• Zazza1979

För oss med barn som inte sover!!!

Svar på #1018
    Hej!

Kände igen mig ganska väl i ditt inlägg. Jag har idag en sjuåråg son som sover sött om nätterna :)
    Men det har varit värre tider.. Ända sen han var nyfödd så har han bara tagit lustiga små mikrosömner. Kunde nästan aldig lägga ner honom. Han sov tom med öppna ögon. Han har också haft inbyggda tentakler som känner av en millimeter-ändring.. allt detta förvärrades när han var runt tre då han alltid får kramp vid feber. Han fick kramp en gång och var helt hysterisk i flera dagar.. Om han somnade så skulle huset börja skaka ( jag kan skratta åt det idag.. ) Vi gjorde allt!! När ungen inte sovit på över 24 timmar fick jag ringa till akuten o be om hjälp,(DESPERAT)trodde ungen skulle dö av trötthet.

Våran onda cirkel blev om möjligt ännu ondare. Detta utbyttes mot nattskräck, han vaknade en gång i timmen och var okontaktbar ock skrek, det bara lyste skräck i ögonen... nattskräcksbarn går inte att väcka eller ta i(då blir det bara värre). När han va ca 5 år ringde jag en dag till en barnpsykolog o sa att ni får ta barnet för att jag säger detta, men jag måste ha hjälp! Jag kommer gå över en gräns som jag kommer att få ångra, om jag inte får hjälp snart. (Jag hade ju inte sovit ordentligt på flera år, det var värre att väckas en att va vaken. =känd tortyrmetod) Vi fick sömnmedel utskrivet för att kunna bryta beteendet... Idag sover han som en prins och ber om att få sova :D

Ps. ledsen att det blev så långt, tänkte bara att det kan va skönt att veta att folk förstår att det kan va sant att alla barn inte sover. :)
  • Zazza1979

Hmm lite ny på det här.. mitt inlägg va menat till kryztina :)

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!