För oss med barn som inte sover!!!
Läser om alla ni stackars föräldrar som precis som vi inte får sova pga att vår sm hela tiden vaknar! Vår som sov bra i 2 veckor när han var nyfödd och sedan fick han kolik, och komjölksallergi, och sedan dess har sömnproblemen kvarstått. När han var ca 7 mån och vi inte sovit mer än ca 2 timamr om dygnet sedan han var 2 veckor gammal ( han sov inte middag på dagen heller ), så fick vi komma till en barnläkare som var väldigt väldigt bra! Vi provade olika kurer och ingenting funkade, och ingenting tycktes vara "fel" medicinskt på honom. Så till slut så fick vi medicin som skulle hjälpa honom att somna. Herregud så skönt det var att slippe krångla och försöka få honom att somna i 3 timmar varje kväll! Han borde ju ha varit super trött och somnat direkt, men dte gjorde han ju inte! Alla runt omkring oss, släkt och vänner var ju så klart helt oförstående och trodde att det var ju lätt att natta honom. Så dom fick väl försöka då!! Kan säga att dom gav upp efter bara några minuters brottande!!! Dom orkade helt enkelt inte!Han vägrade ju ligga stilla! Men med medicinen så sov han äntligen! Vi får ju inte ge den i mer än 10 dagar i rad, och sedan måste vi göra uppehåll, men gud så skönt att få vila i dom där dagarna det går bra att ge honom. Nu är han 2 1/2 år och sover lite bättre utan medicin, men oftast så vaknar han mitt i natten och kommer in till oss och sover i vår säng och då kan inte jag sova för han kan inte ligga stilla. Vet inte vad man ska göra åt det, för det går ju itne att lägga han i sin säng för då skriker han, och det går inte att lyfta över honom när han somnat för då vaknar han. Kanske är nåt som går över med åldern...fast det har ju alla å andra sidan sagt hela tiden att det ska göra och det har inte gjort det än! Men hur som helst så finns det iaf kanske en lösning för er också...om inget annat hjälper. Var iaf en lättnad för oss att få den där medicinen så att vi äntligen fick sova lite. Kände verkligen att jag höll på att bli helt galen!!!!