• Aurora

För oss med barn som inte sover!!!

så det finns fler...pust..jag är inte ensam...tack...Har en 3årig dotter som sover uruselt...en bra natt innebär 3-5 uppvaknanden..en dålig natt vaknar hon efter ca en timme natten igenom.Lillebror (15mån) vaknar också men eftersom han är mindre känns det mer "ok".men man går i en dimma på dagarna...

• Aurora

hur gamla är era barn`?har inte läst hela tråden,Men har en dotter på 3½år som har sen födseln haft sömnproblem,fast man då trodde att det skulle gå över.Har under en enda månad av sitt liv sovit hela nätter,den sista hela natten inföll för två år sen.Vart vänder man sig för råd och stöd?bvc kan inget utan hänvisar till att "det nog går över med tiden"...En bra natt vaknar hon 3-5 gånger..en dålig natt orkar man inte ens räkna..En anhörig tyckte vi skulle be om en remiss till barnpsyk.

• Aurora

tack för svar,min dotter har astma och medicineras för det.Vi märker när hon är tät pga astman,men även bra perioder vaknar hon lika mkt..Ja...hur orkar man?Jag vet inte..det är först när nån annan frågar hur som man faktist undrar...Kanske en barnpsykolog vore nå´t....jag begär inga helsovande nätter men nätter med god sömn för hela familjen...dvs några få uppvaknanden.Det påverkar henne i allra högsta grad,är jättetrött om dagarna.

• Aurora

vilken pissnatt....min 3åring vaknade 4 gånger och min 1½åring vaknade en gång i timmen...suck.Då tror man ju att han ska ta igen det genom att ta sovmorgon,,,men näpp 05:30 som en klocka och pigg som en lärka....:mamma!!!nu är han däckad i sängen...hoppas på en lugn stund,3åringen ligger och tittar på film...

• Aurora

japp 45minuter sen vakande han.....suck......nu blir det gnäll på hög nivå tills 19 ikväll....jaja bara 18år tills dom flyttar hemifrån...*ler*..då får man ju sova...eller inte..

• Aurora

nej..det här är jobbigt,har även börjat jobba efter mammaledigheten,jobbar inom vården så i onsdag jobbade jag till 22,kom i säng ca 23,sen vaknade barnen en gång i timmen,klockan ringde 05:20 för jag börjar 06:45 på morgonen...så dom 6timmar och 20minutrarna i sängen sprang jag ut och in till barnen en gång i timmen...Finns det nå´n metod som hjälper ite större barn??????????????

• Aurora

ännu en skitnatt....Alva (3½år) vaknade 22 och var sen vaken stup i ett fram till 02,alltså ingen sömn för mig,02 somnade hon ordentligt,men 03 vaknade Albin (1½år)var vaken till 05,somnade då för att vakna för dagen 06...summa...2 timmars sömn.Hur i hela friden ska detta sluta??hjälper verkligen omega3???vart ska man vända sig med såna här problem???bvc kan inget när det gäller detta.

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!