• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Pasadena

bussig hur får man dem att hosta upp slemmet, här åker det bara hiss hela tiden.

Sorry för ot-inlägg

• Mamasnest
    Pasadena skrev 2007-12-30 11:54:28 följande:
    bussig hur får man dem att hosta upp slemmet, här åker det bara hiss hela tiden.Sorry för ot-inlägg
    Lägg dem på mage!
    Trebarnsmamma på heltid
  • Pasadena

men hon ligger ju på mage..hon kan ändå inte spotta ut slemmet

• Mamasnest
    Pasadena skrev 2007-12-30 12:08:16 följande:
    men hon ligger ju på mage..hon kan ändå inte spotta ut slemmet
    Kan hon ligga på mage med något högre under bröstet och huvudet hängande fritt ner? Ge ljummet vatten också och undvik alla mjölkprodukter, det ger ännu mer slemmig hosta.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

soffe75: Så har vi också gjort, tagit upp lillan direkt för att inte väcka de andra barnen. Till slut fick vi nog och sambon sov inne hos 2-åringen för att ta henne när lillan skulle väcka henne. Detta hände inte utan storasyster sov på som vanligt även när lillasyster skrek. Fast hon bara är 2 år så förklarade jag för henne att jag skulle lära lillasyster att somna själv och att hon då kommer att skrika. Jag sa också att det är ok att hon skriker och inget att oroa sig för. I vanliga fall blir storasyster jätteorolig när lillasyster skriker men nu gick det alltså bra.

I natt sov hon från kl 18.44 till 07 och då ammade jag inte förrän kl 05. Inann dess vaknade hon till 2-3 ggr men somnade om på mellan 30 sek-3 min. Hon somnade på 5 minuter både igår kväll och nu på lunchen så kuren verkar funka hur bra som helst. Eftersom hon är så utvilad efter natten behöver hon inte heller sova så mycket på dagen men är ändå piggare och gladare än tidigare. Själv är jag hur pigg som helst, var det så här det kändes???

Trebarnsmamma på heltid
  • Pasadena

mamasnest, åhh jag är såå avis. Har inte sovit på 3 dygnt och kan knappt minnas hur det var att få sova sammanhängande!
    Blir jättepeppad att kura men det går ju inte nu när hon hostar så dant..

• Pasadena

Beccis, ja jag håller med. Jag satt barnvakt åt en bekants barn och när jag kom dit så ville han gå samtidigt som sin pappa varpå pappan säger "nej du kan inte följa med för du är sjuk och kommer smitta alla andra, Pasadena och V är här med dig en stund". Öhh?? där satt jag med Vilma och hade ingen aning om att han ens var sjuk, då hade jag aldrig sagt ja åt att sitta barnvakt. Men hur f*n tänker man?

• Mamasnest
    Pasadena skrev 2007-12-30 12:52:11 följande:
    mamasnest, åhh jag är såå avis. Har inte sovit på 3 dygnt och kan knappt minnas hur det var att få sova sammanhängande!Blir jättepeppad att kura men det går ju inte nu när hon hostar så dant..
    Hur gammal är hon? Är hon för liten för lite socker? Ge i så fall saft, socker är slemlösande. VI ger sällan vår tvååring socker, men vid hosta kan hon få det faktiskt.
    JAg finns kvar och peppar dig sedan när ni är friska nog att kura.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Pasadena

Jag fick tipset att ge socker så det ska hon få. Kan man ge saftsoppa istället, som är lite mer trögflytande?

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!