• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Fusion

Mamasnest: vi ska försöka att testa med att sova på mage , fast oftast har det blivit protester direkt men man kan ju lägga han på magen när han han väl har vaknat till 1 gång då kanske han inte blir lika kinkig ...
    Vi har sagt likadant att det växer snart bort , han hade ju kolik från att han var nyfödd och då sa vi varje vecka att det blir nog bättre nästa vecka och nästa ...så nu säger vi att det blir nog bättre nästa månad istället..
    Tack för lite tips iaf...

// Fusion

• Mamasnest

Fusion: Hur gammal är han nu? En del säger att nappen stör sömnen. JAg vågar inte säga det eftersom mitt enda nappbarn var den som sov bäst.
    En annan tanke är, vad händer om ni rullar över honom till mage när han sover?

Trebarnsmamma på heltid
  • Rubia

Jag hakar på..vår tjej som är 20 mån sover uruselt och har gjort så sen hon föddes. Största storebrorsan var likadan och där blev det bättre kring den här tiden (alltså 20 mån) har jag för mig, bara så där... har provat AW, NCSS, 5-min, baby whisperer etc...inget funkar. Så jag har väl tyvärr inga goda råd men det är ju mycket intressant läsning här. Vi ger vår tjej välling på natten, men det kanske man skulle sluta med. Det är ju bara det att man liksom behöver en utvilad period före man tar tag i såna här jobbiga grejer, och det har vi itne haft. Vi har fått Atarax och Lergigan till vår tjej (är utredd på barnmedicin och det är inget fel på henne) men det funkar inte särskilt bra det heller. Någon natt har det funkat men inte i längden...

Mamma till Axel -01, Anton -04, Astrid -06
  • Rainbow

Pick up /put down kör vi med på dagarna.....på nätterna sover han bra.

oops, halkade in i eran tråd......

• Fusion

Mamasnest: Han är 4½ månad ..
    Napp har han väldigt sällan utan den har han mest bara när han ska somna in sen så pluppar den ut..vilket kan vara lite jobbigt för har han inte somnat in tillräckligt när nappen åker ut så vaknar han igen...

• Mamasnest
    Fusion skrev 2008-01-08 13:09:33 följande:
    Mamasnest: Han är 4½ månad ..Napp har han väldigt sällan utan den har han mest bara när han ska somna in sen så pluppar den ut..vilket kan vara lite jobbigt för har han inte somnat in tillräckligt när nappen åker ut så vaknar han igen...
    Då kanske han tillhör de barn som nappen stör för?! Om han vänjer sig med att somna utan den så kanske han inte vaknar för att han saknar den?! En tanke bara... Som sagt, mitt enda nappbarn sov ju som en stock...
    Trebarnsmamma på heltid
  • Fusion
    Mamasnest skrev 2008-01-08 13:13:20 följande:
    Då kanske han tillhör de barn som nappen stör för?! Om han vänjer sig med att somna utan den så kanske han inte vaknar för att han saknar den?! En tanke bara... Som sagt, mitt enda nappbarn sov ju som en stock...
    Nu har han precis somnat i en barnvagn ute i hallen , han somnade utan napp och sen står det en radio med lite lugn musik på golvet..hehe

Läkaren ringde precis och sa att han inte kan sjukskriva för en sån här sak utan jag får sjukskriva mig själv 1 vecka och hoppas att det blir bättre...
    Jag sa det, att är det bättre att jag fortsätter som vanligt med jobb och sömnlösa nätter och sen kommer tillbaka utbränd och förstörd.. jo jag förstår din tanke sa sjuksystern och det gör nog läkaren med men han kunde inte göra det ...
    man blir ju så förbannad ...
  • Mamasnest
    Fusion skrev 2008-01-08 13:21:30 följande:
    Nu har han precis somnat i en barnvagn ute i hallen , han somnade utan napp och sen står det en radio med lite lugn musik på golvet..heheLäkaren ringde precis och sa att han inte kan sjukskriva för en sån här sak utan jag får sjukskriva mig själv 1 vecka och hoppas att det blir bättre...Jag sa det, att är det bättre att jag fortsätter som vanligt med jobb och sömnlösa nätter och sen kommer tillbaka utbränd och förstörd.. jo jag förstår din tanke sa sjuksystern och det gör nog läkaren med men han kunde inte göra det ...man blir ju så förbannad ...
    Säg att du har fått problem med hälsan pga sömnlösa nätter! Magen kan krångla, migrän är nog inte ovanligt, yrsel och massa annat kan säkert också orsakas av att inte få sova. Överdriv lite om det behövs, annars kanske du blir sjuk på riktigt.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Fusion
    Mamasnest skrev 2008-01-08 13:24:22 följande:
    Säg att du har fått problem med hälsan pga sömnlösa nätter! Magen kan krångla, migrän är nog inte ovanligt, yrsel och massa annat kan säkert också orsakas av att inte få sova. Överdriv lite om det behövs, annars kanske du blir sjuk på riktigt.
    Jo jag sa det till han men det hjälpte inte utan jag fick återkomma då isf ...
    rätt sjukt jag är annars aldrig hemma från jobbet kan jobba även om jag är sjuk på riktigt...
    jaja jag är iaf hemma denna vecka så får vi se vad som händer...
  • Fusion
    Mamasnest skrev 2008-01-08 13:24:22 följande:
    Jo jag sa det till han men det hjälpte inte utan jag fick återkomma då isf ...
    rätt sjukt jag är annars aldrig hemma från jobbet kan jobba även om jag är sjuk på riktigt...
    jaja jag är iaf hemma denna vecka så får vi se vad som händer...
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!