För oss med barn som inte sover!!!
behöver ett råd! Vår kille som är 6½ mån har sista 2 månaderna sovit väldigt dåligt på nätterna(dagarna sover 3x40 min o det är ju också lite men skit i det nu
).han somnar vid halvsju-halv åtta o sover sina 40 min sen måste JAG in o söva om honom. Min man får så gott som aldrig göra det nu(har funkat förut). jag behöver oftast inte amma honom utan det räcker att jag tar upp honom o vaggar honom lite. Han sover tillsammans med mig i dubbelsängen. sen vaknar han igen efter en halvtimme-timme hela natten o ska ha bröstet eller vaggas. ibland an det va oftare t o m! Jag o min man hade delat upp det förut så att han tog tors, fre o lör natt med utpumpad mjölk att ta till men nu funkar det inte alls, lille gråter o gråter o gråter -timme efter timme tills varken jag eller min man orkar se honom så där. Han har provat allt, gått med honom i famn, i sele, ge honom mat, lägga honomi vagnen, legat bredvid o klappat/smekt o buffat men det är bara mig (o tuttarna)han vill ha.
Nu till vårt dilemma: ska vi ta en natt när jag inte kommer till undsättning när han gråter? För att se om det kan hjälpa eller tror ni att vi ger honom men om vi gör så? Är det en period eller kommer vi att få ha det så här om jag fortsätter gå till honom så fort han vaknar? typ att vi vänjer honom med det. GUD, jag blir tokig! Håller ju på att gå under av all sömnbrist o jag tycker synd om pappa som gång på gång bli ratad.
BLIR det bättre? Hur skulle ni göra?
Psst: han tar inte napp o han äter både mat o får gröt på kvällen