För oss med barn som inte sover!!!
Hej,
Ska genast lägga denna tråd bland mina favoriter. Skönt att vi är flera men samtidigt så ledsamt....
Här finns en till 9 månaders kille som sover som en kratta på nätterna. Jag håller på att gå åt av att inte få sova mer än 30 minuter i taget. Läste ett inlägg av Didilej ang tassmetoden i en annan tråd som vi nu har anammat. Jag tycker att det låter logist att barn ska somna själva i sin säng men´äntligen har jag hittat en metod (tass) som lär ut det på ett sätt som jag kan ta till mig. Skulle aldrig kunna låta lillkillen skrika....för mig känns det som om det bara skapar otrygghet och en känsla av "att ingen bryr sig om mig så varför skrika?"
Sista natten var hemsk men nu hoppas jag på tassmetoden.
Bebbeprinsen: Vet precis hur du känner, vet inte hur många gånger jag funderat på om det är mitt fel att liten inte sover.....styrkekramar till dig och alla andra i denna tråd. Har verkligen börjat förstå varför avbruten sömn är en tortyrmetod, jag har ångest varje gång jag ska gå och lägga mig...
Lycka till alla!
Jala78: Min kille är lika, gallskirker om pappa tar honom, tror att det beror på separationsångest och att han blivit mammig i den. Läste att barn under denna fas gärna tyr sig till den ena av föräldern och då oftast den som spenderar mest tid med barnet (vilket oftast är mamma som är hemma under denna tiden).
Applemum: vilken kanonsammanfattning,