• Pum

För oss med barn som inte sover!!!

Hej! Skönt att höra att det finns fler. Men vi har nog ändå rätt lindriga problem då vår dotter (9 mån) somnar ca 18.45, vaknar ca 22.30 - dricker välling, somnar om direkt - vaknar ca 03.00 - dricker välling och vaknar sedan för gott vid 05.15-06.15. Går då upp och byter blöja och sedan får hon leka på i vår säng och har vi tur så somnar hon om efter ca 1 timme och sover ca 45 min till. Jag strävar efter att få ligga kvar till 7 på morgnarna men det är inte en lyx att räkna med.

Till saken hör att hon alltid har vaknat på nätterna och ammats sedan hon var liten men när det blev oftare och oftare förstod jag att hon inte höll sig mätt på bröstmjölken. Hon har ratat flaska hela tiden , men när jag slutade amma på dagen så tog hon flaskan på kvällen, så det känns ändå som ett steg i rätt riktning trots att BVC säger att de inte behöver äta på natten.

bussig: tror helt på din linje med Omega3 då jag jobbar i hälsokostaffär när jag inte är mammaledig. Har inte kommit på tanken själv att prova men jag ska genast sätta igång. SOm gravid åt jag mkt omega 3 men sedan föll det bort.

Vi har kört mkt "sova utan gråt" sedan hon var 5 månader och det har gett oss bra sömn på fm och em samt att hon somnar själv på kvällen. Visst hon är trött tidigt, men det går som sagt var inte att hålla en supertrött unge vaken.

Applemum: Wow, du gör det bra som orkar! Massor av positiva tankar till dig!

• Pum

Att BVC kan vara skeptiska mot fiskleverolja är nog rätt vanligt. Sveriges samhälle överlag är rätt skeptisk mot "det naturliga" om det så fungerar jättebra i övriga norden och europa. Tyvärr är det lite av den svenska mentaliteten som jag ändå tror håller på att lättas upp mer och mer.

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!