• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Shannara

God natt på er alla! Hoppas på sömn för oss allihop...

Jag sitter här å vaggarvaggarvaggar en vagn... De andra barnen sover... Upptäckte idag att en tand brytit fram på tvååringen, hoppas att det är den som gjort honom sömnlös så att han bli lugnare i natt...

Sov så gott ni kan alla!

♡Jag har världens fem goaste trollungar!♡
  • Mamasnest

Jag kan inte fatta att det bara är några veckor sedan som min minsting bara somnade vid bröstet och ammades varje timme efter kl 22. Nu tar jag redan för givet att hon ska sova från 19-03 utan att vakna. Fast läggningen har krånglat på sista tiden, undra varför.

Pasadena: Jag blir så ledsen av det du skriver, jag känner igen det så himla väl. Det är en klen tröst just nu men det blir bättre. Håll ut och försök att hålla dig över ytan. Kram

Trebarnsmamma på heltid
  • destino

nu har min dotter äntligen somnat, men jag vågar inte hehehe,
    hon vaknar inom en timme, vill kissa, jo, leka...
    men går till säng och spelar att jag sover så hon kanske förtsätter, fram till 6 hade varit min önskemål....
    då hon var bebis förståd jag, men ho är ju 3 år....

• Tvillingmamma2007

Min ena kille sov jättebra inatt bara ett uppvak 45 min efter läggning och nu sover han fortfarande! Andra grabben däremot vaknade var 45: e minut långt in på natten om man säger så och tydligen så var det morgon innan kl 6 men detta får ändå räknas till en av de bättre nätterna, hade dem själv inatt med så.

Hur har det gått för er andra?

• MartinaE

Räknas det som att inte sova om hon fortfarande äter 2-3 ggr varje natt fastän hon är 14 månader? Jag vill klaga någonstans, men ni kanske har det mycket värre?

• siabellon

så länge det är jobbigt för dig så ärdet ju det! så för mig får du mer än gärna klaga här! välkommen!

jag hade en liten liten förhoppning om att denna natten skulle bli bra. men icke!
    han vaknade o var vaken 1 timme precis när jag skulle lägga mig. sen har han vaknat varje timme. så jag har kanske sovit max en kvart per timme hela natten.
    smsade gubben vid halv sju men får inget svar-han ligger väl o sover gott kan jag tro.....är så avundsjuk så jag blir arg!
    JAG VILL OCKSÅ SOVA!

gått bra för er andra?
    mamanest: vad har du gjort för att få det att vända? nyfis!

• Applemum

nu tror jag att vi går i dina fotspår mamasnest....
    i natt sov hjalmar för första gången i sitt 19 månader långa liv fr läggning till kl 6:30!!!!
    det känns som om jag vunnit på lotto! MEN Majken 10 åringen, har hållt mig vaken, hon har spytt å spytt å spytt å ligger nu med hög feber! År inte det ironiskt? Det är väl helt enkelt meningen att jag ska va vaken?

• Tvillingmamma2007
    Applemum skrev 2008-01-12 09:58:41 följande:
    nu tror jag att vi går i dina fotspår mamasnest....i natt sov hjalmar för första gången i sitt 19 månader långa liv fr läggning till kl 6:30!!!!det känns som om jag vunnit på lotto! MEN Majken 10 åringen, har hållt mig vaken, hon har spytt å spytt å spytt å ligger nu med hög feber! År inte det ironiskt? Det är väl helt enkelt meningen att jag ska va vaken?
    Vad skönt att hon sov!! Åhhh typiskt att du inte fick sova också men nån gång så ska det ske!! Förhoppningsvis
  • smurf52

Vet inte direkt om jag passar in här inne..
    Men vill fråga lite om råd. Jag har en grabb på 2½ som sover enormt lite.. Han vaknar runt 7 varje morgon då det är time för dagis och sover inte middag på dagarna.. Kvällarna är det omöjligt att natta honom och trots att han på sitt sätt visar att han är trött så är det Omöjligt att få honom i säng. Testat det mesta.
    Vanligtvis somnar han 21-22 om han varit på dagis 8 timmar.. De dagar han inte varit på dagis och vi haft en vanlig dag hemma får jag honom inte i säng förrän mellan 23-01..
    Som ni förstår går det inte ha det såhär och jag blir rent sagt tokig på all dessa strul och lika tokig på alla bättre vetande som säger att jag ger honom för mycket socker.
    Det stämmer inte och som ni kanske förstår handlar det här om att hitta en bättre passande nattningsmetod för grabben och mig. Hitills har inget fungerat. Men han visar ju tydligt att han är trött. Tips eller råd någon?

• Applemum

Socialombud
    Fasen!!! Jag förstår att ni har det jobbigt! Det finns de i liknande situation här i tråden, jag har en kille på 19 månader som har (kanske haft , han sov bra i natt...) jätte svårt m sömnen men egentligen har det aldrig varit svårt att lägga honom utan problemet är/har varit att han vaknar var tionde till 20 minut från ca 01:00 till morgonen å ibland varit vaken timmar där emellan .
    Hjalmar går ännu inte på dagis men man hoppas ju att han ska bli tröttare den dagen han börjar. Har ni testat någon kur? 5MM eller Anna Wahlgrens (gråtfria)? Eller ngt annat? Mina tips är att dra ner på socker intaget, vi ger även Hjalmar örtte som skall främja sömnen. I tråden finns det även flera tips om omega 3 och 6 som man kan köpa på hälsokosten. Men häng gärna här så vi får följa dig... Kanske hittar du dundertricket !!!

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!