-
Hinnsvepning funkade dock inte på mig hahaMamasnest skrev 2008-01-03 13:49:49 följande:Pasadena: Ha ha, det låter nästan som mina planer på att öppna en klinik som säljer hinnsvepningar till gravida som har tröttnat. Vi kanske skulle öppna ett ställe som hjälper föräldrar med lite av varje?
Men sömntips motages tacksamt inatt höll de oss vakna stup i kvarten bokstavligt talat!
-
Väck inte den björn som sover säger man juh!Mamasnest skrev 2008-01-03 14:19:01 följande:Gud vad skönt att kunna skratta åt eländet ibland. Lillan sover än, har sovit i över 2 timmar nu. Kanske borde väcka henne?`!
Min ena kille sover faktiskt också fortfarande ute i vagnen, 2 timmar nu! Men jag tänker inte väcka! Enda passet som för övrigt funkar bra. Ute i vagnen och gärna minusgrader!
-
Sitter med den andra och surfar, han väntar på gröten, men får då så lov att vänta på brorsan annars så vaknar väl han mitt upp i allt.
-
Här finns inte så mycket att kolla på haha kanske därför det funkar för oss oftast iaf. Tidigare så funkade inte det heller utan de vaknade även hela tiden även fast de sov ute i vagnen så jag tackar och tar emot så länge denna period varar. Man tar ju inget för givet numera!Pasadena skrev 2008-01-03 14:32:00 följande:varför kan inte min dotter också sova ute i vagnen, nej det ska tittas och kollas på allt istället och nåde den som försöker lägga henne så att hon inte ser nåt -
Hallonböna:
Vad skönt!
Hm tycker mina är lite pruttiga ibland när de skriker och inte kan sova på natten och funderar på om de kan ha ont i magen. Nån mer som har pruttiga bebbar? Funderar på om jag ska dra ner lite på vällingmängden eller flytta middagen lite tidigare eller nåt så de inte äter så mycket där innan läggdags, vad tror ni om det? Kanske inte alls beror på det men men testa kan man ju. Häromkvällen åt nämligen inte ena killen nån välling alls på kvällen och sov hela natten sen. Kanske slump också tror att våra är inne i separationsångestfasen. De är snart 9 mån nu. -
Gäsp! Katastrofal! Suck vet inte vad som tagit åt dem de sover värre än värst som det känns. De sov väl ca 45 min i sina sängar innan de vaknade och skrek första gången och de har börjar bli så otröstliga att det enda som duger är att få komma upp i famnen, blää! Så det var ett enda rännande hela natten för både sambon och mig, försöka vyssja, gunga, buffa, hämta, lämna etc. natten igenom. Samsovning funkar inte här heller fastän många säger att det är lösningen. Antingen blir de superspeedade och vill inte sova alls ligger och pillar, bankar, slår och försöker krypa ner på golvet eller så vaknar de var femte minut och skriker stället.
Har läst att de har nån utvecklingsfas här runt en 38 v eller vad de är men de sover ju bra vissa nätter! Jag fattar NADA... -
Mamasnest skrev 2008-01-04 09:25:29 följande:
Vad tråkigt att ni andra inte fått sova i natt. Är ni andra också skräckslagna på natten att barnet/barnen ska väcka äldre syskon? Jag får tokpanik när någon av dem börjar skrika på natten eftersom jag ser framför mig att båda småttingarna skriker sig blåa i var sitt rum och jag inte hinner få tyst på den ena innan den andra börjar.Inte äldre syskon men varandra! Våra sover i samma rum och då händer det ju att de väcker varandra men känner att vi måste ha dem i samma rum också annars kan man ju inte trösta dem samtidigt heller så som du beskriver eller lägga dem samtidigt när man är hemma själv. -
Ja det är väl bara att testa antar jag. Du kan ju alltid byta tillbaka om det inte skulle funka. Oj strongt att ta hand om tre dygnet runt själv! Jag tycker det kan vara lite kämpigt ibland när jag har mina twins dygnet runt själv.Mamasnest skrev 2008-01-04 09:34:09 följande:Jag har ju 18 månader mellan mina och står i valet och kvalet om jag ska lägga dem i samma rum snart. Det är ju som att välja mellan pest eller kolera känns det som just nu. Ska de väcka varandra eller vara omöjliga att få att somna om samtidigt?! Att natta dem själv är jag bra på, sambon är ju borta mycket så jag måste, det värsta är när de vaknar på natten... -
Mamasnest:
Haha ja tror sambon är lite avskräckt från att skaffa fler han sa i morse i badrummet att "ska det vara såhär så orkar jag nog inte med fler barn!" Han delar nätterna med mig kan tilläggas! Men jag skulle nog vilja ha en till liten sen *skadad* den kanske sover bättre haha!
Pasadena:
Jag ammar inte och har inte gjort sen de var 1 mån och de är nu 9 mån snart! -
Hehe ok! Ska tänka mig för innan jag skaffar en tredje alltså! De kommer nog att hitta på en hel del bus när de blir äldre! Och inte sover de heller juh, Tim har redan vaknat en gång sedan läggningen och Leo två, suck, men söta och goa är de ju på dagarna och tur är väl det