• Anonym

drar skinnet nånsin ihop sig????

Jag kan inte svara på om huden drar ihop sig, det är individuellt men har huden blivit rejällt uttöjd så kommer det inte gå tillbaka. Det jag vill säga är att var inte rädd för att bli med barn igen! Det är det ni vill!

Om inte huden drar in sig och bukplastik är aktuell så är det ju bra att ha fått alla barn man vill ha innan. Kanske känner du annorlunda om du får fler barn.

Kramar till dig. Hoppas du får bättre svar om huden än vad jag har gett.

• Anonym

Jag gjorde stor bukplastik 70.000

• Anonym

Det bästa jag gjort!! Är mer platt på magen än jag någonsin varit i hela mitt liv
    Anonym (huuud) skrev 2007-12-15 15:58:46 följande:

Anonym: är det värt pengarna?
  • Anonym

Mycket svårt att få idag!
    Anonym (hatar mig!) skrev 2007-12-15 16:17:02 följande:

Hur dåligt måste man må för att få det betalat?
  • Anonym

I norge eller polen kostar det bara ca 35 tusen

• Anonym

Du kan få det för ännu mindre om du letar men man får ju vad man betalar för...
    Crazy Baby skrev 2007-12-15 16:38:15 följande:

Kolla runt på olika kliniker, att göra en bukplastik kostar olika mycket beroende på klinik och stad!Jag ska göra en full bukplastik och betalar 57000kr på en klinik i Stockholm!
  • Anonym

Leta på nätet och i plastiktrådarna här på fl, finns massor som gjort buken där
    Anonym (???) skrev 2007-12-15 16:35:24 följande:

Hur hittar man en bra kirurg där?? Har du gjort det själv i Polen eller norge? Själv vill jag operera både mage och bröst efter mina graviditeter...
  • Anonym
    E81 skrev 2007-12-18 21:50:07 följande:
    Jag har funderat över det där med betald bukplastik - har hört någon gång att människor som gör gastric bypass operation får bukplastiken betald av landstinget om den lösa huden på magen hänger. Kan tycka att det är j***igt orättvit om någon som redan kostat landstinget pengar genom en viktoperation även ska få skönhetsoperationer efteråt betalda. Vet inte om det är så, men det känns inte helt rätt att vi som absolut inte kan rå för vårt häng ska få betala för bukplastiken själva...
    Men för viktopererade handlar det sällan om en skönhetsoperation. Då handlar det oftast om att man får så pass mycket hud som hänger att det blir stora medicinska problem som t.ex. svamp därunder. Man får ju inte en operation direkt heller utan man ska iaf stå stabilt i vikt ett par år för att ge huden en chans att dra ihop sig. Det är liksom lite skillnad på att på egen hand gå ner 20 kg än om man då genom operation går ner kanske 60 kg. Det blir garanterat mer överskottshud om man går ner 60 kg på 1-1,5 år. Jag har redan nu ett häng på ca 7-10 cm så du kan ju tänka dej hur mycket huden kommer att hänga om jag går ner 60-70 kg.....
  • Anonym
    Svar på #63

Nu är det ju så att man får inte automatiskt en bukplastik bara för att man gjort en magsäcksoperation. Det är långt i från alla magsäcksopererade som får en bukplastik utan det görs en bedömning på samma sätt som för en som inte gjort en magsäcksoperation. Är det så att man efter en magsäcksoperation bara har lite hudhäng så får man inte en bukplastik beviljad längre (det var lättare förr att få det). För att få en bukplastik beviljad som magsäcksopererad å krävs det att man har problem pga hänget, har man inte problem så får man helt enkelt ingen op. Problemet kan ju vara svamp, hud som hänger ner över låren så man blir hindrad i det dagliga livet, hud som hänger så mycket att det hamnar under kroppen om man försöker ligga på sida och det var bara några exempel. Även en som inte är magsäckopererad får garanterat en bukplastik beviljad om han/hon har de problemen.

• Anonym
    1 och 1 är 3 skrev 2008-01-04 12:49:48 följande:
    De va de jag menade Mår man fysiskt bättre av en op tycker jag man ska få den bevijad. men ur skönhetsperspektiv tycker jag de inte då de finns dom som har som du skriver svårt att leva de dagliga livet som ska gå föra.
    Ja eftersom det finns begränsade resurser så måste ju fysiska problem gå för "bara" skönhetsoperationer. Man kanske lider psykiskt av att ha lite hängande hud men det kan man ändå mentalt göra något åt. Jag tror att man faktiskt får acceptera att man efter en graviditet inte kan se ut som en 18 åring utan barn. Det är svårare att göra något åt en mage (huden på magen) som hänger halvvägs ner på låren.
Svar på tråden drar skinnet nånsin ihop sig????