För oss med barn som inte sover!!!
Jag lägger den här tråden i mina favoriter, jag hoppas hinna skriva ner vår historia lite senare! ![]()
Jag lägger den här tråden i mina favoriter, jag hoppas hinna skriva ner vår historia lite senare! ![]()
Ni som har barn som hostar väldigt, har ni kollat upp så att de inte har astma?
Så var det med min son, han var tre år innan han sov en hel natt!
Han hade långa perioder då han hostade var och varannan natt och ofta tills han spydde. Fast även i de perioder då han inte hostade, vaknade han i panik flera gånger varje natt (2-5 gånger). Detta hostande började när han var runt ett år och vi var till läkare massor av gånger. Vi hade tidigt misstanke om astma (min man fick det i samma veva), men läkarna hörde inget när de lyssnade på sonen. Efter två års kämpande så fick vi äntligen en läkare som lyssnade på MIG istället för på sonens lungor. Han sa att det lät som astma och han skrev ut mediciner och vi fick även en remiss till barnläkarmottagningen. Bara några nätter efter att han börjat med medicinerna så sov han en hel natt för första gången i hela sitt liv!
Det vi trott varit mardrömmar, var egentligen orsakat av astman! ![]()
Nu är sonen sex år och tar fortfarande sina astmamediciner, men han sover för det mesta nätterna igenom. Visst händer det ibland att han är upp och kissar och ibland när han är förkyld får han även astmaanfall.
Barnläkaren vi kom till konstaterade att han har så kallad tyst astma och jag har aldrig hört vare sig rossel eller pip från honom. hans symtom är hosta och svårt att andas!
Nu säger jag inte att alla barn som har svårt att sova har astma, men jag tycker att ni ska vara observanta om de hostar mycket! ![]()