• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Mamasnest
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-01-18 10:33:51 följande:
    Mamasnest:Jo våra väcker varandra ibland men inte jämt men de sover ju som krattor med båda två. För dig blir det säkert annorlunda om den äldre sover bra menar jag. Hm vi kanske borde ha våra i varsina rum men jag tycker det är så svårt att lägga dem själv då samt att lugna dem på natten om de vaknar samtidigt. Men även jag ska ta mig en funderare...vi har ju haft dem i varsina i omgångar fast med en vuxen i varje med och vi kanske väcker dem också.Applemum:Önskar dig all lycka och hoppas ni får fortsätta sova
    Om de sover i varsitt rum kanske de inte vaknar samtidigt?!
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Jag tror att jag blir tokig! Nu har jag varit ensam med barnen i 2 veckor i morgon och sett fram emot lite hjälp och avlasting på tisdag, då blir sambon erbjuden övertid i en vecka i Skottland från torsdag nästa vecka. Det innebär att han kommer hem kl 23 på tisdag och åker onsdag morgon igen. Jag vet inte om han tar det eller inte men det är grymt bra betalt så det är svårt...
    Är det meningen att jag aldrig ska få sova???

Trebarnsmamma på heltid
  • Tvillingmamma2007
    Mamasnest skrev 2008-01-18 12:14:37 följande:
    Om de sover i varsitt rum kanske de inte vaknar samtidigt?!
    Nej det är sant men som de skriker så vaknar ju hela huset haha

Hm tråkigt med övertiden men pengar behöver man ju alltid. Suck
  • Mamasnest
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-01-18 12:22:17 följande:
    Nej det är sant men som de skriker så vaknar ju hela huset hahaHm tråkigt med övertiden men pengar behöver man ju alltid. Suck
    Ha ha, jag brukar faktiskt småle lite när jag tänker på att lillans skrik måste höras upp till grannarna, de stör alltid oss annars.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Britha

Är så trött idag, Theo har vaknar 9 ggr i natt. En vanligt natt men jag är helt slut därför ena gången var han vaken mellan 01:30-03:15, ville inte somna om. Kommer inte få nått gjort idag!!

• Fusion

fy fan vad less jag blir ...nu fick jag ett smärre utbrott här hemma orkar fan inte höra mer skrik snart ..är det inte sömnlösa nätter med skrik så är det skrik hela dagarna vad fan man än gör skriker han , kan inte ens lägga honom ifrån sig 10 minuter så man kan duscha eller gå på toaletten..är det ett jävla monster man har fått som gör allt för att man ska tappa humöret och bli ilsken kan man inte ha fått en normal unge för , ge mig tips på hur man ska få han att bara för en dag vara som ett vanligt lugnt barn som jollrar och kan ligga en liten stund för sig själv innan han blir en pappa mindre..

• Mamasnest
    Fusion skrev 2008-01-18 12:42:28 följande:
    fy fan vad less jag blir ...nu fick jag ett smärre utbrott här hemma orkar fan inte höra mer skrik snart ..är det inte sömnlösa nätter med skrik så är det skrik hela dagarna vad fan man än gör skriker han , kan inte ens lägga honom ifrån sig 10 minuter så man kan duscha eller gå på toaletten..är det ett jävla monster man har fått som gör allt för att man ska tappa humöret och bli ilsken kan man inte ha fått en normal unge för , ge mig tips på hur man ska få han att bara för en dag vara som ett vanligt lugnt barn som jollrar och kan ligga en liten stund för sig själv innan han blir en pappa mindre..
    Det här känns inte som vidare tröst just nu, men försök att komma ihåg att det här inte varar för evigt. Väldigt få barn fortsätter att skika och inte sova upp i ålder.
    Kom också ihåg att han inte gör det för att djävlas mot dig utan för att han inte kan kommunicera bättre, när han kan berätta för dig var som är fel blir det också lättare.
    Är det bara när han ligger ner som han har svårt att sova? Hur sover han i bilstolen?
    Trebarnsmamma på heltid
  • Fusion
    Mamasnest skrev 2008-01-18 12:49:02 följande:
    Det här känns inte som vidare tröst just nu, men försök att komma ihåg att det här inte varar för evigt. Väldigt få barn fortsätter att skika och inte sova upp i ålder. Kom också ihåg att han inte gör det för att djävlas mot dig utan för att han inte kan kommunicera bättre, när han kan berätta för dig var som är fel blir det också lättare. Är det bara när han ligger ner som han har svårt att sova? Hur sover han i bilstolen?
    jo jag vet att det inte varar för evigt , men när det inte är en endaste lugn stund på hela dygnet så tappar man tålamodet ..och självklart är det inga djävlas heller..i bilen sover han bra men man kan ju inte sitta i den och köra om dagarna och hela nätterna för så fort det står still börjar han...
    men han kan vara utvilad och ha fått mat MEN han kan inte ligga själv mer en max 10 minuter fast dom 10 minuterna är under protest , det är inte så att han leker eller sträcker sig efter leksaker som man lägger fram som många andra barn gör..jag vet man ska inte jämföra barn men man vill ju att det ska vara så iaf nån dag.. han vill helt enkelt att det ska röra på sig hela tiden...ha han i famnen är lönlöst om jag sitter vid datorn utan jag måste gå runt i huset...
  • Fusion

Man kan på nått sätt förstå en del människor som gör sina barn illa man får inte tyst på dom det känns som om man skulle vilja slänga ut dom genom fönstret , som tur är har dom flesta den spärren att man inte gör det...Missförstå mig nu inte för jag skulle aldrig kunna göra nått sånt..

• Mamasnest

Fusion: Anledningen att jag frågade om bilen var sovställningen. Som sagt, min mellantjej hade ju reflux, därför sov hon ju knappt alls. Sittandes i bilstolen därmot gick bra eftersom hon då inte fick sura uppstötningar. Anteckna allt sånt du kommer på, kanske anledningen är medicinsk ändå?!

Trebarnsmamma på heltid
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!