• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • UWO BaraJag
    Solaika skrev 2007-12-29 00:21:03 följande:
    Jag har faktiskt varit hos veterinär idag.. o kommit fram till att lugnande inte är så jättebra för honom eftersom hans metabolism inte funkar så bra.. så just nu har vi feromoner i lägenheten som lugnar honom jättebra.. inomhus.. han sover bara.. men ute.. har fått tips om att man kan ge valerina annars.. känns ju lite mindre elakt mot hans kropp än knark.. men jag vet inte.. vad säger du som kan mer?
    Låter toppen! Precis vad jag tänkte föreslå!
    (vi rekommenderar också feromoner i första hand).
    Solaika skrev 2007-12-29 00:26:11 följande:
    haha.. jaja.. ni ÄR väl gamla då Nu MÅSTE jag gå.. Gonatt på er!
    TACK! Då var det klargjort!
    ...och med ålderdom kommer respekt!
    Så sätter du dig på ett cafe nånstans och bjuder dig själv på te... (Thåström)
  • JFL
    Solaika skrev 2007-12-29 00:26:11 följande:
    haha.. jaja.. ni ÄR väl gamla då
    Inte gamla, men VISA
    ღTårtJennyღ
  • UWO BaraJag
    JFL skrev 2007-12-29 00:31:14 följande:
    Inte gamla, men VISA
    När ska tårtan vara klar? Vad är det för något?
  • JFL

Jag ska leverera den på nyårsafton mitt på dagen.

Den ska se ut så här:
    Chokladbotten, hallonmousse, chokladbotten, passionsfruktsfromage, chokladbotten, mörk chokladganache, svart marsipan
    35 bitar
    Ranka med vita ph-orkidéer
    Två fyrkantiga tårtor, lite snett

Så jag antar att jag gör en på 25 bitar och en på 10 bitar, har inte riktigt räknar klart på den.

Det jag har bestämt mig för är att jag gör blommorna i morgon och på söndag. Ska baka botten och göra fyllningar hemma. På måndag tar jag allt till jobbet och fyller och monterar tårtan. Där har jag svart marsipan och en kavlingsmaskin så gör det täckandet lite lättare iallafall.

Har aldrig gjort våningtårta där våningarna står på varandra så det är lite pirrigt. Schacktårtan är förlaga till hur de ska stå, men den är ju fusk eftersom det är en dummie + att det var över ett år sedan jag gjorde den.
    ღTårtJennyღ
  • UWO BaraJag

Ok!
    Är det beställaren som velat ha svart marsipan över hela? Brukar du försöka avråda, eller låter dem hållas? *nyfiken*

• MariaX m 2

Men flickor!! Här kollar man tråden var och varannan kväll men aldrig är ni här

Solaika - Kram!!!!

Kul att se dig UWO  !!

JFL - Tror det kommer gå jättebra med tårtan och förresten kan det väl inte vara så att man är gammal när man började 1:an 1980????!!!

Puss på dig Pannkis!!

Dagen tårta, inte nöjd men det får duga. Måste sätta mig och terapi-göra lite blommor tror jag

Riddartårta till min 6-åring. Fylld med daimchoklad-ganache och apelsingeisha-ganache.

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • JFL
    UWO BaraJag skrev 2007-12-29 00:47:26 följande:
    Ok! Är det beställaren som velat ha svart marsipan över hela? Brukar du försöka avråda, eller låter dem hållas? *nyfiken*
    Det är hon som har bestämt allt

JAg har inte orkat råda eller avråda i detta fall. Hon vet nog vad hon gör

Tur att jag inte drack mera igår Oskyldig. Fick för mig innan jag somnade att jag måste ringa och kolla om det finns svart marsipan på jobbet. Ringde i morse och tjejen jag pratade med hittade inte någon så jag slängde mig i bilen och åkte dit och letade . Hittade ett paket (2,5 kg) så nu är jag lugn igen. På  vägen hem möötte jag farbror trafikpolisen och jag fick blåsa och han kollade bilen. Har haft körkortet i 2,5 månad bara. Men han var nöjd över bilen och min nykterhet så det var tur Kyss 

Nu ska jag börja. Ska hitta lite bra bilder och sedan sätta igång!
    ღTårtJennyღ
  • JFL

Åh nu har jag hamnat i stiltje igen. Plockade undan allt för att vi skulle äta middag, och jag lyckas inte komma igång i gen med bladen, tänk att det ska vara så svååååååååårt!

ღTårtJennyღ
  • JFL

Nej det blir inga flera blad idag. Orkar inte.  (Men jag borde verkligen) Gråter

Får fixa imorgon.

ღTårtJennyღ
Svar på tråden Sockerpullornas tråd