• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Fusion

nu ska man till jobbet och vila upp sig , underbart att höra mina maskiner och ha hörselskydd på sig istället för att vara hemma..
    Lillplutten tog en rekordkort lur här nu på förmiddagen hela 24 minuter fast han är trött så ögonen står i kors...
    Som jag skrev innan att jag beundrar er som har flera barn i jobbig ålder att ta hand om samtidigt som vi klagar som bara har en skrikapparat att ha hand om...

Dammigt i rummet har inte vi heller och ventilationen funkar så jag tror inte att vi har torr luft heller..

Ha en bra kväll med er...

• Pasadena
    Mamasnest skrev 2008-01-17 14:05:20 följande:
    Nja, mamma jobbar rätt mycket nu och mormor blir så stressad när de gnyr. Sambon skickade nyss ett mail där han skrev att han läst att en av de vanligaste anledningarna till att spädbarn vaknar mycket på natten är dammiga rum eller torr luft i sovrummet. Jag ska sätta på luftfuktaren direkt i kväll och se vad som händer. Dammigt är det INTE!
    BERÄTTA sen hur det går! Imorgon står jag och hänger vid låset på elgiganten iså fall.
  • 3hjärtan

Inser ni hur knäppa vi är?! Försöker hela tiden finna svar, lösningar, idéer för att få ordning på situationen! Eller, vadå knäppa, vi har ju en sjujäklars överlevnadsinstinkt att vara stolta över! Nu har jag efter om o men fått mina twins att sova. Kräksjuke sonen är piggare o kom just in i lekrummet o säger "Mamma, titta va stökigt det är..."Flört-3 år på dagen! Så det gav mig en spark i baken!

• Tvillingmamma2007
    Mamasnest skrev 2008-01-17 14:05:20 följande:
    Nja, mamma jobbar rätt mycket nu och mormor blir så stressad när de gnyr. Sambon skickade nyss ett mail där han skrev att han läst att en av de vanligaste anledningarna till att spädbarn vaknar mycket på natten är dammiga rum eller torr luft i sovrummet. Jag ska sätta på luftfuktaren direkt i kväll och se vad som händer. Dammigt är det INTE!
    Men det räcker väl att öppna fönstret!? Ja inte för att få bort damm men för att höja luftfuktigheten menar jag. Vi har typ alltid fönstret öppet i grabbarnas rum och svalt (ej drag såklart) är ju också jättebra, ca 17-18 grader eller nåt gäller ju en själv också.
  • Tvillingmamma2007
    3hjärtan skrev 2008-01-17 15:03:58 följande:
    Inser ni hur knäppa vi är?! Försöker hela tiden finna svar, lösningar, idéer för att få ordning på situationen! Eller, vadå knäppa, vi har ju en sjujäklars överlevnadsinstinkt att vara stolta över! Nu har jag efter om o men fått mina twins att sova. Kräksjuke sonen är piggare o kom just in i lekrummet o säger "Mamma, titta va stökigt det är..."-3 år på dagen! Så det gav mig en spark i baken!
    Jo Jag letar och letar febrilt, nu är det ju mjölkuteslutning som gäller här...sen är det väl nåt annat haha.
  • Längtan01

Här är en till som inte får sova på nätterna ´TROTTS att barnen är 3år!.....grrrrr
    Har twins, och tösen vaknar än idag 2-6 gånger varje natt *SUCK*.
    Vet inte hur man ska göra, men orkar inte gnälla längre för jag får ingen hjälp ändå varken från läkare eller pedagoger

Kramis en TRÖTT mamma

• Pasadena

Usch blir så frustrerad när dotter inte sover på dagen. Hon har sovit en halvtimme kl 9 och 20 minuter vid 13 och nu vägrar hon sova mer och bara skriker. Kul det kommer vara fram till läggningen ikväll med en gnällig trött bebis Jag blir bara så trött på detta ibland..

• Shannara
    Mamasnest skrev 2008-01-17 13:18:10 följande:
    Usch ad jag känner mig irriterad. Man får inte sova på nätterna och på dagarana ska man orka släpa på en gnällig bebis OCH roa en 2-åring OCH orka förhöra läxor, laga mat, tvätta, städa osv. Jag behöver lite andrum nu känner jag.
    Synd att inte du och jag bor närmare varann... Då kunde vi hjälpas åt!!!

Här sitter jag med mina fem... Ja du vet... Och du med dina tre därborta... Tänk om man typ kunde äta hos varann ett par dagar i veckan och hjälpas åt med tvätt och barn...

Även om det blir fler barn så är man i alla fall två vuxna då... (och slipper laga mat ett par dagar i veckan)
    ♡Jag har världens fem goaste trollungar!♡
  • Shannara

Nu ska ni få höra tjejer och killar...

Inatt fick jag efter en hel del krångel sova mellan 23,30 och 07,20 med uppehåll för en amning vid 04,40 som var lite bökig med näsdroppar och grejjer...

Vill ni höra hemligheten???

Tre sjuka ungar, utslagna av feber... Hmmm... Tråkigt att det ska vara så... Men jag är i alla fall lite piggare och orkar torka näsor, rumpor och trösta mitt i förkylning, feber och magsjuka (lite jobbigt med fem barn).

♡Jag har världens fem goaste trollungar!♡
  • Lilla Mamma

har en liten gosse på 4 mån som inte vill sova middag- någonsin!!! Han sover kanske 10 min för att sen vakna och gallskrika! Hu, hinner inte med någonting!!

På natten sover han mellan 8-11 då jag väcker och matar annars vaknar han vid 4-5 och vill äta... men som inatt, så vaknade han så dags ändå... hm

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!