• molly7272

För oss med barn som inte sover!!!

Vilken härlig tråd
    Har en son på 14mån som inte kan sova själv & aldrig kunnat det.
    Många vakna nätter pga kolik när han var mindre.
    Nu sover han från ca 12-1 på natten till ca 6-7 då han ska ha mat.....då i vår säng, vilket jag bara tycker är mysigt.
    Men varit bra om han kunde somna tidigare på kvällar & då sova i sin säng ett par timmar.
    sambo jobbar skift & blir helt låst om han sover i vår säng....han har problem att han är ofta snorig & småsnarkar & har han tutten i munnen tar det stopp på luft & ¨då "kryper" han i sömnen/halvvaken.

Vill ju inte lämna han ensam i vår säng då heller om han kryper ner på golvet i det tillståndet
    Nu har han somnat runt 12-1 i ca 3 veckor efter 6-7 tidens välling sover han till 9 igen.
    middag vid 1-tiden på dan & igen vid 7-tiden på kvällen & OMÖJLIGT att hålla han vaken då....sen full rulle igen.

Nu sitter han lugn i mitt knä tack & lov ett tag iallafall

• molly7272

Den frasen har vi med fått höra så till slut gav vi upp & åkte när vi ville iallafall & inte väntade in att han sov före
    Då blev det annat ljud på omgivningen & vi fick lite hjälp med att sonen kan sova borta ibland så jag får sova

Fusion skrev 2008-01-11 00:08:35 följande:
    Har det varit så hela tiden ...Kan inte annat än att tycka synd om dig och alla er andra...Innan vi fick barn har man hört folk som har haft jobbiga nätter och skrikiga barn , då har man sagt att det kan väl inte vara så farligt det går ju snart över ...Men nu idag när man är där själv så fattar man hur jobbigt det är..Våran kille är alltid så lugn om vi är borta hos folk , men det beror oftast på att man ser till att han har sovit och fått massor med mat innan vi kommer allt för att det ska gå (smärtfritt) , men då får man oftast höra det att han är ju så lugn och snäll fattar inte vad ni pratar om...Har hört den frasen så ofta nu att jag skulle vilja strypa alla som säger så...
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!