• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Fusion

Tog nästan 1 timma att få han och somna om igen , mat var det inte tal om att han ville ha, satt och busa med han och efter ett tag märkte jag att han vart trött för att han vart mer gnällig än innan , smög in i sovrummet och bädda ner han i hans säng med napp och snuttefilt...

Sen lånade jag nått av syrran som hon kallar för vyssan lull tassar

det är som nån stötdämpare man sätter under varje ben på sängen så att den blir lite rörlig nästan som om man sitter i en båt...

Har ni inte testat dessa så köp det , finns på babyproffsen men vet inte vad det heter..funkar skitbra bara att röra lite lätt på spjälsängen så gungar det så vackert...

• Applemum

fusion
    Här har det också börjat vaknas å varje gång jag lägger mig vaknar han igen. Men jag gör ett försök...

• Fusion
    Applemum skrev 2008-01-05 01:01:54 följande:
    fusionHär har det också börjat vaknas å varje gång jag lägger mig vaknar han igen. Men jag gör ett försök...
    Jag går och lägger mig om 1 timma ungefär , då tar nattpasset slut sen får sambon kliva upp hon är mycket piggare på det för har jag väl lagt mig och somnat in då är jag borta..
  • lillasnövit

Hej nattugglor...Första natten med kuren går hittills över förväntan. Somnade 19. vaknade 22 och då bytte vi blöja och la ner honom i sovställning. Vår tanke är som AW att han sak lugna sig innan vi säger ramsan och enligt råd från bvc skulle vi vänta nån minut utanför dörren innan vi la ner honom igen, annars blir det som en lek. Han somnade om DIREKT, alltså hann jag aldrig ramsa. Nu vaknade han igen 2,15 och det brukar AÖDRIG gå att få honom att somna. Nu la jag ner honom i sovställning-hysterisk-gick ut och väntade 1 minut-la  ner honom i sovställning-hysterisk-gick ut-väntade ....30 sekunder och nu är det TYST!!! Tror han redan sover igen!!!! Hann alltså inte ramsa denna gången heller! Är det dumt? Ja inte att han sover förstås men att man inte bygger in ramsan??
    Fattar ingenting!! T'äänk om det är så här enkelt. Skillnaden mot innan är att vi nu lägger ner honom på mage, innan la vi honom på rygg och sa gamla ramsan. Nu har vi bytt ramsa, men inte hunnit säga den mer än när han somnaade för natten eftersom han var lugn när vi la ner honom. Nu ska jag återvända till sängen och förundras över denna natt

• lillasnövit

Oj vad skrivfel i denna sena timma............

• Fusion
    lillasnövit skrev 2008-01-05 02:33:40 följande:
    Oj vad skrivfel i denna sena timma............
    skiter i skrivfel men vart snurrig i huvudet ändå av att läsa...
  • PrincessSandy

vyssan lull tassar heter det och det är vääääärldigt bra..jag har inget sömnlöst barn, men har än kompis osm har det och det har funkar ldigt bra, man kan lixom vagga, jag har sådana själv..kanske beror det på det att hon vill sova :P

• PrincessSandy

det går förrsten att köpa på nästan alla barnaffärer, köpte mina på barnens hus

• Fusion

Jag ska iaf byta av och nu och jag ska hoppa isäng

kommer inte vakna före klockan 7 det är ett som är säkert

• Mamasnest

Fusion: En tanke bara, tror du inte att ni hjälper honom att nöta in vanan att vakna en gång i timmen om ni tar upp honom varje gång? Kanske är det bättre att sitta brevid sängen och få honom att somna om där?! Då kanske han somnar om av sig självt när han vaknar varje timme.

Applemum: Hur gick resten av natten?

lillasnövit: Kanon att kuren funkar så bra.  Jag tycker ändå att ni ska ramsa även om det kommer att väcka honom i början, den ska ju ta över helt ganska snart. Att avvakta kan vara svårt tycker jag men det funkar verkligen. Lillan vaknade kl 1 och 2 i natt och då låg jag kvar i sängen och avvaktade samt ramsade några gånger och första gången tog det 15 minuter innan hon sov och andra gången tog det 5 minuter.
    Han kanske inte ens vaknar om ni ramsar?!

Vyssanlull-tassar har aldrig funkat på mina barn alls.

Undra varför lillan vaknade kl 1 och 2 i natt när hon har sovit till 3-4 sista dagarna?! Tur att det funkade att ramsa så jag inte behövde ta upp henne i alla fall. Kl 6 gick sambon upp med den stora och lät henne hälla ut duplo vilket väckte mig och lillan, då var jag INTE glad.

Trebarnsmamma på heltid
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!