• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Fusion
    Mamasnest skrev 2008-01-16 22:21:25 följande:
    www.growingpeople.se/templates/Page.aspx...
    Tack för länken ...
    Precis så som vi har börjat med att testa från igår...
    Att lägga honom har aldrig varit några större bekymmer han ligger lugnt kvar och somnar snart in utan större protester , men just detta att han vaknar i tid och otid efter bara kanske 1 timma som han nyss precis gjorde hör jag, det är det som är jobbigt..
    Och visst har man plockat upp honom då man tycker synd och att man inte vill höra dom skrika är nog felet man har gjort från början tror jag men så är det med första barnet man lär sig väl av erfarenhet så att säga..oftast jag som tycker synd om honom
    men vi ska testa detta ett par dagar och utvärdera och hoppas på det bästa...
  • Mamasnest

Fusion: Min dotter somnar också bra i sin säng men vaknat också massor på natten.
    Dags att krypa till kojs, här finns ingen att dela nattpasset med. Jäklar vad sambon ska få ta barnen när han kommer hem på tisdag.

Trebarnsmamma på heltid
  • Fusion
    Mamasnest skrev 2008-01-16 22:34:42 följande:
    Fusion: Min dotter somnar också bra i sin säng men vaknat också massor på natten. Dags att krypa till kojs, här finns ingen att dela nattpasset med. Jäklar vad sambon ska få ta barnen när han kommer hem på tisdag.
    haha stackars honom , jag sitter uppe ett par timmar till , har passat på att se en del skräckfilmer den senaste veckan för det får jag inte tjejen till att se..sen kryper jag till kojs lite senare
    för att sova till klockan 8-9 och då tar jag morgonpasset igen medans hon får sova ett par timmar i lugn och ro..
  • michiara

är det inte ena ungen så är det den andra min minsta är sjuk, har blivit jätteförkyld så iofs har jag liite överseende med att hon vaknat flera ggr inatt. Men så har hon börjat drömma mardrömmar så varje gång man sover som bäst lägger hon av ett illvrål så man flyger upp i taket med håret rakt ut och uppspärrade ögon andréa har sovit bättre inatt. Ska väcka henne strax så hon ska åka till skolan.

hur har det gått för er andra?

Alla magsjukor = Inte vistas bland andra på minst 48 timmar, det ska väl inte vara så svårt.
  • 3hjärtan

Härlig start på dagen kl 5... sonen kräktes! O mannen som åker till Sälen torsd-sönd...det är ju redan tufft som det är! Dock är han såååå värd att få komma iväg o göra ngt KUL! Men jag då... o magsjukt barn... Måtte man klara sig själv o slippa magsjuka...

• michiara
    3hjärtan skrev 2008-01-17 06:34:28 följande:
    Härlig start på dagen kl 5... sonen kräktes! O mannen som åker till Sälen torsd-sönd...det är ju redan tufft som det är! Dock är han såååå värd att få komma iväg o göra ngt KUL! Men jag då... o magsjukt barn... Måtte man klara sig själv o slippa magsjuka...
    usch och bläää
    Alla magsjukor = Inte vistas bland andra på minst 48 timmar, det ska väl inte vara så svårt.
  • Tvillingmamma2007

Godmorgon tråden! Mina grabbs vaknade sjukt många gånger igår mellan 19.30 och 00 men sov sedan till 06! Båda två dessutom, såå sköönt. Idag skulle BVC ringa upp angående pruttigheten får se vad de säger.

• Tvillingmamma2007

Nu har BVC ringt upp och denna lät inte lika "dömmande" som den jag pratade med igår, tur. Ska testa att utesluta all mjölk i minst 3-5 dagar. Jag trodde man var tvungen att göra det längre men hon sa att det brukade visa sig snabbt...jaja ingen hindrar en väl från att testa lite längre iaf.

• Jamson

Varför skrev jag överhuvudtaget att det verkade fungera????
    Man ska bara hålla tyst om något börjar gå vägen.
    Hon somnade 22.30, vaknade 23.30, 01. 02, 03, och sov sedan i o f s till 8 men i alla fall!
    Tyst min mun får du socker!

• michiara
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-01-17 08:42:20 följande:
    Nu har BVC ringt upp och denna lät inte lika "dömmande" som den jag pratade med igår, tur. Ska testa att utesluta all mjölk i minst 3-5 dagar. Jag trodde man var tvungen att göra det längre men hon sa att det brukade visa sig snabbt...jaja ingen hindrar en väl från att testa lite längre iaf.
    3-5 dagar låter lite tycker jag
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!