• Shannara

För oss med barn som inte sover!!!

Lillis05 skrev 2008-01-14 10:15:14 följande:
    Stackare Shannara! Har du någonsin avlastning? Hur kunde det bli så tufft för dig... Med någon att dela bördan hade du orkat med liiite mer... Liider med dig! Jag ska väl inte ens beklaga mig över att alla våra tre barn (3år+1+1) inte sovit vidare senaste veckan. Den ena tvillingen får Theralen men effekten börjar klinga av, tillbaka till verkligheten... Andra tvillingen haft vattkoppor på ALLA möjliga o omöjliga ställen så skrikit för det o knappt sovit... Sonen är väl inne i en period... har annars inte nämnvärda sömnproblem men har nog känt av ett OMTUMLANDE o KAOTISKT år med sina syskon o drömmer en massa nu...så som det väl är... Nåja, jag har ju en man att dela bördan med...även om det blir lite snurrigt o man till slut inte vet var man ska ta vägen på natten... Tyvärr har inte barnen ngn vana att SOMNA tillsammans, alltså t.ex. i vår säng. Annars skulle jag absolut köra på det... Istället flyttar vi runt i hela huset,hmmm oj vad KONSEKVENTA vi är då! Nu sover de i alla fall, efter lite om o men o jag då, sitter ju här! Skyll mig själv! Men som många vet är det svårt att koppla av o bara SOMNA när man har på känn att ngn snart vaknar igen, efter en kortislur... Ska vila i alla fall!
    Nej jag har ju aldrig det... Som tur är så behöver jag ganska lite sömn för att överleva, men på sistone har det blivit lite väl dåligt med sömn...

Å det är väl klart du ska beklaga dej... Du har det ju jättetufft med dina tre också...
    ♡Jag har världens fem goaste trollungar!♡
  • Shannara

Jaha ja... Inatt sov jag i alla fall mellan tre och fem...

Jag fick magsjuka igår... Värsta krampattackerna imagen... *suck* Inte nog med det utan vid elva-snåret fick tvååringen ett kruppanfall... Nu är båda grabbarna genomförkylda och jag har fortfarande ont i magen... Meningen att lillan ska ha sin spruta idag... Får ringa till BVC och se vad hon tycker därnere...

Lite orolig för att det är rs småkillarna fått så de smittar lillan... *suck*

• Shannara

Inatt har det varit lite lugnare här trots att alla tre små nu är superförkylda...

Vid ett sov alla tre sött i min säng... Jag ihopknölad mitt i mellan... Sen var det tyst till tre då lillan ammade och somnade till fem då hon ammade igen och var vaken en halvtimme bara... Sen sov alla till sju innan det var fullt ös här hemma!!!

Så sammanlagt har jag lyckats blunda i FYRA!!! timmar inatt...

Har även börjat ge tvååringen Omega3 nu... Får se om det ger effekt! Bara jag har fått sovit ikapp och alla är friska igen så ska jag börja köra min hemsnickrade metod... Innan vintern hade jag fått honom att sova mellan 19-03 i alla fall med den... Sen la han sej i min säng och somnade om till 06... Då var det gott!!!

• Shannara
    Mamasnest skrev 2008-01-17 13:18:10 följande:
    Usch ad jag känner mig irriterad. Man får inte sova på nätterna och på dagarana ska man orka släpa på en gnällig bebis OCH roa en 2-åring OCH orka förhöra läxor, laga mat, tvätta, städa osv. Jag behöver lite andrum nu känner jag.
    Synd att inte du och jag bor närmare varann... Då kunde vi hjälpas åt!!!

Här sitter jag med mina fem... Ja du vet... Och du med dina tre därborta... Tänk om man typ kunde äta hos varann ett par dagar i veckan och hjälpas åt med tvätt och barn...

Även om det blir fler barn så är man i alla fall två vuxna då... (och slipper laga mat ett par dagar i veckan)
  • Shannara

Nu ska ni få höra tjejer och killar...

Inatt fick jag efter en hel del krångel sova mellan 23,30 och 07,20 med uppehåll för en amning vid 04,40 som var lite bökig med näsdroppar och grejjer...

Vill ni höra hemligheten???

Tre sjuka ungar, utslagna av feber... Hmmm... Tråkigt att det ska vara så... Men jag är i alla fall lite piggare och orkar torka näsor, rumpor och trösta mitt i förkylning, feber och magsjuka (lite jobbigt med fem barn).

• Shannara

Hej på!

Här är världen upp och ner... Emilia är fortfarande tät... Alltså tät av slem inte snor... Man kan ibland dra som "trådar" ur halsen på henne... Varit i kontakt med barnakuten och efter läkarkonsultation fått klartecken att ge henne av hostmedicinen som lillestorebror får då han har krupp... Den är egentligen från sex månader... Natten inatt blev lite lugnare...

Jesper och William har fortfarande hemsk hosta, men idag är de på dagis så jag får ta det lite lugnt i ett par timmar idag... Sen ska de inte dit förrän måndag... (alla ungar på dagis går runt och hostar tydligen).

Jonathan (min stora pojk) har så ont i halsen så han får äta värktabletter. Dessutom är han också slemmig och hostig nu. Stora tjejen vaknade imorse hes och hostig, men vägrade vara hemma... *suck*

Tror jag börjar få ont i halsen också... Blä... Var ju magsjuk i början av förra veckan och energin har då inte återvänt...

*gnäll* *gnäll*

Återkommer när jag orkar...

• Shannara

Hej alla!!!

Sitter här och vaggarvaggarvaggar som vanligt vid den här tiden... Nu börjar äntligen barnen bli friska efter nära tre lååånga veckor...

Min tvååring har faktiskt sovit bättre den senaste veckan efter att han börjat få omega3 olja blandad med nattljusolja som är smaksatt med citron... Han kommer varje kväll före vällingen och ber om sin citronolja... *ler*De sista tre nätterna har han bara vaknat en gång och tagit nappen och kommit och lagt sej bredvid mej... Bara jag fått lite mer sömn i mej så ska vi ta itu med den delen oxå... Att barnen kommer vid fyra-fem på morgonen gör mej inget, men redan vid elva på kvällen är lite tidigt!

Lillan har haft en period nu då hon ska puppa hela natten... Konstant... Hoppas att hon bara äter upp sej efter sjukdom och inte tänker fortsätta... Jag kan visserligen sova när hon ammar, men inte bra och kroppen värker som sjutton efter att man legat i samma ställning en hel natt.

Fyraåringen har nu i en vecka sovit från 19-06 i sin egen säng... Han har inte ens behövt upp på toa... Känns som om det går åt rätt håll...

• Shannara
    Applemum skrev 2008-01-29 21:51:55 följande:
    Härligt Shannara!Nattkjusolja? varför?pekfingervals
    Det var den oljan hon på hälsokosten rekommenderade... Kommer inte ihåg vad den heter...
    Siabellon skrev 2008-01-30 11:56:37 följande:
    haft en ganska lugn natt även om det varit många korta uppvak... förklaringen fick jag i fm, han har feber! stackars! men jag är iaf piggare o det är ju positivt.Var det inte nån som skrev om att linfrö också innehåller omega3? isf kanske man kunde göra avkok o ge? Nån som vet om jag kan äta fiskolja när jag ammar? borde ju kunna det om vissa av er ger era bebbar det, eller hur?
    Jag käkar omega3-kapslar och har för mej att det ska va nyttigt för bebin...
  • Shannara

Härinne har jag inte varit på länge!

Kämpar för fullt med att få ihop nätterna...

Kan säga att sen min tvååring började med omega3 så vaknar han i genomsnitt bara en gång per natt... Då knallar han över till min säng och somnar om på ett par minuter!!! *skönt* (hoppas det håller i sej nu fast jag skriver här... )

Lillan är nu 4 ½ månad ungefär och jag försöker dra ner på amningar nattetid till två ggr... De tre senaste nätterna har hon puppar 22.30 , 03.00 , 05.30 och 07.00... En stooor förbättring mot tidigare en gång i timmen eller var 90:e minut!!! Nu ammar hon och somnar ganska raskt om med tutte och rumpbuffar... Hon har även börjat sova på mage
    (hon vänder sej själv så jag kan inte göra så mycket åt det).

• Shannara

God Tröttermorgon!!!

Är alla stackare så trötta så ni inte orkar hänga här längre???

Idag är jag död igen... Lillans sömn har brakat totalt... Inatt har jag i stort sett varit vaken heeela natten... Skönt dock att min tvååring slog rekord inatt... Sov från 20,30-04,45 i ett sträck!!!

• Shannara

Haha... Min karls hjälp är definitivt obefintlig... Han bor ju inte ens här... Han orkar inte... Haha...

• Shannara
    Applemum skrev 2008-03-01 10:41:58 följande:
    Va? Hur lever ni då?
    Jag bor här i min fyra med alla mina fem trollungar och han bor 45 min åt det hållet *pekar* i sin tvåa... Sen är han här när han har tid för att träffa oss...
  • Shannara
    michiara skrev 2008-03-01 11:07:32 följande:
    det låter som här.. pappan orkar inte bo här med oss utan bor i en egen lägenhet cirka 45 min härifrån
    Trodde jag var ganska ensam om det... *ler*
  • Shannara
    Applemum skrev 2008-03-01 12:02:42 följande:
    Ha ha Otroligt?! För som jag fattat det så verkar ju båda ni fortfarande vara tillsammans med era karlar?! Men ack ja... Det verkar ju faktiskt skönt. Kanske ska föreslå det för min kille med... Att han får flytta 45 min dit *pekar i olika riktningar* Mamasnest har ju oxå sin kille på distans på ngn oljeplattform ngnstans...
    Helt ärligt så är det jävligt skönt ibland... *ler* Att få längta och att inte gå på varann jämt...

Allt skulle vara perfekt om han bara kunde ta över lite här då han hälsar på...
  • Shannara
    Mamma till bröderna bus skrev 2008-03-02 12:59:03 följande:
    hej läste lite bakåt att några undrar om omegan... detta sa vår läkare: det finns studier som visar på att vissa omgea3 oljor hjälper barn att lättare komma till ro och somna/sova, oljan kan ta "udden" av rastlösheten som en del barn ( och vuxna) har i sig.Det finns inga konkreta bevis på detta, men forskning som tyder på det, det som är, är att oljorna är lite olika i sammansättningen, den vi fick tips om av eyeQ..Lycka till alla sömnlösa!!!
    eyeQ är det som jag har och det känns som om min tvååring reagerat positivt...
  • Shannara
    Mamasnest skrev 2008-03-02 13:36:59 följande:
    Smakar den inte äckligt?
    William kallar den för sin citronolja och tar den själv lätt som en plätt!
  • Shannara
    Mamasnest skrev 2008-03-04 14:00:26 följande:
    Ni som har gett eye-Q, har ni gett 3 teskedar om dagen i 12 veckor i början som det står att man ska? På vår Hälsokost rekomenderade de det till hur små barn som helst och sa att man forskat mycket på det i England och där rekomenderar man det till gravida och spädbarn.
    Inte jag... det gav ändå resultat efter ett par veckor...
  • Shannara

Ville bara komma in och visa mej... Livet är piss just nu och jag orkar inte riktigt med något... Jag har i alla fall inte bara övergivit tråden!!!

Kram alla och hoppas ni får ett par timmars sömn inatt!

• Shannara

Williams läkare skrev ut Lepheton mot hans hosta... Inte heller att rekommendera!!!

• Shannara
    LickMeUp skrev 2008-03-14 15:14:29 följande:
    uppiggande har ja för mig
    mmm...
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!