• Fusion

För oss med barn som inte sover!!!

Vi har en snart 5 månaders pojk som det har varit en tuff tid med..
    han hade kolik sen födseln och efter 3½ månad så har det börjat bli bättre , men det var tuffa månader jag (mannen) jobbar skift så att min sambo har fått tagit den största smällen då jag behöver att sova, men när jag har varit hemma så har hon fått sova ikapp så gott det går...
    varje gång han har haft en bra natt sovit 3 timmar i sträck har man hoppats att det ska vända för att sen natten efter vara värr en vanligt...
    Nu är koliken över men han har oroliga nätter vaknar 1 gång i timmen och skriker men somnar snart om igen om man får trösta han lite...

Ibland undrar man vad man har gett sig in på ,men varje gång man får ett leende tillbaka så uppväger det allt..

• Fusion
    siabellon skrev 2008-01-04 11:34:42 följande:
    Det är ju precis så det är! Man kan vara så uppgiven på natten o vilja sälja honom på loppis tom o så blir det morgon o man får världens leende av den lille marodören, då spelar ingenting nån roll!
    har nästan varit på gång och ska sätta ut han på blocket till och med....hehe
  • Fusion

Jag sitter uppe till runt 2 - 3 på natten för att ha jouren hehe ,
    så vaknar lillplutten då tar jag hand om honom så länge det behövs tills han kan somna igen , efter det hoppar jag isäng sen går jag inte ur den förens det är dags att gå upp min sambo tar resten av natten..
    Men klockan 8 vart man utsparkad för då skulle hon sova ett tag och jag ta hand om plutten , men nu klockan 13 är alla vakna och pigga för stunden...

• Fusion
    Pysseltjejen skrev 2008-01-04 12:55:19 följande:
    Fusion: Skönt att se att en kille är involverad i nätterna (usch, jag är butter på min gubbe idag, ni får ursäkta) och att lilleman acceptera detta.men vad gör du när han vaknar, bär du han, sitter med honom eller ramsa, ge välling? Hur gör ni? (det kanske står tidigare i tråden, men jag är ganska ny här så jag inet hunnit läsa hela tråden än)
    Till att börja med får han lite mat om han inte skriker för full hals för du ska han hänga som än säck potatis på min vänstra axel..

sjunga gör jag inte då jag med all säkerhet skulle skrämma honom till att skrika ännu mer..

men har han väl fått i sig lite mat och lugnat ner sig så ligger vi på golvet och jollrar lite tillsammans och efter ett tag försöker jag lägga honom i sängen igen..
  • Fusion

Hittade detta på google...

Theralendroppar är ett lugnande sömnmedel...

Theralendroppar till kvällen är jättebra och dem är inte vanebildande, det sover man gott på

• Fusion

Så nu vaknade våran pojke , och då har han sovit i 4 timmar , resten av natten kommer han att vakna 1 gång i timmen och skrika

tacka vet jag öronproppar...

• Fusion

Tog nästan 1 timma att få han och somna om igen , mat var det inte tal om att han ville ha, satt och busa med han och efter ett tag märkte jag att han vart trött för att han vart mer gnällig än innan , smög in i sovrummet och bädda ner han i hans säng med napp och snuttefilt...

Sen lånade jag nått av syrran som hon kallar för vyssan lull tassar

det är som nån stötdämpare man sätter under varje ben på sängen så att den blir lite rörlig nästan som om man sitter i en båt...

Har ni inte testat dessa så köp det , finns på babyproffsen men vet inte vad det heter..funkar skitbra bara att röra lite lätt på spjälsängen så gungar det så vackert...

• Fusion
    Applemum skrev 2008-01-05 01:01:54 följande:
    fusionHär har det också börjat vaknas å varje gång jag lägger mig vaknar han igen. Men jag gör ett försök...
    Jag går och lägger mig om 1 timma ungefär , då tar nattpasset slut sen får sambon kliva upp hon är mycket piggare på det för har jag väl lagt mig och somnat in då är jag borta..
  • Fusion
    lillasnövit skrev 2008-01-05 02:33:40 följande:
    Oj vad skrivfel i denna sena timma............
    skiter i skrivfel men vart snurrig i huvudet ändå av att läsa...
  • Fusion

Jag ska iaf byta av och nu och jag ska hoppa isäng

kommer inte vakna före klockan 7 det är ett som är säkert

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!