• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Britha
    Okänt skrev 2008-01-19 11:40:43 följande:
    Fusion härNatten var som vilken annan natt som helst , vaknade flera gånger i timman och skrek ...Jag tog mig ett par öl igår kväll och somnade med Anton brebvid mig i gästrummet , han vaknade och skrek i mitt öra , men jag sov så tungt att jag inte vakna så sambon fick komma in och hämta han. för stunden sitter han i sin stol och ska matas och bara det är en pers i sig för han skriker sig igenom hela måltiden.. hehe
    då sover man tungt!!
  • Mamasnest
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-01-19 09:17:47 följande:
    Skönt med ok natt. Nej har inte provat. Har du nåt tips på skiva?
    Nej, det är väl bara att köpa den billigaste på Maxi eller så och prova. Lite annat ljud som dränker skiken kan ju faktiskt funka.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Pasadena

Gahh tur att sambon är hemma idag för att jag håller på att få tuppjuck. HELA dagen har gått åt att få henne att sova men hon har bara sovit 30 minuter sen kl 7. Hon är så trött så hon håller på att falla i bitar men somnar INTE.

• Emsebamse

Hejsan har foljt denna trad ett tag. Min son som ar 1,5 ar har aldrig sovit en hel natt forran nyligen. Vi har gett upp spjalsangen och han sover tillsammans med oss i sangen. Som de flesta barn har han ett par uppvak per natt men det racker med att ge honom nappen sa somnar han om direkt. Vart problem har varit att han somnade sjalv i sin sang men vaknade efter ett par timmar och vagrade att somna om i sin sang. Plockade vi upp honom och fick honom att somna om och lade tillbaka honom i spjalisen vaknade han varje timme resten av natten.Plockade vi upp honom och lade honom i var sang sov han battre. Sa av ren utmattning gav vi upp och borjade samsova. Vi bor i en tvaa sa tyvarr kan han inte fa eget rum, svart att kura.

Fusion: Hur sover er son pa dagen om han far sova i er sang tillsammans med er? For mig var det det som fick mig att overleva.Jag och sonen sov middag tillsammans i sangen. Sov han middag ensam vaknade han alltid efter en halvtimme, sov han tillsammans med mig sov han alltid langre.

• Mamasnest

Nu kräks stora tjejen igen och lillan är täppt i näsan, kul natt det kommer att bli...

Trebarnsmamma på heltid
  • Kryztina

mamanest- NEJ , stackare.......

här är det tungt. natten till idag var hemsk . lovisa vaknade stup i ett. wilmer skrek jättemycket för han har ont av sina kindtänder som håller på att komma upp...
    på morgonen var jag ett vrak. fick sova nån timma men det räcker inte .
    det känns som om jag skulle behöver några dagar för att komma kapp- ja ni fattar.

• Mammasknodd

mamanest: Men så jobbigt för dig!!! Du får kräva att gubben din stannar hemma ett tag sen så du får vila ut lite!!!!

Här är det som vanligt, nån enstaka bra natt o resten sover man ca 3 timmar sammanlagt / natt (5tim/dygn)

Blev bara tvungen att väcka gubben min häromnatten, Hjalle ville inte sova o bara skrek. Jag hade tagit en alvedon på kvällen för värk och jag blir så utslagen av dom. Orkade inte ens lyfta på huvudet. Gubben tog med honom till ett annat rum o jag fick sova 2½ timme i sträck innan jag vaknade av att han skrek igen. Fick så dåligt samvete, min man skulle ju upp o jobba. Men där låg han o sov med lilleman på magen . Efter amningen sov jag o Hjalle tre timmar till

~My mind not only wonders, somtimes it leaves completely~
  • Fusion
    Emsebamse skrev 2008-01-19 20:18:24 följande:
    Fusion: Hur sover er son pa dagen om han far sova i er sang tillsammans med er? For mig var det det som fick mig att overleva.Jag och sonen sov middag tillsammans i sangen. Sov han middag ensam vaknade han alltid efter en halvtimme, sov han tillsammans med mig sov han alltid langre.
    Han sover väldigt oroligt och inga längre stunder under dagen..
    Vi har provat att ha honom i våran säng på natten men det har varit sämre tycker vi .. På dagarna så händer det att min sambo ligger och vilar samtidigt och då kan han ibland sova lite längre...
    Vi provade att ha honom i ett eget rum nu och peppar peppar så har han nu sovit i 4 timmar i ett sträck han vaknade precis nyss men jag stoppa in nappen i munnen och han vart lugn igen , tyvärr så tappar han nappen hela tiden så jag fick springa en gång till nu , men jag hoppas han somnar om snart igen..känns underbart att han har sovit så länge nu tycker jag...
  • Fusion

helt otroligt lilla Anton har sovit snart 4½ timme utan att vakna,
    då sitter en annan uppe istället för att sova , nästan så man blir lite orolig när han sover så länge istället...

• siabellon
    Fusion skrev 2008-01-20 01:24:04 följande:
    helt otroligt lilla Anton har sovit snart 4½ timme utan att vakna, då sitter en annan uppe istället för att sova , nästan så man blir lite orolig när han sover så länge istället...
    *s* Det där känner man igen! när E nångång sover lite längre i sträck så sitter/ligger man som på nålar o bara väntar. o när han inte vaknar så tror jag direkt att nu är han sjuk! Man är rätt sjuk....
    Här sov E rätt bra i natt, men det var bara för att min man låg o klappade honom i rumpan mest hela tiden.........
    nä, på måndag ska vi börja uppdraget somnasjälv.
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!