För oss med barn som inte sover!!!
Här är en till som går omkring i ett sömnigt töcken dagarna i ända...
Min lilla kille är 9 månader och vi har ingen som helst ordning på det är med sömnen. Har försökt med lite metoder hit och dit, men tvingats ge upp eftersom jag inte orkar. Det värsta är att höra honom skrika - det klarar jag bara inte av! Den där tass metoden låter intressant tycker jag....speciellt eftersom man kan använda den fast man samsover som vi gör.
Jag har försökt att få honom att sova i egen säng om nätterna (spjälsängen står alldeles intill min sida av dubbelsängen) men det är lönlöst. Han skriker som om man skurit honom med kniv!!! På dagarna går det dock smärtfritt. Det är bara att lägga honom ner och sjunga en liten visa och på 5-10 minuter sover han gott. Vad är det som gör att det inte funkar på nätterna????
Han somnar oftast inte förrän vid 23-tiden på kvällarna, och sedan vaknar han i pricip varje timme till dess att han vaknar för morgonen vid 9. Vissa nätter går det inte att få honom att somna om alla gånger, utan vi måste då vara vaken några timmar för att han ska kunna somna om.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till snart. Men ändring måste det bli. Orkar snart inte längre....
Tänkte bara få prata av mig lite.
Skönt att man inte är ensam här i världen!
Tack för den här tråden. Toppen.
Kram på er!!