• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Fusion

En helt otrolig natt ...
    Anton somnade igår klockan 20 och sov till klockan 4 han vaknade 3 gånger men det räckte med att ge han nappen..
    han var vaken mellan 4-5.30 somnade om igen och vakna 8.30 sen var han vaken i 2 timmar och somna en gång till nu till klockan 12..
    det blir ju helt otroliga 12½ sömn nästan på ett bräde... första gången sen han var född det var en sån här natt..

• lillasnövit

Fusion: VAd underbart att höra!! Hoppas denna natt varit lika bra.

Här går det jättebra med sömnen och jag är på väg att lämna tråden. Igår: 19-5,30 och inatt:19-06,10. UTAN UPPVAK!!! Förstår ni!!!! Gläds med alla som fått förbättrad sömn efter denna trådens start och lider med alla som inte fått det. Våra "knep"(som ni alla säkert redan testat...):

-har aldrig smakat nåt sött
    -RUTINER-alla nattningar likadana
    -SHN-kuren med AW och att vara KONSEKVENT, bestämma sig för en linje och köra på den. Nä

• Applemum

gör ett engångsnedtramp i tråden igen (hoppas att det bara är EN gång )
    Hjalmar har vaknat tre gånger i natt. Trots att det är mycket bättre än när det var som värst så är det tre gånger fler än i går å i förrgår! Då sov han mellan halv nio å halv åtta!!!!
    grattis lilla snövit

• Mamasnest

Lillan sover bäst av alla just nu. Mellantjejen har hög feber och är vaken hela nätterna, dessutom har hon kräkts flera gånger (troligtvis av febern).
    Lillan har sovit mellan 19.30-2 eller 3 de sista nätterna nu trots att storasyster bökar på andra sidan väggen.

Nu måste jag gå och försöka sova lite, jag var uppe med stora tjejen mellan kl 01-05 och sedan var det lillan som ville ha sitt.

Trebarnsmamma på heltid
  • 3hjärtan

Mamasnest; jag går väl i dina fotspår nu, vad gäller sjuka barn...

Är precis inne på 3:e barnet m vattkoppor...har alltså hållt på att lugna o svalka barn med koppor sedan dagarna före julafton, i olika perioder! Ett plus är att vi sedan har gjort detta! O kanske ska vi ändå vara glada att de inte haft det samtidigt...

Till detta, m att tjejen m sömnproblemen nu har vattkoppor o sover som en riktig kratta, kan vi lägga en 3-åring m först kräkningar o nu diarré plus att den andra tvillingtjejen, som just blivit av m besvärliga v.koppor, istället fått kräksjuka!

Dock är jag oerhört glad för er skull, vars barn verkar vara på rätt spår m sömnproblemen! Lycka till!

• Fusion

Här var det faktiskt en mycket bra natt igen , Anton somnade runt 20.30 och vaknade runt 2 och ville ha mat sen sov han till 7.30..
    Han vaknade kanske 3-4 gånger och låg och gnydde lite så han fick nappen och allt var lugnt igen..Istället så sov inte min sambo för det var för lugnt och hon var orolig hehe...

Men jag antar att det blir cirkus ikväll och inatt för han ska få sin 5 månaders spruta idag och en del barn brukar ju kunna bli duktigt sjuka av den...

• Tvillingmamma2007

Fusion:
    Vad skönt att nätterna är lite bättre får hoppas att det håller i sig. Det är väl inte så många som bli dåliga av 5-mån sprutan? På våra märktes inget inte ens feber hoppas era lille Anton inte märker av den heller.

Här har det vaknats inatt, hur många gånger vet jag inte, tappade räkningen, alltså ingen bra natt. Sov iofs bra efter nattningen där de fick somna bredvid en varsin förälder igår så man fick ju en skön kväll iaf, alltid nåt.

• Siabellon

e sov 3 tim första passet o sen med 2½ timmes med bara lättuppvak för amning - jag är så GLAD!

det kommer mer: han somnade nu kl 19 o sover ff!! o han lever, det har vi kollat typ 100ggr uj ujuj vad man får hopp nu!

rapport kommer hur natten fortlöpte

• Burmakatten

Gäääsp, sonen vaknade kvart i sex efter en natt med kanske 8 uppvak sammanlagt. Jag är så trött att jag ser syner...

Han har ätit så otroligt mycket också under natten...inte så konstigt att han matvägrar på dagarna.

• Kryztina

usch. denna natten går till historien.
    lovisa vaknade hela tiden kanske var 15 minut eller oftare. elle rvaknade och vaknade. det kändes som att hon aldrig sov riktigt, eller endast väldigt väldigt ytligt. försökte lägga henne i sin säng X antal gånger. hon tjöt som en gris. högt alltså väldigt högt. grannen knackade i golvet, jag orkade inte. PÅ MIG skulle hon ligga. På mig men på rygg. Vilket innebar att hon inte låg bekvämt alls. Hon korvade sig hela tiden, "ramlade av mig" och bökade och hade sig.
    vid 3-tiden hade jag inte sovit något alls, tog med mig Lovisa upp och bara grät. kollade om jörgen kunde ta henne men han var sjuk, förkyld och feber. så ha kunde ju inte det, sa han. somnade till någorlunda vid 4.30 vaknade som vanligt 6.30. varför kan hon inte sova!!!!?????
    jag går under .

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!