• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Applemum

Men oj oj oj.
    Har alltid tyckt att astma verkar vara en sån läskig sjukdom, å särskilt om det är barn som har det... Å ytterligare ngt att tänka på för er föräldrar! Jag kommer knappt inte ihåg AD dropparna...
    Jag ska hålla tummarna för att alla i den här tråden kommer få ett 2008 med maaaaassor av sömn!

• Wilowa
    Applemum skrev 2007-12-30 20:18:32 följande:
    Men oj oj oj.Har alltid tyckt att astma verkar vara en sån läskig sjukdom, å särskilt om det är barn som har det... Å ytterligare ngt att tänka på för er föräldrar! Jag kommer knappt inte ihåg AD dropparna... Jag ska hålla tummarna för att alla i den här tråden kommer få ett 2008 med maaaaassor av sömn!
    Det är inte så läskigt så länge man har fungerande medicin. Värre är att min son är allergisk mot getingar med och har en hel väska full med mediciner som följer honom under getingsäsongen!
    Gott Nytt År!
  • Mamma till bröderna bus

vi har misstänkt allergi av något slag under några månader här.. vi ska till barnläkarmotagningen den 7 januari.. kan bli intresant ( vi och vi.. jag börjar jobba då så den är mannen och sonen) kanske ska be dom kolla om det är astma oxå då...

vi som fått till det så bra med omegan.. nu är han ju sjuk, så det är riktigt synd om honom ( nästan 40 grader nu på kvällen, fast det var utan alvedon) han har redan vaknat 6 ggr sen vi nattade honom, precis så här hade vi innan omegan, och då oxå när han var frisk.. mannen tror inte han kommer trilla dit i sömnstörningen, det tror jag, varje gång han blir sjuk så har vi hamnat där..

Felix mammas och pappas lilla prins, älskar dig!
  • Applemum

bra: bara 2 uppvak å då somnade han om snabbt !!!
    dåligt: börjat hosta....

• Applemum

Förresten
    morgonen började nu !!!!

• Mamasnest
    Applemum skrev 2007-12-31 07:29:34 följande:
    bra: bara 2 uppvak å då somnade han om snabbt !!! dåligt: börjat hosta....
    Härligt!

Min lillsnofsa vaknade inte alls förrän kl 3 men då tog det faktiskt ett tag innan hon somnade om. Jag ammade vid 5-tiden och trodde att hon skulle sova till 7 men eftersom sambon inte gick upp och tog storasyster direkt så hann hon vakna.
    Trebarnsmamma på heltid
  • fulltilt

-bussig! Tror jag läst i ett inlägg fr dig att du ger din son omega 3, alltså Eye q?? stämmer det? när började du? MIn son e 9 månader å jag skulle vilja testa m de sa de va fr 1 år, kan man ta de ändå? Ska de hjälpa mot dålig sömn? Själv har vi haft de tufft i nu 9 månader å de verkar aldrig ge med sig. Här sover vi två el tre tim i sträck...suck...vore skönt att få 5 tim i rad EN ENDA GÅNG...Kram å gott nytt t alla med dessa vaken-barn.  Härligt kämpat. /Anna

• lillasnövit
    Applemum skrev 2007-12-31 07:29:34 följande:
    bra: bara 2 uppvak å då somnade han om snabbt !!! dåligt: börjat hosta....
    Åh vad skönt för er! Hoppas det inte blir nåt av hostan. Här har vi varit vakna mellan 01,30-05,00 och sen var det morgon vid 6..... Vad GÖR man med en ettåring som INTE vill sova?!

GOTT NYTT ÅR alla nattens hjältar!! Hoppas på ett bättre sömnår 2008!
  • Mamma till bröderna bus
    fulltilt skrev 2007-12-31 10:51:30 följande:
    -bussig! Tror jag läst i ett inlägg fr dig att du ger din son omega 3, alltså Eye q?? stämmer det? när började du? MIn son e 9 månader å jag skulle vilja testa m de sa de va fr 1 år, kan man ta de ändå? Ska de hjälpa mot dålig sömn? Själv har vi haft de tufft i nu 9 månader å de verkar aldrig ge med sig. Här sover vi två el tre tim i sträck...suck...vore skönt att få 5 tim i rad EN ENDA GÅNG...Kram å gott nytt t alla med dessa vaken-barn.  Härligt kämpat. /Anna
    ja vi ger honom eyeQ en tsk om dagen :) och ja det funkade på en gång, trodde det skulle dröja lite.. det som omegan gör är att ta "udden av" rastlösheten en del barn har, så sonen är inte lika rastlös i kroppen utan kommer till ro bättre och sover djupare. när man kan börja ge vet jag inte direkt, en del säger 6 mån andra 1 år.. fråga på hälsokost, dom vet nog.. 
    Felix mammas och pappas lilla prins, älskar dig!
  • fulltilt

bussig, tack för ditt svar/råd. Jag frågade faktiskt på hälsokosten då jag köpte den m hon sa bara att de va fr 1 år å visste ej mer sa hon. På flaskan står ju inget...vill så gärna prova. Tror nog att jag gör det, de kan väl inte va ngn fara? När börja ni? Tack så länge, kram å gott nytt år

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!