• Nilam84

    Tips på julklapp till nyfödd bebis?

    Snälla hjälp!!!...står helt still alltså.. tjejen är bara 11 dagar nu..nån som har nån bra idé?

  • Svar på tråden Tips på julklapp till nyfödd bebis?
  • flygare

    Hej vår dotter är 2 mån på juldan, hon ska få ett babygym

  • mikalala

    eftersom vi tänkte att vår 5 veckors inte brydde sig alls om paket då så tänkte vistrunta i det helt men sedan kom vi på att vi gick och köpte varsitt paket till henne på varsitt hål så blev det mer som en juklapp till partnern då köpte vi saker som vi tänkte skulle vara bra att ha på sikt en bok oh ett klädesplagg blev det....

  • wity

    Badcape
    Bäddset till spjälsäng/vagn
    Snuttefilt/Gosedjur
    Dreggellappar/Haklappar i tyg
    Min första bok
    Lära-äta-själv-bestick (det går fortare än man tror)
    Badleksaker
    Bumbo-stol
    Tavlor eller gardiner till barnrummet


    Sömnbrist - Javisst !!!!!!!!
  • Önskan

    Det är ju mer en present till föräldrarna att använda till barnet, så tänk på vad de kan tänkas ha användning för.
    En bok med visor? En cd med vaggvisor som de kan sätta på vid läggdags? Min son älskar de sånger vi sjungit sen han var helt ny!

  • VilkenLycka

    Nått som små bebisar kan ha glädje av från första stund är en mobil (inte en telefon då... ). Kolla bara så att det är en sån som rör sig länge efter att man puttat till dem, de tycker jag är bäst. Många stannar med en gång. Designtorget har fina och Granit har en stomme som man hänga egna kort/grejer/julgranskulor i klatchiga färger i. Annars brukar barnfackhandeln ha oxå.

  • frugus

    Ta några konstnärliga vackra kort på henne som ni sen kan framkalla! Hon är ju för liten för att fatta nåt nu, men när hon blir större och har jättefina "konstvärk" som visar hur hon såg ut som nyfödd tycker hon säkert det är jättespännande. Googla lite för inspiration eller kolla på denna hemsidan (han har fotat våran dotter 14 dagar gammal). Man kan ju fota själv om man inte vill gå till ett proffs (som ju konstar rätt mkt)

    www.danielphoto.nu

  • borrstål
    Nilam84 skrev 2007-12-17 12:39:43 följande:

    Snälla hjälp!!!...står helt still alltså.. tjejen är bara 11 dagar nu..nån som har nån bra idé?


    Kläder eller någon bitring till att tänderna kommer.

    Har barnet äldre syskon så kan ju kläder vara något som redan finns, men en extra mössa eller vantar är ju alltid "bra att ha saker"
  • borrstål
    fialisastina skrev 2007-12-17 12:56:45 följande:

    I ärlighetens namn, vi köpte typ inget till Theo hans första jul, det kändes lite meningslöst att köpa paket och slå in, som man själv satt och öppnade sen Jag hade ganska kass fp så vi valde faktiskt att köpa paket till stora tösen istället, som kunde uppskatta det. Presenter kommer det ju ändå från släkt och vänner till den lille.


    I ärlighetens namn det mest onödiga svaret. TS bad om tips, ingen bryr sig att du var för snål för att köpa en present till din son och storasyrran istället.
  • BuoBä
    borrstål skrev 2019-09-23 21:23:15 följande:

    Kläder eller någon bitring till att tänderna kommer.

    Har barnet äldre syskon så kan ju kläder vara något som redan finns, men en extra mössa eller vantar är ju alltid "bra att ha saker"


    Barnet i TS är 12 år vid det här laget så problem är troligen löst.
  • borrstål
    BuoBä skrev 2019-09-23 21:39:27 följande:
    Barnet i TS är 12 år vid det här laget så problem är troligen löst.
    Och ingen annan i världshistorien kommer fundera på julklappar till nyfödda menar du?
  • Litenekorre

    Den första julklappen jag köpte till mina tjejer var en babygunga från Only Handmade. Efter 2,5 år användes gungan fortfarande :)

    Sen fick de även lite pyjamas och andra myskläder från släktingar. 
    Så himla härligt med första julen :) Lycka till!

  • Rebecca1987

    Jag har valt till min dotter som nu är 6,5 vecka att hon får en extra summa på sitt sparkonto denna jul. Och en snuttefilt. Sen ska vi ha dop med den 11 januari

Svar på tråden Tips på julklapp till nyfödd bebis?