För oss med barn som inte sover!!!
Hittade inte denna tråd när jag verkligen hade behövt den. Vill bara ge några uppmuntrande ord. Jag tillhör skaran som har ett barn med extrema sömnproblem men där det helt plötsligt har vänt. Bara helt plötsligt. Första 4-5 månaderna var som man räknat med inte mycket sömn, mycket ammande. Sen vid femmånaders ålder när vi trodde sömnen skulle börja bli bättre blev den sämre. Har sedan dess varit uppe med flickan allt ifrån 1 till 4-7 gånger i timmen hela nätterna aldrig fått sova mer än max en timme i sträck.
Läkarna trodde efter ett tag att det var mjölkproteinallergi men inte. En vecka innan jul när vi börjat med mjölk igen vände det. Nu har vi till och med nätter där hon sover hela natten från 21-07 utan att vi ens behöver stoppa i nappen. Vi tror inte att det är sant.
Så till er alla som så gott som gett upp hoppet om att få sova en hel natt eller i alla fall 2.3 timmar i sträck, det kan vända när ni minst anar det. Jag vågar knappt prata högt om detta rädd för att det ska vända igen.