• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Applemum

jag e ledsen....
    fyller år idag å brukar alltid drabbas av ngn slags ångest ...blir ju inte bättre av att sitta uppe i timmar m en son som inte vill sova å som väcks av en hungrig å febrig lillskrutta!
    Läser att det är flera sjuka... aja aj aj... vi vill ju ha friska å utvilade barn!

• Pasadena

Fy f*n vad jag hatar våra grannar just nu :-{ de kör med en borr och har gjort HELA jeffla morgonen så lillfis har inte kunnat sova alls. Hon höll på att somna flera gånger i min famn men så satgte de igång. Inte är det hela tiden heller utan precis när man tror de är klara så sätter det igång igen.

Applemum GRATTIS på din födelsedag vännen

• lillasnövit
    Applemum skrev 2007-12-29 11:37:13 följande:
    jag e ledsen....fyller år idag å brukar alltid drabbas av ngn slags ångest ...blir ju inte bättre av att sitta uppe i timmar m en son som inte vill sova å som väcks av en hungrig å febrig lillskrutta!Läser att det är flera sjuka... aja aj aj... vi vill ju ha friska å utvilade barn!
    GRATTIS på födelsedagen! Och kramar (igen) för att du orkar vara mamma åt barn som inte sover. Nattens hjältar skrev du nån gång och det är vi sannerligen. Vår kille har varit sjuk nästan hela hösten och jag tror det är det som utlöst den ortoligt rubbade sömnen igen. Nu står vi med vagnen och dra  på nätterna igen...suck...och vi som ALDRIG skulle hamna i det här igen. Alltså, de som har barn som sover FATTAR inte hur slitigt detta är. (I en sån här tråd måste man väl få säga såna "förbjudna" saker )
  • lillasnövit
    Mamasnest skrev 2007-12-29 08:46:35 följande:
    lillasnövit: Ja det är underbart att se att kuren verkligen tar så himla fort. Med mellanflickan kom vi också ifrån kuren pga semester och sjukdom osv men det var jättelätt att "kura om" henne, tog bara ett par dagar typ. *kram* Vet hur det är att inte sova på läääänge. Hoppas att ni kan komma på en bra lösning som passar alla och som gör att ni får sova mer. SHN-kuren finns anpassad för barn högre upp i ålder med.
    Skönt att höra, man både bäva roch ser fram emot en ny kur. HOPPAS det går bar denmna gången med och att alla baciller kan hålla sig borta ett tag. Även om AW påstår att denna metod står sig genom sjukdomar
  • Diorlover

Inte kosntig min lilla kille sover dåligt han ahr falsk krupp. Inatt blev det drastiskt värre. och han ahr något virus så kan va det som spökar i kroppen. Hoppas sömen blir bättre när det är borta.

• MiaFia80

Många barn som är sjuka..stackare Vad gör ni åt hostan? Min lill plutta hostar till hon kräks. Hostmedicin hjälper inte.... Ngr tips? Inte mkt sömn att diskutera här, går inte med den hostan.

Grattis på födelsedagen Applemum!!!

• Applemum

tack alla
    fick en weekendresa i slutet på jan till barcelona för bara mig, min kille å lilla rut. ååååå det ska bli såååå skönt att min älskade hjalmar är hos mormor!!! åååå hlt undebart att få vara romantisk m h
    i natt har det inte varit så många eller långa uppvak men däremot började hjalmars morgon kl 5!!! har alltså varit vaken sen dess... nu ska pappan ta över...
    krm till er alla

• Mamma till bröderna bus

ja här hostas det oxå så vi blev väckta ca 2 ggr i timmen hela natten.. suck, börjar bli skraj att sömnen ska bli jobbig igen... men vi ger massa vätska, både varm och kall, febern verkar vara påväg ner iaf... man kan ju hoppas att nästkommande natt blir lite lättare, för hanverkar hosta upp slem nu och då brukar det vara påväg att bli lite bättre... men snor och host...

Felix mammas och pappas lilla prins, älskar dig!
  • soffe75

Hej
    Känns som jag surfar runt på alla era sidor nu känner ju igen namn, men man är ju desperat och det är skönt att läsa andras inlägg och se att man inte är ensam om dålig nattsömn.
    Det som är förvirrande är att det finns så mycket information. Pantley säger ta upp dem direkt om de gråter då somnar de om fortare. anna W säger ta inte upp dem..osv. Så står man där i ett sömntöcken och gör lite av varje, är inte konsekvent och får väl därmed ingen förbättring. Huh tänk vad mycket av ens tankar det här med barnets sömn kan ta upp.
    Såg att någon skrivit om syskon som vaknar. hur gör man . Vi har tagit upp vår minsta direkt för att inte väcka brosan med det funkar ju inte!
    Ett gott nytt år till er alla, hoppas vi får sova trots raketer.

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!