• PernillaB

För oss med barn som inte sover!!!

ÅÅåh, känner med er!
    Min tjej (nu 18 mån) sov jättedåligt tills hon var 1 år eller så. Min sambo var hemma från att hon var 9 mån och det gick bra att lägga henne på dagarna. Nätterna var väl lite si och så. Jag minns faktisk inte när det blev bättre.
    Nu sover hon inte toppen fortfarande men hon vaknar oftast bara en gång per natt, ibland för att vara vaken/halvvaken och gnällig i 1-2 timmar men oftast somnar hon om efter att hon fått nappen.
    Hon sover i våran säng men måste fundera på att lägga henne i egen säng och eget rum då vi väntar nummer två i april.
    Fast det har alltid varit mitt problem, att jag tagit den lätta vägen. Orkar liksom inte kliva upp när hon vaknat bara för att vyssja henne i egen säng. Lättare att somna om i sin egen varma.
    Annars tycker jag att Pantleys No Cry Sleeping Solution boken (finns visst på svenska nu också) var himla bra. Mest för att få förståelse för barns sovmönster. Orkade ju aldrig samla mig nog för att genomföra någon rutin.
    Får se om vi ska ge oss på det nu i jul/nyårs ledigheten kanske. Då kan vi ju ta varannan natt i alla fall och få vila på dagarna.
    Lycka till alla!!

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!