För oss med barn som inte sover!!!
min älsta son 1½år (20mån) har vaknat flera gånger per natt nu ett tag. Men sen vi började att ge honom lite vatten att dricka då han vaknar, så har det blivit bättre.
Vi har ju också en liten, 4mån. Tror kanske till ganska tror del att det har å göra med att jag har varit uppe och ammat och så på natten. Att lillebror behöver bara pipa lite så får han komma upp. Orättvist och hårt för ett storasyskon som själv är liten.
Man får prata och förklara vad som händer på natten.
Typ jag säger att lillebror är en bebis och bebisar måste äta på natten, annars får de ont i magen. Men du och mamma och pappa behöver inte äta på natten, men du kan få lite och dricka om du är törstig.
Vi har båda barnens sängar i vårt sovrum. Skulle inte kännas rättvist mot storebror om han skulle sova själv när resten av familjen sov i ett annat rum.
och jag vet hur det är att vara förbi av trötthet, för min lilla kille sov typ tre timmar per natt första 2 månaderna och sen sov han hela dagarna istället och då kunde ju inte jag sova för då hade jag ju stora killen. Ja hu vad jobbigt det var, men nu sover lillebror 02.00-08.00 utan ens avbrott för mat, så vi är på rätt köl ![]()