• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Applemum

lottiec
    TYPISKT!!! krya på dig. Hoppas att mormor kan ställa upp igen när du e frisk!

Vi ska till Barcelona en helg jag å min kille och lillan, å det ska bliii heeeeelt faaantastiskt att Hjalmar får stanna hemma. Barcelona kommer upplevas på hotellrummet . Kanske lite sex oxå (haha har ju inte varit så frekvent de sömnlösa månaderna...)

Måste säga att några av er verkligen haft det tufft med fler barn som sovit/sover dåligt.... Bävar att rut ska ha samma problem som Hjalmar.

PS Skriv upp er på listan DS

• Pysseltjejen

Jag är imponerad hur fort den här tråden växer, det finns fler...jiiiipiii.

Ja, det är inte klok vad kroppen slits av detta och precis som någon sa så har även jag fått en sömnstörning. Jga har ju förmånen att kunna lämna bort L till mormor ganska ofta, men ajg kan inte sova för det sen, för jag vaknar också jättemycket och efter 5 timmars sammanhänganade sömn är jag utvilad och kan i stort sätt gå upp....knas...

Hörrni HUR gör ni när dom små vaknar på nätterna.

Nuförtiden gör vi så här, gå in när han skriker.stoppa om, klappa och säger Natti coh gå ut igen till nästa gång.

hur gör ni? Ramsa? Bära? Sitta bredvid?

• Mamasnest

Applemum: Jag såg att du också har en 97:a, vad kul! Barcelona, shit vad nice! Jag och sambon ska på en barnfri helg till Amsterdam (min favvostad i Europa) så fort minstingen blivit lite äldre.

LillaNenne: Håll henne vaken efter kl 6 och se hur hon sover efter några nätter då. KAnske vänder hon litepå dygnet då?!

lottiec: Hur var det med sömnen när han var hos mormor då?

Vi har också magsjuka här hemma.

Tvillingmamma2007: Om jag hade fått twins första gången jag fick barn hade det inte blivit fler barn....aldrig någonsin.
    Man vänjer sig vid att vara ensam, det är nedräkning av dagar vissa gånger men andra perioder går det hur bra som helst. Som tur är jobbar sambon inga 4-veckors pass längre, de var jobbiga.

Vi var nyss ute och lekte lite och vet ni vad tjejer, man ser saker när man inte är förblindad av trötthet. Tidigare har jag bara sett barnvagnen framför mig men nu såg jag att de har målat om hus i området sedan jag tittade på dem sist.

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Ha ha, jag måste berätta vad modiga vi är här hemma. I sommar ska vi åka till Kanada med alla barnen (sambon kommer därifrån) och dit är det 9 timmars tidsskillnad. Det ska bli spännande att se om barnen ställer om dygnet eller är vakna på nätterna. Ännu mer spännande ska bli att se hur det går när vi kommer hem.
    Håll med om att vi är supermodiga!

Trebarnsmamma på heltid
  • Pysseltjejen

kan tillägga att vi har vakenperiod mellan 2-3 timmar varje natt och stannar man i rummet för länge så blir han leksugen eller vill blir buren (vilket jag inte orkar längre, stor mage).
    Samsovning fungera inte heller här tyvärr

Tjejer, får ni hjälp av era gubbar på natten? Här är det helt hopplöst för min gubbe har inget TÅLAMOD, där ska lilleman somna om på 3 röda och gör han inte det så är det suck, pust och stön.

Vi var ju överens om att han skulle börja ta lite nätter (vilket han aldrig har behövd göra sen L föddes, jaja..dumma mig, får ju kanske skylla mig själv) nu när jag är gravid igen, men vad har hänt med det??

PS! Glad för dom som har fått lite sömn i natt!!

• Pysseltjejen

Mamasnest: Ja, ni är modiga, men ni gör helt rätt. ÅK!!

jag vet inte hur mycket man har hålt på rutiner hit och dit och inget hjälper och ibland när man skiter i allt, åker iväg och har skoj så är konstig nog natten ganska bra sen.

Så åk och ha skoj, vad är det värsta som kan hända...at dom är vakna?? hihihi....

• Fusion

Jag sitter uppe till runt 2 - 3 på natten för att ha jouren hehe ,
    så vaknar lillplutten då tar jag hand om honom så länge det behövs tills han kan somna igen , efter det hoppar jag isäng sen går jag inte ur den förens det är dags att gå upp min sambo tar resten av natten..
    Men klockan 8 vart man utsparkad för då skulle hon sova ett tag och jag ta hand om plutten , men nu klockan 13 är alla vakna och pigga för stunden...

• Mamasnest
    Pysseltjejen skrev 2008-01-04 12:48:33 följande:
    Mamasnest: Ja, ni är modiga, men ni gör helt rätt. ÅK!!jag vet inte hur mycket man har hålt på rutiner hit och dit och inget hjälper och ibland när man skiter i allt, åker iväg och har skoj så är konstig nog natten ganska bra sen.Så åk och ha skoj, vad är det värsta som kan hända...at dom är vakna?? hihihi....
    När vi var i Grekland i september så sov alla barnen hela nätter utan problem. Fattar inte hur det funkar men bra är det ju!
    Trebarnsmamma på heltid
  • Pysseltjejen

Fusion: Skönt att se att en kille är involverad i nätterna (usch, jag är butter på min gubbe idag, ni får ursäkta) och att lilleman acceptera detta.

men vad gör du när han vaknar, bär du han, sitter med honom eller ramsa, ge välling? Hur gör ni? (det kanske står tidigare i tråden, men jag är ganska ny här så jag inet hunnit läsa hela tråden än)

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!