• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Kryztina

lovisa äter knappt alls under natten, hon är inte intresserad.max 2 ggr. så det är inte det i alla fall.

• michiara
    Kryztina skrev 2008-01-22 07:18:48 följande:
    usch. denna natten går till historien.lovisa vaknade hela tiden kanske var 15 minut eller oftare. elle rvaknade och vaknade. det kändes som att hon aldrig sov riktigt, eller endast väldigt väldigt ytligt. försökte lägga henne i sin säng X antal gånger. hon tjöt som en gris. högt alltså väldigt högt. grannen knackade i golvet, jag orkade inte. PÅ MIG skulle hon ligga. På mig men på rygg. Vilket innebar att hon inte låg bekvämt alls. Hon korvade sig hela tiden, "ramlade av mig" och bökade och hade sig.vid 3-tiden hade jag inte sovit något alls, tog med mig Lovisa upp och bara grät. kollade om jörgen kunde ta henne men han var sjuk, förkyld och feber. så ha kunde ju inte det, sa han. somnade till någorlunda vid 4.30 vaknade som vanligt 6.30. varför kan hon inte sova!!!!?????jag går under .
    men guuud som om det inte är illa nog att de inte sover, ska grannarna börja knacka i golv och väggar oxå usch!!
    ~~ förlovad ~~
  • Siabellon

äh, det blev en vanlig natt här.......man ska aldrig prata högt om framgångarna.

espressomaskinenen kommer gå varm i dag!

• Kryztina

det som retar mig är att "ingen" verkar tro på hur ofta hon vaknar och hur lätt hon sover när hon sover . hon vaknar av att jag flyttar täcket eller armen nån cm..
    i och med att hon sover så lätt blir det ofta så att jag själv inte hinner somna innnan hon vaknar igen. eftersom jag bara ligger och väntar. suck.
    snälla, kom med en mirakelmetod nån *desperat*! allt utom 5 minmetoden (mina barn har inte rätt temperament för den metoden + att mina grannar skulle ringa soc) kan jag prova men jag behöver ha det tydligt  för jag orkar inte läsa krångliga instruktioner just nu...

• Novus

Kikar in här lite, då sonen inte verkar tycka att sömn är det viktigaste i hans liv direkt. Är så trött att jag knappt kan stå på benen Allt för ofta går han inte att lägga igen på natten. Utan han ska vara uppe några timmar

Hur gamla är era barn som sover dåligt? Nils är 15 månader och har inte sovit bra sen han var 2 månader ungefär

• michiara
    Novus skrev 2008-01-22 08:28:38 följande:
    Kikar in här lite, då sonen inte verkar tycka att sömn är det viktigaste i hans liv direkt. Är så trött att jag knappt kan stå på benen Allt för ofta går han inte att lägga igen på natten. Utan han ska vara uppe några timmar Hur gamla är era barn som sover dåligt? Nils är 15 månader och har inte sovit bra sen han var 2 månader ungefär
    min dotter är 8 år
    ~~ förlovad ~~
  • Mamasnest

JAg sitter här och lipar som en bebis. Båda tjejerna har varit vakna hela natten och både jag och sambon med. Jag orkar inte med att aldrig få sova mer. Nu har barnen varit sjuka sedan nyår, alla tre i olika omgångar med vinterkräksjukan i 3 omgångar och influensan i 2 omgångar. Bara äldste sonen är frisk just nu. Själv har jag feber och torrhosta som gör att jag inte kan sova även när barnen råkar somna någon minut. När den ena lyckas somna så vaknar den andre och väcker alla andra och så håller det på här hemma nu när de är sjuka. Vi har varit vakna sedan kl 5 i morse då storasyster väckte lillasyster vilket resluterat i 2 supertrötta och skrikiga barn.

Är det verkligen för mycket begärt att sova några få timmar???

Trebarnsmamma på heltid
  • Pasadena
    Kryztina skrev 2008-01-22 07:18:48 följande:
    usch. denna natten går till historien.lovisa vaknade hela tiden kanske var 15 minut eller oftare. elle rvaknade och vaknade. det kändes som att hon aldrig sov riktigt, eller endast väldigt väldigt ytligt. försökte lägga henne i sin säng X antal gånger. hon tjöt som en gris. högt alltså väldigt högt. grannen knackade i golvet, jag orkade inte. PÅ MIG skulle hon ligga. På mig men på rygg. Vilket innebar att hon inte låg bekvämt alls. Hon korvade sig hela tiden, "ramlade av mig" och bökade och hade sig.vid 3-tiden hade jag inte sovit något alls, tog med mig Lovisa upp och bara grät. kollade om jörgen kunde ta henne men han var sjuk, förkyld och feber. så ha kunde ju inte det, sa han. somnade till någorlunda vid 4.30 vaknade som vanligt 6.30. varför kan hon inte sova!!!!?????jag går under .
    ojoj stackare! har ni funderat på shn?
  • Fusion

Godmorgon...
    Här vart det inte en lika lugn natt som dom 2 föregående ..
    Han sov bra fram till midnatt , sen efter det vakna han flera gånger i timman och var allmänt orolig... men vi har iaf fått 2 underbara nätter innan att samla krafter på...

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!