Inlägg från: Mamma till bröderna bus |Visa alla inlägg
  • Mamma till bröderna bus

För oss med barn som inte sover!!!

Hej på er alla nattsuddare!!! jag känner igen det ni skriver och känner med er massa, så jag skickar Massa styrka i julklapp :) min son VAR vaken hela tiden förut, vaknade minst 1 ggr/timmen hela nätterna, då tog det allt mellan 10min och 3 timmar att få honom att somna om, jag räknade ut att jag på en helg på 48 timmar hade varit vaken i 46 av dessa timmar.. suck! men så började sonen må dåligt av sin ringa sömn och fick affektkramper( helt ofarliga attacker då han svimmar pga att han håller andan när han skriker) pga dessa kramper så fick vi träffa en neurolog, fantastiks läkare, kvinna förståss ;) som gav tipset... omega3, det finns tester som visar att det kan ta "udden" av rastlösheten en del barn har i kroppen som gör att de sover dåligt... så vi rusade iväg och köpte detta ( heter eyeQ) han får 1tsk om dagen och håll i er tjejer.. han vaknar fortfarande men bara 1-2 ggr /natt och somnar om såfort han får nappen :) så sen ca 1 månad tillbaka så kan jag stolt medela att sonen sover som en prins och att nu dagsömnen blivit bra oxå.. det är nog det enda tipset jag kan komma med eftersom det var det som hjälpte oss i en hopplös situation, Det var tal om sömnmedel till grabben, men jag ville verkligen inte det, så jag är glad att vi kom till denna underbara läkare som tipsa om omegan.. Kram på er alla och lycka till!!!

Felix mammas och pappas lilla prins, älskar dig!
    bnm skrev 2007-12-19 19:54:18 följande:
    det här eyeQ låter intressant! Vr köper man det? Är det för barn? Finns det några biverkningar/farligt?
    man köper det på hälsokost, den finns både som kapslar och som flytande. det är vanlig omega3 oljafrån vilken ålder vet jag inte, men min grabb är över året och då går det vet jag iaf.. fråga på hälsokost, dom vet mer... men omega3 är ju bra för oss vuxna oxå så det är ju inga konstigheter igentligen.. Lycka till!!

jag tycker det är så konstigt att inte bvc tipsar om omega3 ( vår bvc sköterska kände till att det kan hjälpa,men inte från vilken ålder man kan ge) för oss var det räddningen, vi var stammisar på bup och vi hade läkare som tyckte vi skulle ge sömnmedel osv, så skönt att bara ge lite omega3 och ha en pigg och glad kille som orkar utforska världen, vi har fått en "ny" liten kille som busar och stojjar.. :) Lycka till ni andra, jag vet verkligen hur det är när man inte får sova

applemum- klart det är läskigt när han svimmade, men nu vet vi att det är ofarligt och vad vi ska ha för förhållningsätt när det händer, för att inte skrämma honom och sen för att visa att det inte är farligt.. sen får vi inte ge med oss, om han blir arg och svimmar i skriket för att han inte får som han vill så får vi inte ändra ett nej. för då lär han sig det ( jag hade tydligen oxå affektkramper som barn och lyckades bli väldigt bortskämd ett tag) lite grötigt, hoppas du förstog vad jag menade..
    sömnen funkar iaf toppen nu för tiden hoppas att det funkar för er med!!!

hej på er.. nu blir det spännande några dagar här, Felix har blivit sjuk ( vaknade inatt med nästan 39 i feber och hosta) det är sjukdom som ställt till sömnen för felix förr.. så undrar hur det kommer bli nu..

ja här hostas det oxå så vi blev väckta ca 2 ggr i timmen hela natten.. suck, börjar bli skraj att sömnen ska bli jobbig igen... men vi ger massa vätska, både varm och kall, febern verkar vara påväg ner iaf... man kan ju hoppas att nästkommande natt blir lite lättare, för hanverkar hosta upp slem nu och då brukar det vara påväg att bli lite bättre... men snor och host...

pasadena- låter som de andra har bättre tips mot hostan än vad jag har.. vi köt vätska, visseligen saft eftersom man själv vet hur tråkigt det är med vatten hela tiden när man är sjuk :) snodden uppe i 39 grader, hostar så han kräks ( visseligen segt slem) har inte sovit något på dagen idag ( om man inte räknar 10-15 min utspritt på hela dagen) natten sov han inget heller, bävar uppriktigt hur denna natten blir, jag är så nojjig över att det ska bli lika dåligt igen nu, jag börjar snart jobba, hur orkar man det om man inte får sova något?

vi har misstänkt allergi av något slag under några månader här.. vi ska till barnläkarmotagningen den 7 januari.. kan bli intresant ( vi och vi.. jag börjar jobba då så den är mannen och sonen) kanske ska be dom kolla om det är astma oxå då...

vi som fått till det så bra med omegan.. nu är han ju sjuk, så det är riktigt synd om honom ( nästan 40 grader nu på kvällen, fast det var utan alvedon) han har redan vaknat 6 ggr sen vi nattade honom, precis så här hade vi innan omegan, och då oxå när han var frisk.. mannen tror inte han kommer trilla dit i sömnstörningen, det tror jag, varje gång han blir sjuk så har vi hamnat där..

fulltilt skrev 2007-12-31 10:51:30 följande:
    -bussig! Tror jag läst i ett inlägg fr dig att du ger din son omega 3, alltså Eye q?? stämmer det? när började du? MIn son e 9 månader å jag skulle vilja testa m de sa de va fr 1 år, kan man ta de ändå? Ska de hjälpa mot dålig sömn? Själv har vi haft de tufft i nu 9 månader å de verkar aldrig ge med sig. Här sover vi två el tre tim i sträck...suck...vore skönt att få 5 tim i rad EN ENDA GÅNG...Kram å gott nytt t alla med dessa vaken-barn.  Härligt kämpat. /Anna
    ja vi ger honom eyeQ en tsk om dagen :) och ja det funkade på en gång, trodde det skulle dröja lite.. det som omegan gör är att ta "udden av" rastlösheten en del barn har, så sonen är inte lika rastlös i kroppen utan kommer till ro bättre och sover djupare. när man kan börja ge vet jag inte direkt, en del säger 6 mån andra 1 år.. fråga på hälsokost, dom vet nog.. 
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!