• JFL

Sockerpullornas tråd

Ljuvlig som alltid Maria. Dina buketter är otroliga och sen älskar jag den lilla kristyr-touchen på dina tårtor. Det är verkligen pricken över i-et.

ღElsa & Aliceღ
  • JFL

Ankmor: åh vilka fina doptårtor. De vart helt underbara. Det gjorde väl inget att den fick små kondenspärlor på sig, passar med temat.

Jag är hemma och är sjuk mad halsfluss
    Var hos doktorn idag och har fått penicilin så jag hoppas att jag mår bättre imorgon så jag orkar städa lite. Vågar jag baka tårtbotten och muffins imorgon? Är smittfri på torsdag egentligen. Men det kan väl inte smitta genom bakverk som bakats i ugnen eller?

Jag bakade CC i söndags och blev ganska nöjd med dem. Kika gärna i galleriet om ni missat de i bildtråden.

I ღ cakes
  • JFL

Ankmor: tack för svaret. Jag varken, hostar, nyser eller är snorig så det är lungt. Engångshandskar och handsprit har jag hemma. Måste pigga på mig innan jag ens funderar på att baka eller nått sånt. Är så trött och frusen. Jag har inte haft halsfluss sedan jag var liten.

Tack så mycket för komplimangerna för min CC. När jag var inne på din sida för att titta på tårtorna såg jag din HelloKitty-tårta. Elsa villa ha en sån på kalaset och utbrast genast hur fin den var och ville bara titta på den . Men hon "vill ha mera guld på" som hon säger. Hon är väldigt specifik på hur den ska se ut, och jag som knappt har tittat på HelloKittybilder än . Nåja jag är bara glad att jag slipper göra hajtårtan som hon först ville.

I ღ cakes
  • JFL

Sexymala: du får GÄRNA beklaga dig här . Det är så skönt att jag ofta missar de frågorna när jag skummar igenom tråden på kvällarna, men jag har sett att det har varit några sådana nu på senaste. Men jag brukar få de frågorna direkt i GB istället Skrikandes

I ღ cakes
  • JFL

Precis. Så irriternade när folk bara bläddrar förbi TS och bara skriver. Oftast finns svaren i bloggarna eller några sidor  tillbaka.
    Samma sak i bildtråden.

I ღ cakes
  • JFL

Jag saknar mycket alla komentarer om tårtorna. Dels saknar jag själv att få feedback, när jag väl gör nått, men också det positiva i tråden som bli när någon gör en tårta. Tror att bildtråden tyvärr gör att  många inte känner sig "tvingade" till att skriva nått om tårtan, men när tårtorna hamnade direkt i tråden så skrevs det ju alltid kommentarerer om alla bilder.
    Men visst ibland fylls över en sida per dag med bilder på tårtor så det blir ju många tårtor. Men det var ju inte ovanligt att jag kommenterade över 10 tårtor per gång heller förut.

Tillslut Maria, tappade jag också orken till att kommentera alla. Jag känner mig inte delaktig i tråden längre, även om jag kikar in där varje dag.

Men det är ju sant, det är därför vi har denna

I ღ cakes
  • JFL

Hej Jessica, älskade vännen  Tack så mycket!

Åh en ny tårta av dig, hojta till när du har fått in en bild, är alltid nyfiken på dina skapelser. 

I ღ cakes
  • JFL

Maraschino: Åh vad jobbigt med sjukdomar och foglossning. Det sista är avskyvärt och har full förståelse till att du inte orkar med tårtor just nu. Tycker att det är trevligt att du kikar in här lite då och då iallafall och håller kontakten, även om du inte tårtar, för denna tråden är till för foglossningar, sjukdomar, glädje och allt annat än tårtor också

Jaha, var det chutzpahs tårtor som de visade på bröllopsbananza. Jag glömde bort att kolla på det programmet, fast jag hade tänkt det. Var det bra det hon sa? Var det nått att se?

Jessica: Oförändrat tyvärr, trodde att jag skulle känna mig bättre redan, har sagt att jag ska jobba imorgon, men vet inte om jag orkar det. Men jag måste väl det. Japp på lördag är det kalas. Jag hade hoppats att jag skulle vara lite bättre redan idag så att jag kunde göra muffins och tårtbotten och lägga i frysen. 

Tussa: Gillar också att du är här och håller kontakten med oss.

Solaika: Vad kul, grattis!

I ღ cakes
  • JFL
    Solaika skrev 2008-02-06 18:18:32 följande:
    Ja, det är ju alltid trevligt när JFL tittar in Tyvärr har inte jag haft så mycket tid de senaste dagarna.. har tagit hand om en sjuk sambo o umgåtts med honom istället för datorn Det är jättekul med Aiwendil o hennes tårtor.. hon är verkligen jätteduktig. Visst verkar det ha varit lite "normalt" igen.. men näe.. det känns ändå inte som förr.. tråden har tappat sin personlighet.
    Generad Äsch.

Ja den har tappat en heldel tyvärr. 
    I ღ cakes
  • JFL

Maria: åh vad kul med tidningen Du har verkligen talang för blommorna.

Soliaka:

I ღ cakes
Svar på tråden Sockerpullornas tråd