För oss med barn som inte sover!!!
Å det är väl klart du ska beklaga dej... Du har det ju jättetufft med dina tre också...
Jaha ja... Inatt sov jag i alla fall mellan tre och fem...
Jag fick magsjuka igår... Värsta krampattackerna imagen... *suck* Inte nog med det utan vid elva-snåret fick tvååringen ett kruppanfall... Nu är båda grabbarna genomförkylda och jag har fortfarande ont i magen... Meningen att lillan ska ha sin spruta idag... Får ringa till BVC och se vad hon tycker därnere...
Lite orolig för att det är rs småkillarna fått så de smittar lillan... *suck*
Inatt har det varit lite lugnare här trots att alla tre små nu är superförkylda...
Vid ett sov alla tre sött i min säng... Jag ihopknölad mitt i mellan... Sen var det tyst till tre då lillan ammade och somnade till fem då hon ammade igen och var vaken en halvtimme bara... Sen sov alla till sju innan det var fullt ös här hemma!!!
Så sammanlagt har jag lyckats blunda i FYRA!!! timmar inatt...
Har även börjat ge tvååringen Omega3 nu... Får se om det ger effekt! Bara jag har fått sovit ikapp och alla är friska igen så ska jag börja köra min hemsnickrade metod... Innan vintern hade jag fått honom att sova mellan 19-03 i alla fall med den... Sen la han sej i min säng och somnade om till 06... Då var det gott!!!
Nu ska ni få höra tjejer och killar...
Inatt fick jag efter en hel del krångel sova mellan 23,30 och 07,20 med uppehåll för en amning vid 04,40 som var lite bökig med näsdroppar och grejjer...
Vill ni höra hemligheten???
Tre sjuka ungar, utslagna av feber... Hmmm... Tråkigt att det ska vara så... Men jag är i alla fall lite piggare och orkar torka näsor, rumpor och trösta mitt i förkylning, feber och magsjuka (lite jobbigt med fem barn).
Hej på!
Här är världen upp och ner... Emilia är fortfarande tät... Alltså tät av slem inte snor... Man kan ibland dra som "trådar" ur halsen på henne... Varit i kontakt med barnakuten och efter läkarkonsultation fått klartecken att ge henne av hostmedicinen som lillestorebror får då han har krupp... Den är egentligen från sex månader... Natten inatt blev lite lugnare...
Jesper och William har fortfarande hemsk hosta, men idag är de på dagis så jag får ta det lite lugnt i ett par timmar idag... Sen ska de inte dit förrän måndag... (alla ungar på dagis går runt och hostar tydligen).
Jonathan (min stora pojk) har så ont i halsen så han får äta värktabletter. Dessutom är han också slemmig och hostig nu. Stora tjejen vaknade imorse hes och hostig, men vägrade vara hemma... *suck*
Tror jag börjar få ont i halsen också... Blä... Var ju magsjuk i början av förra veckan och energin har då inte återvänt...
*gnäll* *gnäll*
Återkommer när jag orkar...
Hej alla!!!
Sitter här och vaggarvaggarvaggar som vanligt vid den här tiden... Nu börjar äntligen barnen bli friska efter nära tre lååånga veckor...
Min tvååring har faktiskt sovit bättre den senaste veckan efter att han börjat få omega3 olja blandad med nattljusolja som är smaksatt med citron... Han kommer varje kväll före vällingen och ber om sin citronolja... *ler*De sista tre nätterna har han bara vaknat en gång och tagit nappen och kommit och lagt sej bredvid mej... Bara jag fått lite mer sömn i mej så ska vi ta itu med den delen oxå... Att barnen kommer vid fyra-fem på morgonen gör mej inget, men redan vid elva på kvällen är lite tidigt!
Lillan har haft en period nu då hon ska puppa hela natten... Konstant... Hoppas att hon bara äter upp sej efter sjukdom och inte tänker fortsätta... Jag kan visserligen sova när hon ammar, men inte bra och kroppen värker som sjutton efter att man legat i samma ställning en hel natt.
Fyraåringen har nu i en vecka sovit från 19-06 i sin egen säng... Han har inte ens behövt upp på toa... Känns som om det går åt rätt håll...
Härinne har jag inte varit på länge!
Kämpar för fullt med att få ihop nätterna...
Kan säga att sen min tvååring började med omega3 så vaknar han i genomsnitt bara en gång per natt... Då knallar han över till min säng och somnar om på ett par minuter!!! *skönt* (hoppas det håller i sej nu fast jag skriver här...
)
Lillan är nu 4 ½ månad ungefär och jag försöker dra ner på amningar nattetid till två ggr... De tre senaste nätterna har hon puppar 22.30 , 03.00 , 05.30 och 07.00... En stooor förbättring mot tidigare en gång i timmen eller var 90:e minut!!! Nu ammar hon och somnar ganska raskt om med tutte och rumpbuffar... Hon har även börjat sova på mage
(hon vänder sej själv så jag kan inte göra så mycket åt det).
God Tröttermorgon!!!
Är alla stackare så trötta så ni inte orkar hänga här längre???
Idag är jag död igen... Lillans sömn har brakat totalt... Inatt har jag i stort sett varit vaken heeela natten... Skönt dock att min tvååring slog rekord inatt... Sov från 20,30-04,45 i ett sträck!!!
Haha... Min karls hjälp är definitivt obefintlig... Han bor ju inte ens här... Han orkar inte... Haha...
Ville bara komma in och visa mej... Livet är piss just nu och jag orkar inte riktigt med något...
Jag har i alla fall inte bara övergivit tråden!!!
Kram alla och hoppas ni får ett par timmars sömn inatt!
Williams läkare skrev ut Lepheton mot hans hosta... Inte heller att rekommendera!!!