För oss med barn som inte sover!!!
Hej på er alla nattsuddare!!! jag känner igen det ni skriver och känner med er massa, så jag skickar Massa styrka i julklapp :) min son VAR vaken hela tiden förut, vaknade minst 1 ggr/timmen hela nätterna, då tog det allt mellan 10min och 3 timmar att få honom att somna om, jag räknade ut att jag på en helg på 48 timmar hade varit vaken i 46 av dessa timmar.. suck! men så började sonen må dåligt av sin ringa sömn och fick affektkramper( helt ofarliga attacker då han svimmar pga att han håller andan när han skriker) pga dessa kramper så fick vi träffa en neurolog, fantastiks läkare, kvinna förståss ;) som gav tipset... omega3, det finns tester som visar att det kan ta "udden" av rastlösheten en del barn har i kroppen som gör att de sover dåligt... så vi rusade iväg och köpte detta ( heter eyeQ) han får 1tsk om dagen och håll i er tjejer.. han vaknar fortfarande men bara 1-2 ggr /natt och somnar om såfort han får nappen :) så sen ca 1 månad tillbaka så kan jag stolt medela att sonen sover som en prins och att nu dagsömnen blivit bra oxå.. det är nog det enda tipset jag kan komma med eftersom det var det som hjälpte oss i en hopplös situation, Det var tal om sömnmedel till grabben, men jag ville verkligen inte det, så jag är glad att vi kom till denna underbara läkare som tipsa om omegan.. Kram på er alla och lycka till!!!