• smurf52

För oss med barn som inte sover!!!

Vet inte direkt om jag passar in här inne..
    Men vill fråga lite om råd. Jag har en grabb på 2½ som sover enormt lite.. Han vaknar runt 7 varje morgon då det är time för dagis och sover inte middag på dagarna.. Kvällarna är det omöjligt att natta honom och trots att han på sitt sätt visar att han är trött så är det Omöjligt att få honom i säng. Testat det mesta.
    Vanligtvis somnar han 21-22 om han varit på dagis 8 timmar.. De dagar han inte varit på dagis och vi haft en vanlig dag hemma får jag honom inte i säng förrän mellan 23-01..
    Som ni förstår går det inte ha det såhär och jag blir rent sagt tokig på all dessa strul och lika tokig på alla bättre vetande som säger att jag ger honom för mycket socker.
    Det stämmer inte och som ni kanske förstår handlar det här om att hitta en bättre passande nattningsmetod för grabben och mig. Hitills har inget fungerat. Men han visar ju tydligt att han är trött. Tips eller råd någon?

• smurf52

Varit vaken sen 8.20 imorse och fortfarande inte somnat..
    Han har full energi. Visar inte minsta lilla på trötthet.
    Vad gör man.?! Suck..

• smurf52

Går inte. Han Slåss, bits och galnar tills han kommer ner till leksakerna. Jag har prövat ta ut alla leksaker ur rummet och flera gånger inte gett upp. Då tog det ca 5 timmar av skrik innan han somnade kl 1 av utmattning..
    Idéerna rinner ut..

• smurf52

Känns som jag skulle kunna fylla den här tråden själv just nu.. Jag är så jävla trött så jag skulle kunna svimma av utmattning. Är jag en kass förälder som lägger mig och sover brevid honom som ligger och ser på Nalle Puh?
    Äntligen är han stilla ändå efter attha hoppat, skrikit, bråkat, lekt osv sedan jag försökte börja nattning 19.30..
    Känner mig som ännu sämre för att jag ger upp och låter honom få sin vilja fram men ärligt.. Jag orkar inte.
    Jag somnar..

• smurf52
    Mamasnest skrev 2008-01-13 07:47:08 följande:
    Hur gick resten av natten?
    Han somnade någonstans runt ett.
    Sömnen är hel, men kort. Halv åtta var det igång imorse igen..
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!