• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Mamasnest

För min del så förväntade jag mig inte att hon skulle sova bra av att äta mer men hon gick inte upp i vikt som hon skulle och det var svårt att få i henne mat eftersom hon åt så mycket på natten. På torsdag ska jag tillbaka till BVC så då får vi se om hon har börjat gå upp i vikt mer nu när hon sover på naten.

Trebarnsmamma på heltid
  • Tvillingmamma2007

Ok, annars får man ju ofta höra i olika trådar att de inte sover för man inte ger tillräckligt med mat på dagen. Hm jaja mina går upp i vikt som de ska iaf och har alltid gjort. Ligger några kurvor över medel

• Mamasnest

Min mellantjeje åt varken på dagen eller natten och när hon väl åt så sov hon fortfarande lika dåligt. Hon är en liten spinkis men en väldigt pigg och livlig sådan.

Trebarnsmamma på heltid
  • Pysseltjejen

Pasadena: Till din fråga, ja våran kille vill helst ta igen sömnen på dagtid men det får han inte, kan kan lätt sovs 3 timmar då och då blir resultatet att vi inte får han i sängen på kvällen och ännu mer vakentid på natten.

Det enda jag kan se (jag skriver schema hur varje dag/natt har gått) så är det så här, ju längre han sover på morgonen och ju mer han sover på dagen desto värre blir natten. Så gäller får upp han på morgonen och minska dagsömnen. Inet så enkelt när det enda man själv vill göra är SOOOOOOOOOVVVVAAAAAAAAAAAAA!

• michiara

halloj äntligen kommer jag in på FL, har inte gjort det sedan i går kväll. Andréa vaknade 2 timmar efter hon somnat igår, kl 21 och somnade inte om förrän efter vid 3.30 i natt. Lilla gumman..hon var så arg och trött när jag väckte henne för att gå på skolan i morse.

Alla magsjukor = Inte vistas bland andra på minst 48 timmar, det ska väl inte vara så svårt.
  • Mamasnest
    michiara skrev 2008-01-07 13:41:27 följande:
    halloj äntligen kommer jag in på FL, har inte gjort det sedan i går kväll. Andréa vaknade 2 timmar efter hon somnat igår, kl 21 och somnade inte om förrän efter vid 3.30 i natt. Lilla gumman..hon var så arg och trött när jag väckte henne för att gå på skolan i morse.
    Hur klarar hon skolan när hon sover så dåligt? Det måste ju vara ännu svårare att koncentrera sig då...
    Trebarnsmamma på heltid
  • Pasadena

Applemum
    hostan är så gott som borta nu förutom ibland på dagtid så det blir en kur snart. Har inte bestämt datum än men vi pratar om det

Mamasnest,
    din dotter hade reflux nämnde du tidigare. Min dotter har också fått den diagnosen men har slutat kräkas helt nu sen hon börjat få fast föda så jag antar att den är betydligt bättre nu, om inte helt borta?
    Fick ni några tips på hur ni skulle göra med er dotters reflux? Dvs vad gäller sömn och så eller började hon bara sova bättre när ni kurade? ANtar att refluxen hänger ihop med den dåliga sömnen..

• Mamasnest

Pasadena: Min dotter var ingen kräkbebis även om hon hade reflux. Det finns tydligen flera olika typer av reflux och för min dotter handlade det "bara" om magsyra som åkte upp och ner i halsen på henne hela tiden. För henne blev det värre när vi började med mat eftersom det blev mer magsyra. Det enda man kan göra är väl att höja huvuddelen på sängen och inte småäta tror jag, vi har aldrig fått några tips och råd bara medicin. Fundersam

JAg vågar inte gå och lägga mig nu. Mellantjejen har massor av mardrömmar och har vaknat till 6 ggr sedan hon somnade. Det är större risk att jag väcker lillan om jag ska upp och ner ur sängen i rummet där hon sover så jag sitter kvar en stund. Undra när det blir min tur att få sova??? Sonen hade dessutom 39.5 i feber här på eftermiddagen så det blir väl några turer upp med honom med i natt.

Trebarnsmamma på heltid
  • Tvillingmamma2007

Mamasnest:
    Här är det också full rulle och jag har varit själv tills nu när sambon äntligen kom hem, suck, de som ändå sovit så bra på dan idag. Jaja man kan inte få allt verkar det som. Hur vet man om de har reflux om de inte kräks? Letar alla möjliga orsaker som ni märker...tråkiga förutsättningar för din natt hör jag! Hoppas du får sova lite iaf!

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!