eller?
    Inte vad jag vet men jag har ju haft mina humörsvängningar å stänkblödningar. Å testade minus ca 4 veckor efter ägglossning...
  • hoopa

    Om du är gravid helt normalt! Annars vet jag tjejer som fått så även om de inte varit gravida..det ska vara ngt hormonellt inget farligt enligt dom som varit hos doktor och frågat

  • Mjuk

    Är man gravid så börjar det ju inte läcka förrän senare in på graviditeten...
    Ring läkaren imorrn. Man ska alltid kolla upp varför det kommer vätska ut bröstet!
    Det kan ju vara en vätskeblåsa som har spruckit t.ex. Eller så kan det vara en förstastadie till en tumör.

  • Myhipsdontlie
    Mjuk skrev 2007-12-10 02:01:01 följande:
    Är man gravid så börjar det ju inte läcka förrän senare in på graviditeten...Ring läkaren imorrn. Man ska alltid kolla upp varför det kommer vätska ut bröstet!Det kan ju vara en vätskeblåsa som har spruckit t.ex. Eller så kan det vara en förstastadie till en tumör.
    usch nu blir jag rädd
  • hoopa

    Ja kolla upp det som Mjuk sa..!! Inte säkert det är så i ditt fall juh..förlåt tänke inte på d! kram hoppas det löser sig att det inte är nåt konstigt..

  • Myhipsdontlie
    hoopa skrev 2007-12-10 02:05:38 följande:
    Ja kolla upp det som Mjuk sa..!! Inte säkert det är så i ditt fall juh..förlåt tänke inte på d! kram hoppas det löser sig att det inte är nåt konstigt..
    de e lugnt :) en visar inte gravtestet nåt så kanske jag borde kolla upp det men det känns som om jag springer till ungdomsmottagningen stup i kvarten för alla mina problem det börjar bli pinsamt ju...
  • I have a kid

    jag har haft d i snart ett halv år.... som ljus rinnande vätska urbrösten nu har jag bara från ena.. men haft från bägge.... å jag har gjort förut grav test som visat-

  • Myhipsdontlie
    I have a kid skrev 2007-12-10 02:31:44 följande:
    jag har haft d i snart ett halv år.... som ljus rinnande vätska urbrösten nu har jag bara från ena.. men haft från bägge.... å jag har gjort förut grav test som visat-
    Okej mitt har bara kommit helt plötsligt nu de från båda brösten...
  • Pysselgalningen

    Så har jag haft det i flera år innan grav. Framförallt vid ägglossning.
    Vissa kan tydligen ha "råmjölk" mer eller mindre hela tiden.

    Men jag skulle ju råda dig till att ta ett till test först. Hellst hos ungdomsmott eller MVC då dom har mest förlitliga tester.

  • Puffen

    Högt ploraktin värde kanske?
    Jag får lite läckande bröst då och då,utan att vara gravid, men jag har lite PCO

  • Myhipsdontlie
    Puffen skrev 2007-12-10 09:34:58 följande:
    Högt ploraktin värde kanske?Jag får lite läckande bröst då och då,utan att vara gravid, men jag har lite PCO
    ingen aning faktiskt men vad är pco??
  • Myhipsdontlie
    Pysselgalningen skrev 2007-12-10 04:16:14 följande:
    Så har jag haft det i flera år innan grav. Framförallt vid ägglossning.Vissa kan tydligen ha "råmjölk" mer eller mindre hela tiden.Men jag skulle ju råda dig till att ta ett till test först. Hellst hos ungdomsmott eller MVC då dom har mest förlitliga tester.
    Jo jag ska göra det tror jag...
  • Puffen
    Myhipsdontlie skrev 2007-12-10 10:45:09 följande:
    ingen aning faktiskt men vad är pco??
    Min PCO är att jag inte har ägglossning varje månad. Ibland får jag inte mesn heller. Mensen är väldigt oregelbunden (20-45dagars cykel!!)

    Det betyder alltså att jag har svårigheter att bli gravid.

    Har varit gravid 3ggr. 2 av gångerna åt jag p-piller (p-piller gör att jag får ägglossning), fick tyvärr ett missfall.
    Och den tredje gången fick jag hjälp av hormontabletter (Pergotime) som gör att man får en sjudundrandes ägglossning!

    Efter min senaste graviditet så har jag haft regelbunden mens och ägglossning de första 3 månaderna men nu börjar det strula igan... Tror inte jag hade ägglossning denna period och väntar nu på mensen, är inne på dag 35!
  • Myhipsdontlie
    Puffen skrev 2007-12-10 11:10:40 följande:
    Min PCO är att jag inte har ägglossning varje månad. Ibland får jag inte mesn heller. Mensen är väldigt oregelbunden (20-45dagars cykel!!)Det betyder alltså att jag har svårigheter att bli gravid. Har varit gravid 3ggr. 2 av gångerna åt jag p-piller (p-piller gör att jag får ägglossning), fick tyvärr ett missfall.Och den tredje gången fick jag hjälp av hormontabletter (Pergotime) som gör att man får en sjudundrandes ägglossning!Efter min senaste graviditet så har jag haft regelbunden mens och ägglossning de första 3 månaderna men nu börjar det strula igan... Tror inte jag hade ägglossning denna period och väntar nu på mensen, är inne på dag 35!
    Okej det låter inte alls så kul.. Själv slutade jag med min p-ring för ett halvår sen å mensen blev regelbunden på en gång med plus minus några dagar fast med 6 veckors mellanrum sedan så kommer en liten liten stänk blödning på 2 dagar + att mitt humör har varit grymt jobbigt speciellt för killen min. SEn för någon dag sen kom en ljus ljus brun flytning plus en droppe blod å det var verkligen inge mer å nu börjar det sippra vätska i brösten är jag inte gravid så är jag väldigt rädd över vad som hänt med min kropp.
  • Puffen

    Hur mår du annars?
    Trött?
    Huvudvärk?
    Ömma bröst?
    Svettas?

    Jag har ett HEMSKT humör när min mens strular av någon konstig anledning.

    Men att läcka ur brösten är inget farligt!!

    Finns mediciner som gör att man kan läcka också, t.ex. antidepressiva.

  • Myhipsdontlie
    Puffen skrev 2007-12-10 11:19:48 följande:
    Hur mår du annars?Trött?Huvudvärk?Ömma bröst?Svettas?Jag har ett HEMSKT humör när min mens strular av någon konstig anledning. Men att läcka ur brösten är inget farligt!!Finns mediciner som gör att man kan läcka också, t.ex. antidepressiva.
    Jag är trött som bara den... Det har gått ut ganska mycket över skolan nu eftersom jag inte tar mig upp på morgonen här i veckan sov jag 15 timmar gick å lag mig klockan sex på kvällen å vaknade 10 nästa morgon å då var jag inte ens utvilad å igår var jag tvungen å sove en sväng på eftermiddagen oxå..
  • Myhipsdontlie
    Myhipsdontlie skrev 2007-12-10 11:24:33 följande:
    [citat]
    Jag är trött som bara den... Det har gått ut ganska mycket över skolan nu eftersom jag inte tar mig upp på morgonen här i veckan sov jag 15 timmar gick å lag mig klockan sex på kvällen å vaknade 10 nästa morgon å då var jag inte ens utvilad å igår var jag tvungen å sove en sväng på eftermiddagen oxå..
    [/cita

    mycket chokladsug å mer finnar oxå...
Svar på tråden Vätska ur brösten