• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Shannara

Hej alla!!!

Sitter här och vaggarvaggarvaggar som vanligt vid den här tiden... Nu börjar äntligen barnen bli friska efter nära tre lååånga veckor...

Min tvååring har faktiskt sovit bättre den senaste veckan efter att han börjat få omega3 olja blandad med nattljusolja som är smaksatt med citron... Han kommer varje kväll före vällingen och ber om sin citronolja... *ler*De sista tre nätterna har han bara vaknat en gång och tagit nappen och kommit och lagt sej bredvid mej... Bara jag fått lite mer sömn i mej så ska vi ta itu med den delen oxå... Att barnen kommer vid fyra-fem på morgonen gör mej inget, men redan vid elva på kvällen är lite tidigt!

Lillan har haft en period nu då hon ska puppa hela natten... Konstant... Hoppas att hon bara äter upp sej efter sjukdom och inte tänker fortsätta... Jag kan visserligen sova när hon ammar, men inte bra och kroppen värker som sjutton efter att man legat i samma ställning en hel natt.

Fyraåringen har nu i en vecka sovit från 19-06 i sin egen säng... Han har inte ens behövt upp på toa... Känns som om det går åt rätt håll...

♡Jag har världens fem goaste trollungar!♡
  • Applemum

Härligt Shannara!
    Nattkjusolja? varför?

pekfingervals

• Mamasnest

Är det inte mycket omega 3 i avocado också? Det kan man ju ge till små barn med.

Trebarnsmamma på heltid
  • Britha
    Mamasnest skrev 2008-01-29 21:56:15 följande:
    Är det inte mycket omega 3 i avocado också? Det kan man ju ge till små barn med.
    Ska testa ge han det till mellanmål i några dagar och se, han är ju för ung för Eskimo kids eftersom han bara är 8 mån. Thank you!!
  • Mamasnest
    Britha skrev 2008-01-29 22:12:55 följande:
    Ska testa ge han det till mellanmål i några dagar och se, han är ju för ung för Eskimo kids eftersom han bara är 8 mån. Thank you!!
    Jag har försökt med min 7 månaders bebis men hon tyckte inte om det. Kanske om jag blandar med lite turkisk youghurt?! Hmmm, värt att prova.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Britha
    Mamasnest skrev 2008-01-29 22:23:16 följande:
    Jag har försökt med min 7 månaders bebis men hon tyckte inte om det. Kanske om jag blandar med lite turkisk youghurt?! Hmmm, värt att prova.
    absolut värt att prova
  • Siabellon

haft en ganska lugn natt även om det varit många korta uppvak... förklaringen fick jag i fm, han har feber! stackars! men jag är iaf piggare o det är ju positivt.

Var det inte nån som skrev om att linfrö också innehåller omega3? isf kanske man kunde göra avkok o ge?

Nån som vet om jag kan äta fiskolja när jag ammar? borde ju kunna det om vissa av er ger era bebbar det, eller hur?

• Shannara
    Applemum skrev 2008-01-29 21:51:55 följande:
    Härligt Shannara!Nattkjusolja? varför?pekfingervals
    Det var den oljan hon på hälsokosten rekommenderade... Kommer inte ihåg vad den heter...
    Siabellon skrev 2008-01-30 11:56:37 följande:
    haft en ganska lugn natt även om det varit många korta uppvak... förklaringen fick jag i fm, han har feber! stackars! men jag är iaf piggare o det är ju positivt.Var det inte nån som skrev om att linfrö också innehåller omega3? isf kanske man kunde göra avkok o ge? Nån som vet om jag kan äta fiskolja när jag ammar? borde ju kunna det om vissa av er ger era bebbar det, eller hur?
    Jag käkar omega3-kapslar och har för mej att det ska va nyttigt för bebin...
    ♡Jag har världens fem goaste trollungar!♡
  • Josefine85

Hallå Hallå alla trötta.

Längesen man skrev här nu!

Har nu fått Theralen utskrivet av läkaren igår.

4 droppar ska han ha innan läggdags. Var nervös igår kväll när han skulle få. Han fick sova med mej för ja va lite nojig :)

Han vakna till några ggr under natten.. men inge skrik å gap eller så. Får se hur det går inatt. Han ska få sova i sitt rum. Kommer nog smyga in där några ggr och kolla så allt är bra :)

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!