• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Applemum

Startar en ny tråd snart ... kanske kanske kanske kanske blir alla barn sovandes inom en vecka!!!
    som många förstod försvann ett inlägg men jag lägger in det som inte är angrepp på person.

3 hjärtan å alla andra stjärnor...

... när tråden stängs ska vi sova !!!
    men annars öppnar jag en ny å länkar till den i trådstarten... Men ska jag göra det nu eller väntar man till sista dagen?
    Summa summarum finns det ju i tråden korta besök av de med mer tillfällig sömnbrist som kanske bara dimper ner ngn gång för att få skriva av sig... vilket man ju måste få göra. Det kan ju faktiskt vara hemskt att bara vara vaken en enda natt... Men så finns det ju vi (i mitt fall kanske lindrigt) som har sömnrubbning av lite mer långvarig karaktär å för mig har tråden varit ett såååååånt stöd, å så är det ju ni stackare med barn som pga medicinska beskymmer haft år av sömnlöshet...

Sen har vi förstås de som helt missriktar sina påhopp om barnmisshandel å tortyr, var ska de ta vägen med sin aggressivitet om vi inte startar en ny tråd... Hjälp! Antar att de är deras egna barn som får bli slagpåsar om inte vi finns tillgängliga! eller?

I natt... har jag sovit nada å bara för det sov hjalle hela natten? helt galet ironiskt!!! Rut ligger å flämtar å andas tungt å det enda som lugnar den lilla skruttan e min tutte. så honligger med mitt bröst i munnen å slumrar in i korta, korta 5 minuters pass. fram till klockan 4 sov hon hjälpligt utan tutten (fast i min armhåla som vanligt ) men då låg jag och min kille vakna ändå???? fullmåne? idag bär det av till farbror doktorn.

kram

• tusse74

Idag klagar t o m maken över orolig natt och då vet jag att den har varit jobbig

Kvällarna har blivit mycket bättre. Han somnar ca kl 20 och somnar på 5-10 min.

Det vi har jobbigt med är att Elias sover så oroligt och inte kan somna om själv. Från kl 22 vaknar han var 50-60 min och gnäller och vrider sig och kan inte somna själv förrän man oftast lyfter upp honom. I natt fick jag lov att gå upp och vanka med honom tre gånger dessutom. *suckar och gäspar*

Jag har övervägt att bara lägga honom i hans säng på dagarna, för att se hur länge det tar innan han somnar, men jag är rädd att det återgår till dom jobbiga kvälls rutinerna igen.

Vad gör man?????? Var finns av och på knappen??? Varför ingick inte instuktions bok i "köpet"?

• tusse74

Jag blir så nyfiken. Ni som säger att det har blivit bättre, har ni gjort något speciellt, eller har det gett med sig ändå?

*söker desperat efter lösningar*

• Tvillingmamma2007

Inatt sov Tim hela natten igen från 20 till 7.30 men brorsan var fortsatt orolig. Undrar om det är nån utv. period e dyl här vid 11 mån? Jaja han sov med oss och då gick det tydligen bra, tråkigt bara att man inte sover så bra själv då när han ligger och bökar och sen vaknar han tidigare när han sover med oss så han tyckte det var morgon redan kl 6.

• Pasadena

Åh vilka hjältar ni är! VERKLIGEN! Jag hängde i tråden ett tag när det var som värst för oss men sen ca 1,5 månad sover vi alla GOTT om natten. Vi körde sova-hela-natten-kuren och sen dess sover min dotter (8 månader) från ca 18.30-6.30 + 2 lurar under dagen. Helt otroligt! Hon är som en ny unge! Är så glad och pigg, orkar gå ut och fika/luncha, leka och upptäcka världen på ett helt annat sätt en tidigare. Utvecklats massor på bara 1 månad! Alla omkring oss kommenterar vilken glad och tillfreds unge hon är!

Håller alla tummar för er här att era småttingar börjar sova så gott så gott !!

• Tvillingmamma2007

Pasadena:
    Åhh vad skönt för er! Och för henne såklart!

• Pasadena
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-03-11 14:03:22 följande:
    Pasadena:Åhh vad skönt för er! Och för henne såklart!
    Ja det är underbart! Särskilt att se henne så pigg och utvilad Förut gnällde hon jämt, av trötthet
  • tusse74

Hur upplevde du sova hela natten kuren pasadena? Jag är just nu trött, desperat och nära till tårar på grund av alla sömnlösa nätter. Jag är så rädd för att låta Elias gråta sig till sömns. Jag vill att han ska känna sig trygg och få sova gott.

Han är så go och glad om dagarna, men vaknar och gnäller varje timme om nätterna, 8-12 ggr/natt.

• MiaB72

Heeeej!

Finns det fler än vår familj?!?!? Vad underbart, eller egentligen inte, men här håller vi på att bli galna!

Vi har en Linus som blir 2 år på måndag och han har inte sovit en enda natt sen han föddes, jo, kanske någon gång men då var det väl fram till 3-4 på morgonen så det känns som en hel natt.

Han är svårsomnad på kvällen, tar oftast 30 min innan han somnar, sen börjar han vakna runt 22-tiden, sen vaknar han oftast en gång i timman eller halvtimman om det vill sig riktigt illa tills vi ger upp och tar in honom i vår säng. Vi har många gånger sagt att vi måste försöka vara starka och inte ta upp honom ur sin säng men när man sitter där och är så trött att man kan mörda - då är valet lätt, just då Sen är han stans mammegris så vissa nätter (när det är min mans natt, vi kör varannan natt) då kan han sitta och gallskrika efter mamma och då får jag ju inte heller sovit!

Funderar starkt på att byta ut hans växasäng och köpa en vanlig säng så man kan krypa ner med honom men vet inte om det är en lösning.

Hänger gärna här hos er och ser om jag kan få några bra tips!!!!

• Idis 76
    Svar på #1496
    Pasadena skrev 2008-03-11 13:37:15 följande:
    Åh vilka hjältar ni är! VERKLIGEN! Jag hängde i tråden ett tag när det var som värst för oss men sen ca 1,5 månad sover vi alla GOTT om natten. Vi körde sova-hela-natten-kuren och sen dess sover min dotter (8 månader) från ca 18.30-6.30 + 2 lurar under dagen. Helt otroligt! Hon är som en ny unge! Är så glad och pigg, orkar gå ut och fika/luncha, leka och upptäcka världen på ett helt annat sätt en tidigare. Utvecklats massor på bara 1 månad! Alla omkring oss kommenterar vilken glad och tillfreds unge hon är!Håller alla tummar för er här att era småttingar börjar sova så gott så gott !!
    Hur går den till....
    ♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!