• Pasadena

För oss med barn som inte sover!!!

Här är en till... SKönt att man inte är ensam men såå jobbigt att så många har sömnproblem
    Min dotte är 5 månader och sover som en kratta. Just nu är vi inne i en "bra" period då hon bara vaknar varannan eller var tredje timme på nätterna. På dagtid sover hon 1-3 trettiominuterslurar och ibland bara 20 minuter. Är STÄNDIGT trött och gäspig.

Appleblum, shit du verkar verkligen inte ha det lätt. Jag har ju bara en att se efter, men att ha 2 små och en stor..

• Pasadena

Hur gamla är era barn, ni som tänker ge omega3? Min dotter är 5 mån och jag frågade på hälsokost och de sa att man kan ge ungefär från den åldern som barnet börjar äta riktig mat.

• Pasadena

Appleblum
    OJ, vad bra att du åkte och att du fick stöd på sjukhuset! Skickar massor av kramar, det låter inte alls kul!

Jag bröt också ihop här fören månad sen när det var som värst och hon vaknade upp till 3 ggr/timme nätterna igenom. Jag såg ut som en jäkla spöke och kände mig som en levande död, så jag vet (tror jag) hur du känner dig.

Har du hjälp av din man, barnets pappa? Hur fixar ni nätterna?

JAg tycker INTE att det är fel att ta till med metod, faktum är att vi kommer kura vår dotter inom en snar framtid för hon blir mer sliten för varje dag som går och hon inte sover. Hon orkar ju ingenting på dagarna och bara gnäller och gråter så fort vi är utanför hemmet.

Har du funderat på vilken metod du kan tänka dig?

• Pasadena

Ah missade att ni funderar på AW!

• Pasadena

Applemum
    hoppas det gick bra sen? Det är inte meningen att han ska stå i sin säng och gråta, du ska hjälpa honom lugn!
    DU kan ju starta en tråd på annawahlgren.com, där kan de ge dig tips och råd!

• Pasadena

Nu har ju inte jag kurat men läst på en del. Det låter som att du gör rätt tycker jag. Det är inget konstigt om han inte somnar om på en halvtimme, de första nätterna kan de ligga vakna betydligt längre än så. Man ska lära sig lyssna av gråtet, är det arg eller ledset? Min dotter kan tex skrika utan att vara varken eller, bara testar röstresurserna helt enkelt. Kan du lyssna av din son?

Här kan du ställa frågor och läsa hur andra har gjort

www.familjeliv.se/Forum-3-23/m25906923.html

• Pasadena

GAAAH jag blir galen på att det inte går att få dottern att sova dagtid. Hon är såå trött, gäspar och gnuggar ögonen men latjar för fullt är man ska dra henne i vagnen eller skaka sängen (vyssan-lull-tassar).

• Pasadena

Nu har jag varit vaken i 28 timmar... Det visade sig att dottern har nåt viorus, var inne på akuten i natt och hon hade slemhosta + över 39 graders feber. Det sägs att barn blir slut av att vara sjuka, men här är dottern heeeelt speedad. Har sovit max 5 timmar det senaste dygnet. Hon är såå slut

FAN vad jag är trött!!!!!!

• Pasadena

mamasnest,
    jag hade gett omega3 om jag var du! bussig's son är ju bara 14 eller 15 och det funkar ju bra!
    dessutom har apoteket kommit med en omega3-tablett för barn över 1 år såg jag häromdagen! kolla i barn-hyllan!

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!