Inlägg från: Solaika |Visa alla inlägg
  • Solaika

Sockerpullornas tråd

Okej.. nytt år o nya tag..
    Här kommer det inte bli några "bara för att" tårtor det närmaste året.. Jag har nämligen blivit utmanad. Mina föräldrar har utmanat oss till viktnedgång. Jag är ganska kraftigt överviktig o behövde en sån här puff för att komma igång. Vi började bra igår med en promenad på 1,5 timme.
    Så allt tårtande som blir kommer att vara till andra.
    Tänkte bara delge er detta eftersom jag med all sannolikhet kommer behöva lite puff nån gång då o då.. o ni här är ju alldeles underbara.

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Solaika
    Pannkakan skrev 2008-01-02 12:28:21 följande:
    Nu drar jag utomlands ca två veckor. Första veckan kommer jag nog inte hänga mycket på nätet, kommer (nog) vara fullt upptagen av annat, men sen hoppas jag kunna vara åter hos er.
    Åh va härligt! Ha det riktigt bra!
  • Solaika
    MariaX m 2 skrev 2008-01-02 12:43:24 följande:
    Ha det bra Pannkakan !!Solaika - Håller tummarna för att viktutmaningen ska gå bra Här jobbas det för fullt med det men inga resultat direkt Hur ska du göra, viktväktarna, GI eller bara sunt förnuft och motion?
    Sunt förnuft och motion i första hand.. lite inne på GI.. har tid på vårdcentralen här i slutet på månaden för att få hjälp. Jag är inte tillräckligt stark för att fixa det själv. Hoppas du ser resultat snart! O du.. mer MSN-aktivitet från dig tack!
    Maraschino skrev 2008-01-02 12:54:39 följande:
    Vill önska Lycka till och ge ett tips som du kommer ha stor nytta av om du vill använda det!! Bli medlem på aftonbladets viktklubb, det är enkelt och finns en massa riktigt bra recept! Kan oxå säga att det verkligen fungerar om man inte fuskar!!
    Tack! Ska kika där o se om det är nåt för mig.. Mitt största problem är väl egentligen att jag är hemskt kräsen med maten.. Det finns saker i botten som gör att jag heller inte kan tvinga mig att äta sånt jag inte tycker om.

Ni är så goa!!
  • Solaika

JLF - Tack sötnos! Jag vet hur jag ska klä mig för att inte se så stor ut som jag är. Men jag är faktiskt ganska kraftigt överviktig.. frågar du BMI-kurvan så är det fettma.. FET vet jag att jag inte är.. men klart överviktig.. Har ca 30 kg som ska väck..

• Solaika
    UWO BaraJag skrev 2008-01-03 16:18:20 följande:
    Äre sant?! Tycker inte det såg så ut när vi sågs.Pankis: trevlig resa!!!
    Mmh.. tyvärr är det helt sant.. önskar det inte va så..
    Jag håller föresten på o pular med bilder på lillasyster *flirt flirt*
  • Solaika

Kramar vill man väl alltid ha??

Jättefin bukett som vanligt!!

• Solaika
    MariaX m 2 skrev 2008-01-04 13:14:25 följande:
    Solaika - Tack! Den var kul att göra oxå, inte såå pillig
    Sockerblommor är ju alltid pilligt Tycker jag.. jag borde öva mer.. men jag har ingen FP hemma.. o inte råd att fixa.. egentligen inte tid heller.. dumma PM..
  • Solaika
    MariaX m 2 skrev 2008-01-04 13:31:00 följande:
    Jag gör ju min egen fp så den är billig men man måste ju ha CMC elelr tylose förstås. Men det går åt en rackarns massa ståltråd
    Jag får nog ta upp sånt i sommar eller nåt tror jag.. När jag förhoppningsvis har mer tid.. Råd kan man ju ta sig.. men just nu tar skolan allt för mycket av min tid..
  • Solaika

hihi.. va söta ni är *fnittrar i bakgrunden*

• Solaika

Tussa - Gärna början av augusti då.. så inte skolan hinner börja för hösten. Kan bli lite knivigt för mig att komma då.

JFL - såg knappt gott ut med chokladtårta.. *dreggla*

Pannkis!!! *attack-krama*

Svar på tråden Sockerpullornas tråd