• snillis

För oss med barn som inte sover!!!

lottiec: det där låter som hos oss. Vår son blev 2 i oktober och han har hittills sovit två hela nätter. Han är sååå orolig på nätterna - ligger och gråter i sömnen, kastar sig av och an osv. Dessutom vill han göra morgon vid femtiden.

Vi har testat det mesta (dock inga gråtmetoder) - bla har vi försökt att väcka honom efter en timma vid dagsvilan med den följden att han blev trött som sjutton men vaknade ändå tusen gånger per natt och tidigt på morgonen så nu får han sova så länge han vill på dagen och han somnar ändå på kvällen.

Vi har dock fått en vändning den senaste tiden. Han har helt enkelt fått komma tillbaks till vår säng och nu sover han hela nätter. Han är som en virvelvind i sängen så vi vaknar ju av att han boxar och sparkar på oss men hellre det än att springa in till honom stup i kvarten varenda natt. Dessutom kan någon av oss gå och lägga oss i hans säng om han är för vild.

Vår son har gått på dagis länge så tyvärr har det inte hjälp i vårt fall.

De jag pratat med - bvc och dem på öf bla - säger att det är vanligare att aktiva barn är oroliga på natten eftersom de har mer att bearbeta. Vår son är VÄLDIGT aktiv så för oss stämmer det i allafall.

Nu har vi dessutom fått barn igen och jag känner mig sååå orolig att hon skall bli likadan men peppar peppar så sover hon hittills - hon är 3 månader - MYCKET bättre än vad han någonsin gjort. Så håll tummarna

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!