Inlägg från: Tindras äiti |Visa alla inlägg
  • Tindras äiti

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

pust* nu hittade jag hit
    va på ul i dag allt såg toppen ut..en sån lättnad
    ska i fortsättningen gå på tillväxt ul för säkerhets skull..
    bf blev ändrat från 6/6 till 9/6.
    magen e väldigt skum just nu måste jag säga..vet inte om d e jul maten lr vad d e....från att inte fått behålla nått till att vara näst in till förstoppad inte roligt nått utav d....

• Tindras äiti

fistlar jag kan lova att man känner dom...har op för fistel låg å grinade på sängen i två veckor , kunde inte sitta stå lr gå på toa bara ligga på mage å droga mig med morfin tabletter :-/
    tillslut släpa min mamma med mig under tvång till akuten( tyckte d va så pinsamt..va skulle jag säga liksom?? hej jag har ont i röven...visste ju inte va d va !)fistel är en böld kan man säga en ficka i tarmen som varfylls och kan för grena sig i fistelgångar alltså dom kan bli väldigt stora å utbredda( rätta mig någon om jag har fel) jag fick op bort den så jag hade ett stort öppet jack innefrån tarmen å ut i analöppningen som dom satt ett dränage för att få tömt ordentligt..*vidrigt*kunnde inte gå på toa utan att ha en duchslang i arslet...

Mammasknodd skrev 2007-12-30 11:43:14 följande:
    Hej hopp alla! Ska skynda mig och skriva nu... Måste hinna dammsuga medan gubben och sonen är ute och leker i den nykomna snön...Aj då, att Crohns ska vara värre?! Men det är nog som du säger Madde, att det är individuellt... Blir spännande dock och höra vad exakt jag har. Just nu är jag ju ändå hyfsat bra, och då kommer dessa tankar om att jag kanske bara inbillat mig. Att jag inte alls är sjuk och bara slösar läkarnas tid.Hur ter sig Fistlar egentligen? Hur känns dom/ser de ut? Hur vet man att man har dom? Vad gör man åt det?Många frågor... men annars får man ju inte svar
  • Tindras äiti

fin i kanten är inte min bästa sida

Lone Star State skrev 2007-12-30 18:17:02 följande:

Tindras Äiti: vilket härligt avslappnat språk du har *diggar* Din alvarliga situation blev genast lite rolig.. Hihi
  • Tindras äiti

den i tarmen e bort op men man får garanterat nya , därimot har jag alltid 18 00000 fistlar i ljumskar å på blygisarna sååå förbannat ont har op 13 ggtr i underlivet för fistlar, nu d senaste har jag tagit en steril nål å stuckigt hål själv men d gör ju så ont att man vill dö ...för nån mån fick ja en precis mellan röven å d heliga D GJORDE ONT fattades bara att man va på en cyckel semester oxå!!

MaddeK81 skrev 2007-12-30 22:30:33 följande:
    [citTindras äiti: Usch det låter hemskt! Hur har du det med fisteln nu då? Själv fick jag också jä*ligt ont först när min fistel uppstod, jag fick som en stor knöl på utsidan av underlivet, gjorde svinont när jag gick på toa, fick febet o.s.v. Jag trodde att jag hade fått bråck av att sitta på toa med kramper men det visade sig va en fistel som dom fick öppna upp genom operation. Hade asont efter det också men sedan jag fick stomi så har jag vääääldigt lite problem av den, har som sagt inte ont alls av den. Det som fortfarande är negativt är att det kommer sekret från ändan den vägen, man är ju inte torr i tarmen fast man har stomi, speciellt inte med en mer eller mindre inflammerad ändtarm. Kännes sig inte så fräsch med att ha sex och så...
    [/citat]
  • Tindras äiti

maddek81:d jag har e fistlar inte alla som får bölder kanske har d men mina är.dom som jag får i ljumskarna liksom brer ut sig i gångar och lämnar hål efter sig så när huden läkt ihop igen så fylls d liksom på har öppnat många op ärr och tömt flera ggr vilket gjort att huden där e väldigt spännd och spricker lätt när en böld bildas. vad jag menar med garanterat är att min läkare sa att JAG garanterat kommer få nya som den i tarmen som jag op bort och många med crohns ofta får fistlar i tarmen, har dom fått en så e d oftast inte den sissta

• Tindras äiti

a tyvärr e d nog så jag har änna lärt mig leva med d nu men fan va jobbigt d e asså har alltid bölder som blöder å varar...väldigt sexigt!!!har nog provat alla bedövningssalvor som finns inget hjälper så ibland får man bara ta å hålla sig hemma för gå d kan man inte..ska bli interessant nu när jag e gravid igen hur ska jag nå att hålla rent å sticka hål på dom jävlarna inget jag gärna ber min sambo om *uhäää* förra ggn så klarade jag mig utan bölder men inte denna......

MaddeK81 skrev 2008-01-02 20:28:13 följande:
    Ok... Hade ju hoppats att det skulle räcka med EN fistel men, men. Det är väl bara att hålla tummarna att man inte får några fler men troligen så får man det då.
  • Tindras äiti

*snyft* jag har fått njursten igen ......d gör så ont
    förra graviditeten kissa jag ut ca 20 stenar...orkar inte detta en gång till.
    räcker d inte liksom med att jag har haft skov nu i 4 mån måste jag få njursten oxå!!!!!!!!!ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    å jisses jag bara gnäller å gnäller har nog inte ett ända gnällfritt inlägg här *suck*
    har inte gått ner mer i vikt ialf d e ju bra men jag går inte upp heller iof, fast så länge bebben mår bra så e ja gla ...
    behövde bara skriva av mig lite....

• Tindras äiti

trasigmage:
    min läkare har tagit bort alla mina mediciner förutom azacol, han ansåg att d finns inte tillräckligt med forskning som visar att cell gifterna inte påverkar fostret och blir man dålig så e d bättre att ta d när d kommer, själv är jag i v19 å har haft skov i snart 4 mån men jag vill inte börja med tabletterna igen känns som om alla på mvc och mag och tarm har läget under kontroll jag går på extra ul osv. men d e olika har jag märkt en del äter dom andra inte.. jag har crohn + bechtrew

• Tindras äiti

*stön* kom precis hem från sjukan...lr jag blev skickad till spec förlossningen från vanliga akuten " för vi vet inte vad man gör när nån e gravid "!!!jävla okunniga skit doktorer hur svårt e d att ta reda på då vad man skall ge en gravid med njursten......

maddeK81:nä dom har ingen aning varför dom tror att kroppen på nått sett producerar nått som gör att jag får stenar, så dom påstår att d e kroniskt, ja vet inte va jag ska tro känns mer som om dom inte orkar ta reda på varför...

• Tindras äiti

axelpaxel: vikten..a jag har ett skov som inte vill ge med sig allt bara passerar men jag hoppas att jag inte går ner mer nu ialf utan åtminstonde står still...

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10